2 مه روز جهانی خندیدن


“خنده بهترین دوا است”
ما این عبارت را بارها و بارها شنیده‌ایم اما گاهی در صحت آن شک می‌کنیم. خنده یکی از ساده‌ترین و ارزانترین راه‌های خلاص شدن از استرس و فراموش کردن مشکلات زندگی روزمره است. خندیدن آنقدر برای سلامتی یک انسان مهم و ضروری است که روزی از روز‌های سال را با عنوان روز بلند خندیدن به لبخند انسان ها اختصاص داده‌اند. روز جهانی خنده یک رویداد سالانه است که در ۲ مه و در سراسر جهان به منظور افزایش آگاهی در مورد خنده و بسیاری از فواید شفابخشی آن و همچنین در بین هزاران گروه از افراد جامعه برگزار می‌شود. روز جهانی خنده در بیشتر شهر‌های بزرگ جهان جشن گرفته می‌شود و در این روز، صدها هزار نفر گرد هم می‌آیند تا با هم بخندند.

تاریخچه روز خنده:
اولین جشن در ۱۰ مه ۱۹۹۸ در بمبئی هندوستان و توسط دکتر مادان کاتاریا، بنیانگذار جنبش جهانی یوگای خنده برگزار شد. دکتر مادان کاتاریا یک روانشناس خانواده در بمبئی بود که جنبش جهانی یوگای خنده را راه‌ اندازی کرد تا اثبات کند که حالات صورت ما می‌توانند بر احساسات ما تاثیر بگذارند. از اینجا بود که بذر روز جهانی خنده کاشته شد تا با کمک خنده صلح و ثبات جهانی را تقویت کند.
هپی‌دمیک(HAPPY DEMIC) اولین جشن و گردهمایی روز جهانی خنده در خارج از هند بود. این رویداد در ۹ ژانویه سال ۲۰۰۰ کپنهاگ دانمارک برگزار شد و تعداد بیشماری از اشخاص در میدان تاون‌هال جمع شدند. تعداد افراد موجود در این جشن آنقدر زیاد بود که به عنوان یک رکورد جهانی در گینس ثبت شد. روز جهانی خنده، هم‌اکنون در بیشتر شهر‌های بزرگ جهان در دومین روز ماه مه برگزار می‌شود و در این روز هزاران نفر از سراسر شهر گرد هم می‌آیند تا با هم بخندند و به شادی بپردازند.
و اما تعدادی از جملات بزرگان را درباره خندیدن بخوانیم:
◀به میان آدمیان رو و در شادمانی آن‌ها سهیم شو. لبخند آدمیان اندیشه‌های سیاه را کمرنگ و دلت را گرم خواهد نمود.(حکیم ارد بزرگ)

◀با یک لبخند هر دری به روی انسان گشوده خواهد شد.(فرانکلین)

◀هرگاه بتوانم بعد از هر شکست لبخند بزنم شجاع خواهم بود.(ناپلئون بناپارت)

◀در برابر حمله خنده هیچ چیز نمی‌تواند ایستادگی کند(مارک تواین)

امروز روز جهانی خندیدن است پس بخندیم و خنده و شادی را به دیگران هدیه بدهیم. تا بتوانیم قدمی هرچند کوچک اما در جهت شادی کشور و جهانمان برداریم.
آژانس تعطیلات رویایی روز شادی را برای شما آرزو می‌کند.
جهت مطالعه تاریخچه روز کارگر اینجا کلیک کنید.