مکانی برای عاشقان در فرانسه

تا بحال درباره قفل های عشق چیزی شنیده اید؟ درباره پل هاي عشق چطور؟ آیا میدانید در برخی از کشور های اروپایی چگونه عشق پایدار را نمایش می دهند؟ و یا نماد یک عشق پایدار چیست؟
امروز و در این مطلب از تعطیلات رویایی قصد داریم تا یکی از زیباترین مکان های عاشقانه دنیا را به شما عزیزان معرفی کنیم تا شما نیز از وجود آن لذت ببرید.
در دنیا معروف است که پاریس پایتخت عاشقان است و این آرزوی هر کسی در سراسر دنیا است که حتی برای چند ساعت با کسی که دوستش دارد، در خیابان های زیبای این شهر پرسه بزند.
پل عاشقان
پل عشاق پلی بسیار زیبا در قلب شهر زیبای پاریس است که شیفتگان و عاشقان روی آن می روند. گاهی اشک در چشمانشان حلقه می زند و گاه بغض گلویشان را می فشارد، آنها به یاد عشق حقیقیشان قفلی به پل عشق می آویزند و آرزو می کنند همیشه در کنار او بمانند…
چند سال پیش کاری زیبا در این شهر رواج یافت که کم کم محبوب و محبوب تر شد و حتی وجه ی جهانی نیز پیدا کرد، عاشقان شروع به زیبا کردن پلی آهنین توسط قفل ها کردند. آنها قفل هایی روی این پل که به پل هنر هم معروف است زدند، قفل هایی که روی آنها پیغام هایی عاشقانه نشان از دوست داشتن بود. این قفل ها به مرور زمان بیشتر و بیشتر شدند تا اینکه تقریبا به یک سنت میان شیفتگان تبدیل شد. نه تنها این کار زیبا در بین مردم پاریس و فرانسه بلکه بین تمامی عاشقان جهان رواج پیدا کرد.
پل عاشقان
پل زیبای هنر روی رودخانه سن (Seine river) قرار دارد ویکی از اصلی ترین عواملی که باعث شد تا این پل به پل عشق نیز معروف شود، نوع حصارهای آن بود. نوع حصار های این پل به گونه ای است تا عاشقان بتوانند خیلی راحت روی آن قفل ها را نصب کنند.
اما اکنون که از ماجرای قفل های پل هنر با خبر شدیم شاید بد نباشد تا نگاهی به تاریخچه ساخت آن نیز بیاندازیم.
تاریخچه ساخت پل هنر پاریس
بر اساس برخی از منابع گفته می شود بین سال های 1802 تا 1804 میلادی , زمانیکه فرانسه تحت حکومت ناپلئون بود پل هنر بر روی رود سن ساخته شد. این پل اولین پل فلزی با 9 قوس در پاریس بود. آرشیتکت آن الکساندر ( Louis-Alexandre de Cessart )نام داشت. نام این پل زیبا بر گرفته از کاخ هنر است ,نامی که امپراطور دوم بر موزه لوور نهاده بود .
در سال 1975 میلادی وزارت فرهنگ فرانسه این پل را به عنوان بنای تاریخی ملی ثبت نمود، متاسفانه پل هنر پاریس در جنگ های جهانی خسارات زیادی دید که البته مرمت و بازسازی شد آخرین مرمت این پل در سال 1984 میلادی انجام شد.
ساختارش نسبت به سواحل دو سمت رود کاملا افقی است , کف پوشی به عرض 11 متر از جنس چوب آزب آن منظره و 7 قوسش , پرسپکتیوی فوق العاده برای pont neuf و île de la Cité آفریده است .
در سال 1991 میلادی برج ایفل به همراه رود سن و پل هنر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید .

همانطور که گفتیم پل هنر یکی از سازه‌های تاریخی و ارزشمند فرانسه است که میان دو پل کاروسل (Pont du Carrousel) و پل نوف (Pont Neuf) قرار دارد. این پل علاوه بر زیبایی مکان های مهمی مانند ساختمان‌های بنیاد فرانسه و آکادمی‌های مهم و معتبر آن، همچون آکادمی موسیقی فرانسه، علم و دانش و … را به میدان مرکزی کاخ لوور پیوند می‌دهد.
چشمانتان را ببندید و خود را در شبی تصور کنید که به همراه شریک زندگی تان روی پل عشاق ایستاده اید، نسیم شب موهایتان را نوازش می کند و دست در دست هم قفل زیبایتان را به پل وصل می کنید، روی پل پر است از دوستت دارم های از ته دل…
یکی از جذابترین و زیباترین پل های جهان را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که در سفر خود به این شهر از بازدید از آن لذت ببرید.
ما زمینه سفر شما را به این شهر زیبا و البته بازدید از این پل جذاب را فراهم کرده ایم. تیم تعطیلات رویایی قصد دارد تور های جذاب و بی نظیری را به مقصد پاریس با قیمت های بسیار ویژه برگزار نماید. جهت اطلاع از قیمت ها و شرایط تور ها با ما تماس بگیرید و برنامه سفر های نوروزی خود را از امروز هماهنگ کنید.
تلفن: 02122243040
نوروز امسال با ما سفر کنید وسفر های بینظیری را تجربه کنید.

جهت آشنایی با زیباترین مکانهای فرانسه که هنوز ندیده اید! اینجا کلیک کنید.
آیا میدانید تولد سینما از کجا آغاز شد؟ جهت آگاهی از این مطلب اینجا کلیک کنید.
ایا میدانستید فرانسه تنها کشوری است که سلطنتی بسیار کوتاه و به مدت 20 دقیقه را به خود دیده است. اگر تا کنون این موضوع را نمیدانستید پیشنهاد میکنیم مطلب حکومتی که 20 دقیقه به طول انجامید را مطالعه کنید و راز آن را کشف کنید. جهت مطالعه این مطلب اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی با پنیر های بی نظیر فرانسه اینجا کلیک کنید.

همچنین اگر قصد مهاجرت و دریافت اقامت این کشور را دارید، پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را حتما مطالعه نمایید.(جهت مطالعه هر مطلب روی نام آن کلیک کنید.)
نکاتی که باید از تمکن مالی فرانسه بدانید
راحت ترین راه اخذ اقامت فرانسه
شرایط اخذ ویزای تمکن مالی فرانسه