آیاامروزه امکان سفر به ایتالیا هست؟


ایتالیا یکی از جذاب‌ترین کشورهایی است که همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران در سراسر جهان قرار دارد. بیش از ۷۵ درصد این کشور را کوه، تپه و اتفاعات دربرمی‌گیرد. رود پو که از کوه های آلپ در شمال ایتالیا سرچشمه می گیرد در جنوب این کشور آب و هوایی متغیر را ایجاد کرده است. به طوری که در جنوب تابستانهای گرم و زمستانهای معتدل در شمال تابستان های معتدل و زمستان های سرد به خصوص در ارتفاعات آلپ مشاهده می شود.
همانطور که در ابتدا گفتیم تا قبل از شیوع ویروس کرونا ایتالیا یکی از مقاصد محبوب گردشگری بود که سالانه میزبان افراد زیادی از سراسر دنیا بوده است اما امروزه به دلیل وجود کرونا رفت و آمدها محدودتر و گاهی غیر ممکن شده است در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با جدیدترین شرایط سفر به ایتالیا آشنا کنیم.
طبق آخرین اخبار به دست آمده توسط شرکت ایران ایر مسافران دارای مدارک زیر می‌توانند به کشور ایتالیا سفر کنند:
الف) دارندگان پاسپورت اتحادیه اروپا، نروژ، سوئیس و ایسلند
ب) دارندگان اقامت اتحادیه اروپا نروژ سوئیس ایسلند همچنین توجه داشته باشید که بلیط تایید شده هواپیما یا قطار در ادامه مسیر به کشور صادر کننده کارت اقامت به صورت ترانزیت الزامی است.
پ) دارندگان ویزای نوع D ایتالیا که دارای اعتبار باشد.
ت) مسافران به صورت ترانزیت.
ث) دارندگان ویزای نوع C ایتالیا دارای اعتبار به جز ویزای توریستی
نحوه بازگشت ایرانیان و دانشجویان مقیم ایتالیا
طبق اعلام سفارت جمهوری ایتالیا در تهران:
۱) کلیه شهروندان خارجی که مجوز اقامتشان در بازه زمانی ۱ آگوست ۲۰۲۰ تا ۳۱ جولای ۲۰۲۱ منقضی شده است، جهت انجام مسافرت تا تاریخ ۲۱ جولای۲۰۲۱ معتبر می‌باشد. همچنین توجه داشته باشید که به همراه داشتن کارت منقضی شده الزامی است.
۲) مسافر بعد از ورود باید به مدت ۱۰ روز در محل زندگی خود قرنطینه شود.
۳) ورود بار به غیر از یک ساک دستی به داخل هواپیما ممنوع است.
جهت انجام تست پی سی آر(PCR) و ارائه آن در فرودگاه باید آزمایشگاه های مورد تایید ایران ایر را بشناسید. آزمایشگاه های مورد تایید هواپیمای ایران ایر جهت انجام تست کووید_ ۱۹ برای مسافران خروجی به شرح زیر است:
تهران

◼آزمایشگاه پارسیان -خیابان گلبرگ
◼بیمارستان فرهیختگان _ میدان پونک
◼آزمایشگاه لاوازیه _ میدان رسالت
◼بیمارستان دی – توانیر
◼تهران کلنیک – خیابان بخارست
◼آزمایشگاه پیوند – شریعتی-ظفر
◼آزمایشگاه آتیه – شهرک غرب
◼آزمایشگاه رازی – شریعتی
◼آزمایشگاه دانش – خیابان آزادی و خیابان ۱۷ شهریور

عزیزانی که در ایتالیا مستقر هستند قطعاً خبر فراگیری استفاده از گذرنامه سلامت در اتحادیه اروپا را شنیده‌اند. استفاده از گذرنامه سلامت که دسترسی به مکانهای عمومی و پر خطر را برای افراد واکسینه شده یا دارای آزمایش منفی کردن و فراهم می‌کند پس از گسترش در فرانسه و دانمارک در حال گسترش در سراسر اتحادیه اروپا است که ایتالیا نیز از آن مستثنی نیست.
ایتالیا اعلام کرده است که از تاریخ ۶ اوت بررسی گذرنامه سبز را برای صدور مجوز دسترسی مردم این کشور به مکان های سربسته مانند بارها، رستوران ها، استخرها، پارک های تفریحی، تئاتر ها، سینما ها، موزه ها و… آغاز خواهد کرد. البته گذرنامه سبز در ایتالیا برخلاف سایر کشورهای اتحادیه اروپا پس از تزریق دوز نخست واکسن صادر خواهد شد.
مهمترین اخبار جهت ورود به کشور ایتالیا و اقامت در این کشور را به شما عزیزان اطلاع رسانی کردیم و امیدواریم که از طالعه آن نهایت استفاده را بکنید.
جهت آگاهی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا اینجا کلیک کنید.
جهت اگاهی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای بازرگانی ایتالیا اینجا کلیک کنید.
جهت اگاهی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ترانزیت ایتالیا اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه تاریخچه زیبای ایتالیا اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی با مکان‌های گردشگری در ایتالیا اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی با فستیوال‌های جذاب میلان اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب آشنایی با هنر در ایتالیا اینجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #ویزا آنلاین #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #سفر رفتن #طبیعت #گردش #سوغاتی #مهاجرت #خوشمزه #تاریخ #ایتالیا #گردش #تاریخچه ایتالیا #گردش در ایتالیا #رم #گردش در رم #میکلانژ #دیدنی #معبد پانتئون #پله های اسپانیایی #رومن فروم #فستیوال #ایتالیا #میلان #خرید #ونیز #مراکز خرید #مراکز خرید ونیز #هنر #ایتالیا #رنسانس #فوتوریسم #ماکیایولی #هنرمند #هنرمندان #هنردوستان #گردش در ایتالیا #ایتالیا در کرونا #کرونا #سفر در کرونا #شرایط سفر به ایتالیا