بلندترین برج اسکاندیناوی در گوتنبرگ

گوتنبرگ تا چند سال آینده اولین آسمان خراش واقعی خود را خواهد داشت که بلندترین ساختمان اسکاندیناوی نیز خواهد بود. کارلاتورنت ساختمانی با ارتفاع 245 متر در 73 طبقه ساخته خواهد شد و لقب بلندترین ساختمان اسکاندیناوی را از آن خود خواهد کرد.
موقعیت این بنای فوق العاده در لیندهلمن (Lindholmen) است و این موقعیت مکانی بی نظیر به معنای آن است که نمای آن هم از رودخانه و هم از مرکز شهر قابل مشاهده است.
این پروژه بزرگ که هم اکنون زیر نظر گروه سرنکه (Serneke) و شرکت معماری SOM در حال توسعه و ساخت است، برای اولین بار توسط سرنکه، مدیرعامل گروه سرنکه، آغاز شد.
SOM چگونه برای معماری و پیاده سازی این پروژه و قدرتمند انتخاب شد؟ از طریق یک مسابقه معماری! اما جریان از چه قرار بود؟
با توجه به اندازه پروژه ساختمانی، سرنکه (Serneke ) یک مسابقه ی معماری را با مشورت دفتر برنامه ریزی شهر در شورای شهر گوتنبرگ آغاز کرد و طی این مسابقه ی عظیم که هزاران شرکت و گروه های طراح و معماری در آن شرکت کردند، معماران آمریکایی یعنی SOM ( Skidmore, Owing & Meril) برندگان طراحی آسمان خراش شدند.

هر آنچه باید درباره SOM بدانید!
SOM ( Skidmore, Owing & Merill) یک شرکت معماری آمریکایی است . SOM در شیکاگو در سال 1936 به عنوان یک شرکت معمار و مهندس توسط لوئیس اسکیدمور و ناتانائیل اوینگز تاسیس شد. در سال 1939، جان اومریل نیز به این شرکت پیوست.
این شرکت اولین دفاتر خود را در نیویورک در سال 1937 افتتاح کرد و از آن به بعد به یکی از بزرگترین شرکت های معماری در کشور تبدیل شد که در ساخت پروژه های بزرگ تخصص دارد. این SOM بود که آسمان خراش های مدرنیستی با نمای شیشه ای را در مقیاس بزرگ معرفی کرد.
همانطور که گفته شد SOM در شیکاگو مستقر است و 6 ساختمان از 15 ساختمان بلند جهان را طراحی کرده است. جالب است بدانید که کارلاتورنت اولین پروژه ای است که آن ها در اسکاندیناوی طراحی می کنند.
آسمان خراش
اما از مشهورترین و معروف ترین ساختمان هایی که SOM در جهان طراحی کرده است می توان به آسمان خراش Hancock در شیکاگو با ارتفاع 344 متر که در سال 1969 ساخته شد و بلند ترین ساختمان جهان یعنی برج خلیفه با ارتفاع 826 متر که در سال 2010 ساخته شد، اشاره کرد.
SOM طرحی را که برای پروژه کارلاتورنت در نظر گرفته است، ستاره قطبی نامگذاری کرده است و به عقیده خودشان طراحی آن هم ساده و هم باعث ایجاد علاقه می شود. با استفاده از تکنیک های ساده، ساختمان به صورت عمودی و جانبی در نمایشی از شیشه و مصالح بتنی تغییر می کند. این ساختمان جالب و پیچیده است! به عقیده شرکت SOM کارلاتورنت در لیندهلمن (Lindholmen ) به نقطه عطف و افتخار جدید گوتنبرگ تبدیل خواهد شد.
کارلاتورنت دارای 593 واحد 24 تا 370 متری است که به تناسب متراژ زیربنای آن قیمت های فروش متفاوت است. جالب است بدانید که طی آخرین اخبار به دست آمده تنها 77 واحد آن برای فروش باقی مانده است و مابقی آن ها پیش فروش شده اند. همچنین طی این اخبار واحد های مسکونی این برج در سال 2023 به خریداران تحویل داده خواهد شد.
کارلاتورنت
یکی از جذابترین و بلندترین آسمان خراش های دنیا و البته بلندترین آسمان خراش حوزه اسکاندیناوی را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.
آژانس مسافرتی تعطیلات رویایی تمامی خدمات لازم جهت اخذ ویزا و اقامت در کشور های حوزه اسکاندیناوی را ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره تماس 22243040 تماس بگیرید و با ما در ارتباط باشین.

جهت مطالعه مطلب ارزانترین شهر های سوئد برای مهاجرت اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب زمینه های شغلی در سوئد اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب تحصیل در کشور سوئد اینجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #آفر #تور #هواپیما #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #مسافرت #امنیت #مهاجرت #سوئد #تاریخ #تاریخ سوئد #وایکینگ ها #کار #ویزای کاری #کار در سوئد #اسکاندیناوی #زندگی در سوئد #کارلاتورنت # آسمان خراش #برج #بلند ترین برج حوزه اسکاندیناوی #73 طبقه #بلندترین