دربارهF&Mکه همه چیز رااز صفر شروع کرد!

به گفته صاحبان فورتنوم و میسون همه برخورد اول خود را با این مغازه زیبا به یاد دارند ۳۱۲ سال از تاسیس این مغازه زیبا میگذرد و همواره صاحبان آن عزم خود را جزم کردند تا بهترین خاطرات مشتریان متعلق به این مغازه باشد.
آغاز کار در سال ۱۷۰۷
میراث آنها در سال ۱۷۰۵ توسط هیو میسون به همکاری آقای فورتنوم از یک فروشگاه کوچک در سنت جیمز در یک اتاق اضافی در خانه او آغاز شد.

سال ۱۷۳۸ اولین ایده
با یافتن موقعیت عالی در لندن برای مسافرانی که به سمت غرب حرکت می‌کردند این شرکت جوان وظیفه خود را بر این قرارداد که غذاهایی را که به راحتی برای سفرهای طولانی قابل حمل هستند را ارائه دهد. با ارائه ایده های متعدد آقای فورتنوم و کارکنانش ایده‌ای هوشمندانه را ارائه دادند ایده بر پایه درست کردن یک میان وعده استوار بود به طوری که تخم مرغ آب پز را در یک لایه گوشت به همراه سوسیس به پیچند و آن را به آرد سوخاری آغشته کنند. این اولین و محبوب ترین ایده در این مغازه بود که از همان روزهای اول ثابت کرد که فورتنوم و میسون در کل جهان بهترین است.
۱۷۹۴ تبدیل شدن بهترین مغازه دنیا به اداره پست در کنار ارائه مواد غذایی خوش طعم
جالب است بدانید که زمانی این مغازه با شکوه اداره پست تبدیل شد و این روند تا سال ۱۸۳۹ ادامه داشت. روزهای قبل از اداره پست هم (اداره پست عمومی) کار ارسال و دریافت نامه برای همه آزاد بود و این کار از طریق آنها انجام می‌شد. فورتنوم و میسون با ارائه صندوق های پستی که شش بار در روز جمع آوری می شد، انواع و اقسام افراد را به خود جلب کردند.

۱۸۸۶ معرفی لوبیای پخته شده به بریتانیا
از اواسط قرن فورتنوم ارائه‌دهنده پیشرو در زمینه کالاهای خوراکی جدید بود. وی با شناختن یکی از کالاهای خوراکی، در اینده یکی از کارآفرینان موفق قرن شد. او برای اولین بار لوبیای پخته را به جامعه بریتانیا معرفی کرد و به عنوان اصلی‌ترین تامین کننده خوراکی های عجیب و غریب برای نجیب زادگان آن زمان در نظر گرفته شد.

۱۹۰۲ چای مناسب پادشاه
در سال ۱۹۰۲ چای مناسب پادشاه فورتنوم و میسون را به چالش کشید و در این زمان پادشاه درخواستی از آنها داشت: بهترین چای را در تمام سرزمین برایم بیاورید! به همین علت آن ها دور دنیا حرکت کردند و از هند، آسام و از سریلانکا گل سرخ پکو را آوردند تا با هم ترکیب کنند از ترکیب فوق‌العاده این دو طعم چایی به دست آمد که همچنان بعد از صد سال معیار چای این مغازه را تعیین می کند.
۱۹۳۵ پذیرایی از بازدیدکنندگان راه دور
سالگرد پادشاه جرج پنجم در سال ۱۹۳۵ آنقدر شاهزادگان و قدرتمندان زیادی را از گوشه و کنار امپراتوری به خود جلب کرد که فورتنوم و میسون که مدت ها بهترین مواد غذایی را از همه قاره ها وارد کرده بودند یک بخش ویژه ایجاد کردند نیازهای غذایی آنها را برآورده کند. همچنین آنها غذاهای آماده مسلمانان و هندورا به همراه خادمان سرخپوست هندی ارائه کردند.
۱۹۶۴ رونمایی از ساعت مشهور F&M
در سال ۱۹۶۴ یک نقطه عطف جدید به جلوی فروشگاه اضافه شد ساعت معروف فورتنوم با زنگ هایی مانند بیگ بن به مجموعه آنها اضافه شد به طوری که هر ۱۵ دقیقه یک بار به صدا در می آمد.

۲۰۰۸ از تولید به مصرف
از سال ۲۰۰۸ آنها شروع به نگهداری زنبور ها در پشت بام و خودشان عسل مورد نیاز مغازه را تولید کردند همچنین سبزیجات و صیفی جات مورد نیاز را در بالای پشت بام پرورش دادند و از این طریق تلاش کردند تا تمام کالاهای مورد نیاز مغازه را خودشان تولید کنند.

۲۰۱۲ ملکه سالن چای الماس را باز کرد
اول مارس ۲۰۱۲ یک روز تاریخی در فورتنوم و میسون بود. ملکه الیزابت دوم به همراه دوشس کورنوال و دوشس کمبریج از این فروشگاه بازدید کردند تا سالن چای الماس را افتتاح کنند همچنین در این زمان فرصتی ایجاد شد تا ایشان ۶۰ محصول منحصر به فرد چای الماس را که در جشن سلطنت رونمایی شد بازرسی کنند.

۲۰۱۳ یک فروشگاه جدید
زندگی در فورتنوم همیشه با فراز و نشیب پیش می رفت بنابراین پس از ۳۰۶ سال تصمیم گرفتند تا یک فروشگاه جدید افتتاح کنند و آن مغازه نسبتاً کوچک تبدیل به یک فروشگاه بسیار بزرگ شد.

۲۰۱۸ تولید شکلات های بی نظیر در انگلستان
بزرگترین نوآوری در صنعت شکلات برای دهه ها شکلات روبی به عنوان چهارمین شکلات افسانه‌ای بود. F&M اولین فروشگاهی بود که آن را به انگلستان معرفی کرد و نقطه عطفی دیگر در تاریخچه کشف شکلات فورتنوم بود.
۲۰۱۹ تاسیس فروشگاهی دیگر در هنگ کنگ
فورتنوم همیشه یک برند انگلیسی در تمام جهانی بوده است که حضور آنها در تعدادی از کشورهای مختلف در سراسر جهان احساس می‌شد اما به طور رسمی در سال ۲۰۱۹ چمدان‌های خود را بستند و برای اولین بار پس از ۳۱۲ سال اولین رستوران و فروشگاه های مستقل خود را در هنگ‌کنگ افتتاح کردند.
قسمتی از تاریخ موفق ترین بیزینس انگلستان را برای شما بازگو کردیم و امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده باشید.
جهت مشاهده موزه هری پاتر اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی هر چه بیشتر با برج بیگ بن اینجا کلیک کنید.