آلمان بیش از 2100 قلعه دارد!

در روزگار ما، قلعه ها نمادهای شکوه و داستان های اسطوره ای هستند. آنها در کنار مناظر خیره کننده ای که به وجود می آورند و قدمت خود را به همگان نمایش می دهند، یک افسانه زنده و واقعی قدیمی را فاش می کنند.
قلعه‌های آلمانی از قرن 9 تا 10، زمانی که عصر بزرگ ساخت قلعه‌ها آغاز شد، سرچشمه می‌گیرند.
قلعه‌ها نیاز ملت‌ها برای حمایت از تهاجمات ملت‌های دیگر را به عهده داشتند و به عنوان اقامتگاه‌های خانواده‌های سلطنتی نیز به حساب می آمدند . این ساختمان‌های شگفت‌انگیز نمونه سازه‌های صخره‌ای با استحکام و محکم هستند که توسط پادشاهان و امپراتوران برای محافظت از سرزمین‌های خویش در جنگ و برای تحمیل حکومت بین مردم در زمان صلح ساخته شده بودند.
قلعه‌های آلمانی در قرون وسطی، به هنگام سقوط روم باستان و آغاز منطقه رنسانس در قرن چهاردهم تکامل یافتند و به عنوان یک منطقه هنر و معماری به حساب می آمدند. معماری قلعه‌های آلمانی ترکیبی از برج‌ها و دیوارهای مستحکم، با تزئینات شگفت‌انگیز داخلی و خارجی، در قله‌های بلند کوه‌ها و دره‌ها واقع بودند و امکان نظارت کامل بر قلمرو اطراف را فراهم می‌کردند.
تعداد قلعه‌هایی که در سراسر قلمرو آلمان گسترده شده‌اند به عدد 2100 می رسد و این عدد شگفت انگیزی برای یک کشور است. در پشت درهای این قلعه های با شکوه، تاریخ بسیار درخشان و سرگرم کننده ای قرار دارد.در روزگاران نه چندان دور، حدود 100 سال پیش، پادشاهان، امپراتوران و خانواده‌هایشان در آنجا بوده‌اند، در آنجا زندگی می‌کردند و در آنجا فعالیت می‌کردند. قطعنامه های تاریخی بسیاری در آنجا مورد توافق قرار گرفت، در حالی که بسیاری از سربازان جان خود را در آنجا از دست دادند تا از ملت خود در برابر حملات مهاجمان محافظت کنند.
در ادامه این مطلب از تعطیلات رویایی قصد داریم تا شما را با تعدادی از قلعه های آلمان آشنا کنیم و تاریخ بینظیر ان ها را برای شما عزیزان بازگو کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
قلعه های آلمانی
قلعه نویشوانشتاین
قلعه نویشوانشتاین یکی از برجسته ترین قلعه های اروپا و جهان است که در کوه های آلپ باواریا در نزدیکی شهر فوسن در جنوب شرقی بایرن آلمان واقع شده است.
معمار ادوارد ریدل طی سال های 1869 و 1886 قرن نوزدهم این قلعه فوق العاده زیبا را برای پادشاه لودویگ دوم یا لویی دوم باواریا ساخت. پادشاه باواریا آن را به عنوان احترام به ویلهلم ریچارد واگنر مشهور ، هنرمند برجسته آلمانی که به ویژه به خاطر آثار نجیب اپرا خود شناخته شده بود، واگذار کرد.
یک واقعیت جالب و مدرن مربوط به این غول معماری باستانی ما را به کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا، قلعه زیبای خفته هدایت می کند، که به تقلیدی از آن ساخته شده است.

قلعه هوهنزولرن
قلعه هوهنزولرن که در اصل به عنوان خانه هوهنزولرن شناخته می‌شود، یکی دیگر از میراث تاریخی استثنایی آلمان است که در کوه سوابیا، بیسینگن، 50 کیلومتری جنوب اشتوتگارت، آلمان واقع شده است. ساخت این قعه از سال 1061 آغاز شده است.
اکثر آلمانی ها از این قلعه به عنوان “بزرگترین خانه محکم در آلمان” یاد می کنند. قلعه شکلی افسانه‌ای و ویویی پانوراما دارد و منظره‌ ارائه شده توسط آن به‌طور افسانه‌ای فریبنده است، چرا که با طبیعتی دل‌انگیز احاطه شده است و بر بالای کوهی مایل به سبزه های با طراوت قرار دارد.
این قلعه در سال 1423 تخریب شد تا در سال 1454 در یک ساختار معماری سخت‌تر و بزرگ‌تر بازسازی شود اما مانند اول آن بازسازی نکردند!
فردریک ویلیام ولیعهد پروس قلعه را برای سومین بار در سال 1819 بازسازی کرد. فردریک ویلیام چهارم بعدها به عنوان پادشاه، قلعه را بازسازی کرد و آن را به برجسته ترین قلعه به سبک نئوگوتیک تبدیل کرد. بازسازی کاملاً مطابق با مفاهیم و پیش بینی های مورخ رودولف کنت استیلفرید و معمار فردریش آگوست استولر انجام شد. ساختار معماری قلعه شامل دژهای مرتفع، نقوش تزئینی، طاق‌های تیز و قاب پنجره‌ها، محوطه‌های طرح‌دار، رنگ‌های غنی و تزئینات غنی شده با سازه‌های نمادین است. در سال 1952، شاهزاده لوئیس فردیناند پروس، قلعه را با آثار هنری جالب و یادگارهای مرتبط با دوران قدیم پروس و مافوق آن تجهیز کرد.
این قلعه که مالکیت خصوصی دارد، امروزه به عنوان یک جاذبه برای بسیاری از بازدیدکنندگان از سراسر جهان ایستاده است. مالکان این فرصت را به بازدیدکنندگان ارائه می دهند تا از فضای داخلی و خارجی قلعه نئوگوتیک پانوراما، تصاویر قدیمی سلسله خانواده، آثار هنری و تاج پادشاه پروس و… دیدن کنند .
قلعه های آلمان
قلعه هایدلبرگ
مقصد شگفت انگیز دیگر قلعه هایدلبرگ است که در ارتفاع 92 متری بالای شهر هایدلبرگ آلمان قرار دارد. قلعه دارای ساختارهای مختلفی است که نشان دهنده تاریخ دوره های معماری آلمان است.این قلعه مظهر عالی ترین ساختمان برجسته امپراتوری روم بود. در سال 1300، قسمت اول قلعه ساخته شد و به محل اقامت پادشاه آلمان، شاهزاده الکتور روپرشت سوم تبدیل شد. در سال 1764، قلعه توسط آتش ناشی از صاعقه ای که دو بار به قلعه برخورد کرد، ویران شد. همچنین حملات جنگی به تخریب کمک کرد. یک واقعیت بسیار عجیب این است که قلعه سه بار به آتش کشیده شد: در سال های 1689، 1693 و 1764. در سال 1800، کنت چارلز دو گریمبرگ بازسازی ساختار باقی مانده را به ساختاری که تا این روزها حفظ شده است، آغاز کرد.
تعدادی از جذاب ترین قلعه های آلمان های به شما معرفی کردیم و امیدواریم از بازدید آنها در سفر خود لذت ببرید.
تعطیلات رویایی ارائه دهنده انواع تورهای رویایی جذاب به سراسر اروپا است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور ها با ما از طریق شماره تماس 22243040 تماس بگیرید.
جهت آشنایی هرچه بیشتر با آلمان اینجا کلیک کنید.