هر آنچه از ژوهانسبورگ باید بدانید

ژوهانسبورگ یکی از جوانترین شهرهای بزرگ جهان است که در سال 1886 پس از کشف طلا تأسیس شد. این شهر در ابتدا بخشی از ترانسوال، یک جمهوری مستقل آفریقایی یا بوئر بود که بعداً به یکی از چهار استان آفریقای جنوبی تبدیل شد. امروزه این شهر بخشی از گوتنگ ( به معنای “محل طلا”)، یکی از 9 استان آفریقای جنوبی است.
آفریقای جنوبی
ژوهانسبورگ در Highveld واقع شده است. فلات وسیع و علفزاری که سراسر داخل آفریقای جنوبی را فرا گرفته است.
به غیر از چند نهر کوچک و دریاچه های مصنوعی، ژوهانسبورگ فاقد آب است. این شهر موقعیت خود را مدیون وجود یک منبع ارزشمندتر است: طلا. این شهر در لبه صخره اصلی Witwatersrand رشد کرده است، یک لایه زیرزمینی از کنگلومرای کوارتز-سیلیکا حاوی طلا که صدها مایل در زیر Highveld قرار دارد.
ژوهانسبورگ بزرگ، مساحتی بیش از 200 مایل مربع، شامل بیش از 500 حومه و شهرستان است.
بیشتر معادن طلا در این شهر در دهه 1970 فعالیت خود را متوقف کردند، اما در زمان خود صنعت طلای Witwatersrand بیش از 40 درصد از تولید سالانه طلای جهان را تشکیل می داد.
آفریقای جنوبی
ژوهانسبورگ آب و هوای معتدلی دارد. میانگین دمای تابستان در حدود 75 درجه فارنهایت (24 درجه سانتیگراد) است. دمای زمستان به طور متوسط حدود 55 درجه فارنهایت (13 درجه سانتیگراد) است و فقط گاهی اوقات به زیر صفر می رسد. این شهر هم در زمستان و هم در تابستان روزانه حدود هشت ساعت از نور خورشید برخوردار است. میزان بارندگی به طور متوسط حدود 28 اینچ (700 میلی متر) در سال است، اما مجموع آن به طور قابل توجهی از سال به سال متفاوت است.
ژوهانسبورگ با بیش از 4 میلیون نفر جمعیت به یک کلان شهر بین المللی مشهور و پر جنب و جوش تبدیل شده است. این مرکز، قدرتمندترین مرکز تجاری در قاره آفریقا است. ژوهانسبورگ 16 درصد از تولید ناخالص داخلی آفریقای جنوبی را تولید می کند و 12 درصد از نیروی کار ملی را به کار می گیرد. زیرساخت های آن با شهرهای پیشرو جهان اول مطابقت دارد، اما هزینه زندگی بسیار پایین تر است.
آفریقای جنوبی
این شهر به عنوان پایتخت مالی آفریقای جنوبی شناخته می شود و 74 درصد از دفاتر مرکزی شرکت ها را در خود جای داده است. تنها بورس اوراق بهادار آفریقای جنوبی، بورس اوراق بهادار ژوهانسبورگ (JSE) به عنوان یکی از 20 بورس برتر جهان از نظر ارزش بازار رتبه بندی می شود. انبوه درختان این شهر ( تقریبا 6 میلیون) آن را به بزرگترین جنگل ساخته دست بشر در جهان تبدیل کرده است.
ژوهانسبورگ به دلیل شهرت برجسته برای کیفیت و مقرون به صرفه بودن، تبدیل به یک مقصد انتخابی برای تجارت شده است.
ژوهانسبورگ محل سکونت حدود 4.4 میلیون (4434827) نفر است که اکثریت آنها بین 19 تا 39 سال سن دارند.

اگر تا اینجا همراه ما بوده باشید، به طور کامل با شهر ژوهانسبورگ آشنا شده اید. اما در ادامه قصد داریم تاجالبترین نکات و عجیبترین آمار را درباره این شهر زیبا به اطلاع شما عزیزان برسانیم:
▪در طی یک قرن، شهر چهار بار بازسازی شده است: از یک کمپ چادری، به شهرکی با کانکس‌های حلبی تبدیل شد، سپس ساختمان‌های آجری چهار طبقه و پس از آن شهری مملوع از آسمان خراش های مدرن!
▪ ژوهانسبورگ دارای بلندترین ساختمان اداری در آفریقا، مرکز کارلتون (50 طبقه) است.

▪ 10 میلیون درخت در ژوهانسبورگ وجود دارد که 6 میلیون آن توسط ساکنان این شهر کاشته شده اند!
▪این شهر به طور متوسط از 12 ساعت نور خورشید در روز برخوردار است .
▪ چهل درصد جمعیت این شهر زیر 24 سال سن دارند

در ژهانسبورگ:
▪ 180000 چراغ خیابان وجود دارد
▪ 1780 چراغ راهنمایی وجود دارد
▪ 35 قبرستان وجود دارد که 626 هکتار را پوشش می دهد ▪ژوهانسبورگ 7519 کیلومتر جاده دارد
▪ 550 اتوبوس وجود دارد که در 80 مسیر حرکت می کنند و سالانه حدود 20 میلیون مسافر را جابه جا می کنند.
▪ 63 هکتار پناهگاه پرندگان در ژوهانسبورگ و اطراف آن وجود دارد
▪ 1000 هکتار فضای سبز در داخل و اطراف ژوهانسبورگ وجود دارد
▪ 394 مکان ورزشی عمومی برای علاقه مندان وجود دارد
▪ 98 مرکز تفریحی عمومی و همنچنین در این کشور 59 استخر عمومی وجود دارد.
یکی از بهترین و زیباترین شهر های آفریقا را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. تعطیلات رویایی تور های ویژه ای در ایام نوروز به افریقای جنوبی برای شما عزیزان تدارک دیده است. تور های رویایی آفریقای جنوبی را هر گز از دست ندهید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تور ها و رزرو آنها همین حالا با ما تماس بگیرید.همچنین اطلاعات تکمیلی تور را می توانید از پوستر زیر به دست آورید.
تلفن:02122243040

تور آفریقای جنوبی

جهت آشنایی با هتل های تور افریقای جنوبی ما اینجا کلیک کنید.