اولویت های مهاجرتی کانادا در سال 2022

اولویت های مهاجرتی جدید کانادا در سال 2022
با توجه به برنامه مهاجرتی سالهای 2022 و 2023 کانادا و اولویت برای تکمیل نیروی کار بعد از پاندمی کرونا، جاستین تردو نخست وزیر کانادا در فرمان جدید خود در خصوص مهاجرت به کانا خطاب به وزیر مهاجرت آقای شان فریزر اولویت‌های زیر را تعیین کرده است:
اولویت های مهاجرت به کانادا
• رسیدگی به درخواست ها : کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌ها و جبران و برطرف کردن تاخیرهای پیش آمده از پاندمی کرونا
• ورود از طریق اکسپرس انتری: ایجاد مسیرهای مهاجرتی بیشتر، جهت اخذ اقامت دائم برای دانشجویان بین‌المللی و نیروی کار خارجی موقت که قصد تحصیل در کانادا و کار در کانادا را دارند،
• پیوستن اعضای خانواده‌ها: ایجاد درخواست‌های الکترونیک برای ویزاهای اسپانسرشیپ و پیوستن اعضای خانواده‌ها به و اجرای برنامه ای که به همسران و فرزندانی که خارج از کانادا هستند و منتظر رسیدگی به درخواست‌های اقامت دائم شان هستند،و اعطای اقامت موقت به این افراد
• ایجاد برنامه مهاجرت شهری جدید: ایجاد برنامه مهاجرت شهری یا MNP به منظور توزیع مهاجران در سراسرکانادا و حصول اطمینان از پشتیبانی و حمایت مهاجرت از جوامع کوچک و متوسط
• حذف هزینه درخواست شهروندی کانادا: این فرمان قبلا نیز صادر شده بود ولی به دلیل پاندمی کرونا مسکوت مانده بود
• ایجاد سیستم کارفرمای معتمد: وزارت های مهاجرت و کار باید برنامه ای تهیه کنند تا برای شرکت های کانادایی که نیروی کار خارجی موقت را استخدام می کنند یک برنامه تحت عنوان کارفرمای معتمد یا Trusted Employer ایجاد شود و با ساده کردن تمدید ویزای کار، تبعیت از زمان استاندارد رسیدگی دو هفته ای و راه اندازی خط تلفن ویژه کارفرمایان Global Talent Stream برنامه نیروی کار خارجی موقت را بهبود بخشد.
• نیروی کار فاقد وضعیت مشخص: با استفاده از طرح ها ی مهاجرت ( پایلوت) قبلی، وضعیت اقامتی و کاری نیروی کاری را که فاقد وضعیت مشخص هستند را بررسی و اقامت آن‌ها را قانونی کند.
• مهاجرت فرانسوی زبانان: وزارت مهاجرت با همکاری دولت ایالتی کبک از ترویج دانش زبان فرانسه مهاجران داخل کبک کماکان حمایت کند و همچنان به تقویت و ارتقای راهبرد ملی مهاجرت فرانسوی زبانان نظیر اسکیل ورکر کبک ادامه دهد.
• پناهجویان کشور افغانستان : وزارت مهاجرت باید هدف کانادا در اسکان ۴۰,۰۰۰ پناهجوی افعان را در سالهای هدف 2022 و2023 تحقق بخشد.

اولویت های مهاجرت به کانادا

اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید می توانید برای دریافت مشاوره و انجام کارهای مهاجرتی با ما در ارتباط باشید. تیم تعطیلات رویایی در تمامی این مراحل همراه شما عزیزان خواهد بود. جهت هماهنگی با شماره تماس زیر در ارتباط باشید.
تلفن:02122243040