خوشمزه ترین سفر به یونان

درحالی که یونان به دلیل تاریخ جذاب، جزایر دلربا و آب و هوای با شکوه بسیار شناخته شده است، همچنیین دارای برخی از خوشمزه‌ترین غذا‌های جهان است.
غذا‌های یونانی با دستور‌العمل‌های قدیمی، تحت تاثیر فرهنگ خاورمیانه، ایتالیا و عثمانی قرار گرفته است. سبزیجات تازه، ماهی، روغن زیتون، گوشت و غلات و همچنین پنیر، نان، زیتون، گیاهان معطر و ماست در این غذا‌ها نقش مهمی دارند.

موساکا:
یک غذا‌ی خوشمزه خامه‌ای است که از گوشت ادویه دار( گوشت گاو یا بره) تهیه می‌شود. درسس گوجه فرنگی و بادمجان سرخ شده خوابانده شده و بسیار طعم دار می‌شود. موساکا یکی از غذا‌های بسیار قدیمی یونان است.

پاپوتساکیا(بادمجان شکم پر):
پاپوتساکیا بادمجان‌های پر شده‌ای است که ابتدا پخته می‌شوند تا نرم شوند و سپس با سس گوشت که با گوجه فرنگی درست شده است، پر می‌شوند و در آخر سس بشامل و پنیر را روی آن قرار می‌دهند و داخل فر می‌گذارند. تا کباب شوند. به این غذای بی‌نظیر و خوش طعم پاپوتساکیا به معنی کفش‌های کوچک می‌گویند زیرا شکل آنها بعد از طبخ مشابه با کفش‌های کوچک می‌شود. طعم این غذا به دلیل ترکیبات موجود در آن بسیار شبیه به موساکا است.

پاستیتسیو(لازانیای یونانی):
پاستیتسیو یکی دیگر از غذا‌های سنتی یونان است که از لایه‌های پخته شده ماکارونی، گوشت چرخ کرده ابدار، بشامل و سس گوجه فرنگی طبخ می‌شود. به این صورت که گوشت همراه با سس گوجه و مقداری ادویه در بین لایه‌های ماکارونی قرار می‌گیرد. این غذای سنتی یونانی و بی‌نظیر لازانیای یونانی نیز نامیده می‌شود زیرا سس گوشت آن طعمی مشابه با سس بولونزی ایتالیایی دارد.

سوتزوکاکی:
سوتزوکاکی سوسیس و کالباس تهیه شده از مخلوط گوشت گاو و بره، زیره و روغن زیتون است که در سس مخصوص پخته می‌شود. این غذای بی‌نظیر یونانی در اکثر مواقع به همراه برنج سرو می‌شود و بسیار سیر کننده است در نتیجه چشیدن طعم بی‌نظیر آن در روز‌های سرد زمستانی بسیار عالی است.

استیفادو:
استیفادو خورشت سنتی گوشت گاو یونان است که با گوجه فرنگی، پیاز، دارچین، سرکه و انواع ادویه‌ها و گیاهان معطر طبخ می‌شود. همچنین به طور سنتی این غذای یونانی با برنج، سیب زمینی چیپسی، هیلوپیتس(ماکارونی به همراه تخم مرغ) و با ماکارونی سرو می‌شود. همچنین گاهی آشپز‌های یونانی این غذا را با پوره سیب زمینی در روز‌های سرد زمستان سرو می‌کنند.
تعدادی از غذا های سنتی و خوش طعم یونان را به شما معرفی کردیم و امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.
جهت آشنایی هرچه بیشتر با یونان اینجا کلیک کنید.
جهت اشنایی با مکان‌های دیدنی و بی‌نظیر یونان که در میراث یونسکو نیز ثبت شده اند اینجا کلیک کنید
جهت گشتی کوتاه در آتن اینجا کلیک کنید.
جهت مشاهده یکی از زیبا ترین جزیره‌های یونان اینجا کلیک کنید.