سفر با لوکس ترین قطار های جهان

قطار، از بدو ورود به عرصه صنعت حمل‌ونقل جهانی، نقش مهم و تأثیر گزاری در زندگی انسان‌ها ایفا کرده‌ است.
قطار، یکی از مطرح‌ترین و مهم‌ترین وسایل حمل و نقل جهان است، که به منظور حمل و جا به جایی بار و مسافر استفاده می‌شود. سالانه مسافران زیادی در اقصا نقاط جهان با این وسیله غول پیکر و شگفت‌انگیز سفر می‌کنند.
هر قطار شامل واگن‌هایی است که توسط یک لوکوموتیو، روی ریل‌های راه آهن حرکت می‌کنند. قطارها، با توجه به کارکردی که دارند به دو دسته مسافربری و باربری تقسیم می‌شوند؛ که امروزه نوع سومی با عنوان قطارهای گردشگری، به‌ منظور جذب گردشگر و به دلایل فرهنگی و اقتصادی، به ناوگان حمل‌ونقل ریلی جهان اضافه ‌شده‌اند.
در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با وکس ترین قطار هایی که تا به امروز وجود داشته اند، آشنا کنیم. د رادامه این مطلب همراه ما باشید.
لوکس ترین قطار جهان
قطار «شیکی-‌شیما» (Shiki-Shima)
قطار شیکی‌شیما را لوکس‌ترین و مدرن‌ترین قطار جهان می‌خوانند. قطاری که باور وجود آن کمی سخت و به دور از باور است اما حقیقت دارد. این قطار لوکس، توکیو را به شمال ژاپن متصل می کند. سالن ویژه تماشای مناظر در این قطار با دیوارها و سقف شیشه ای نمای وسیعی از منظره بیرون برای مسافران فراهم می کند. البته زیبایی های این قطار به اینجا ختم نمی شود و در سالن اجتماعات قطار هم مسافران می توانند به صورت زنده به آهنگ پیانو گوش دهند.
این قطار پنج ستاره واگن‌های سرویس بهداشتی‌اش مجهز به وان هستند و مسافران شب ها می‌توان از دریچه سقف شیشه‌ای واگن‌های ویژه آن به تماشای آسمان پرستاره بنشینند. «شیکی−‌شیما» در زبان ژاپنی به معنای «جزیره چهار فصل» است. در این قطار یک سرآشپز درجه یک وجود دارد که با غذا ها و خوراکی های بینظیرش در انتظار پذیرایی از مسافران است. همچنین واگن‌هایی مجهز و مجلل و پنجره‌هایی با نمای پانوراما در انتظار مسافرانی هستند که بلیط های این قطار را تهیه نموده قصد یک سفر رویایی را دارند.
لوکس ترین قطار جهان
Cruise Train Seven Star در ژاپن
Cruise Train Seven Stars که تا قبل از قطار شیکی شیما از آن به عنوان لوکس ترین قطار جهان یاد می شد، نوعی لوکس بودن قدیمی را با قطاری پیشرفته به لحاظ تکنولوژی تلفیق کرده است و یک پدیده بی نظیر را ساخته است. این قطار همچنین اولین قطار لاکچری تخت خواب دار کشور ژاپن بوده و در سال 2013 آغاز به‌کار کرده است.
مسافران این قطار که دارای تورهای 2 و 4 روزه در اطراف جزیره کیوشو هستد، می توانند از گشت و گذار در کوهستان و دریا لذت ببرند. رزرو این قطار کار بسیار دشواری است چرا که تنها ظرفیت 28 نفر را می پذیرد و به دلیل محبوبیت بسیار آن نزد گردشگران گاهی افراد متقاضی باید ماه ها در انتظار باشند و تا بالاخره نوبت آنها نیز فرا رسد.
قطار های لوکس
Venice Simplon Orient Express در اروپا
قطار Venice Simplon-Orient-Express بدون تردید یک قطار افسانه ای است. سفر این قطار از لندن آغاز شده و نهایتا به ونیز ختم می شود؛ طی این مسیر نیز قطار در پاریس و ورونا توقف می کند. واگن های این قطار به سبک آرت دکو تزئین شده و زرق و برقی قدیمی، جذاب و تکرار نشدنی ایجاد کرده است.
اما این قطار علاوه بر دکوراسین بینظیری که دارد، در آن غذاهای بسیار متنوع و جالبی نیز سرو می شوند؛ از لابستر گرفته تا گوجه های سوخاری این قطار هم بی تردید یکی دیگر از لوکس ترین قطارهای جهان است و سفر با آن می توانند یکی از تکرار نشدنی ترین تجربه های زندگی باشد.
قطار های لوکس
قطار عقاب طلایی:
سفر این قطار از مسکو آغاز و به ولادی وستوک در روسیه خاتمه میابد. مسافرانی که بیش از همه، از قطار برای سفرهای خود استفاده می کنند، معتقدند لذت بخش ترین تجربه سفر با قطار متعلق به قطارهای ترنس سایبرین اکسپرس است. این قطارها که از مسیرهای هیجان انگیزی در هشت منطقه زمانی مختلف می گذرند، تجربه متفاوتی را برای مسافران خود رقم می زنند.
گلدن ایگل در واقع نوع مجلل قطار ترنس سایبرین است. این قطار از امکانات متنوعی و جذابی از جمله سرویس های بهداشتی داخل سوییت، تهویه هوا در تابستان و گرمای کامل در زمستان، خدمات خشکشویی، تلویزیون، یک پیانیست و یک دکتر که به زبان انگلیسی صحبت می کند برخوردار است. سفر با این قطار آنقدر لذت بخش است که به عقیده برخی از مسافران سفر با کشتی را برای آنها تداعی می کند.
یک ویژگی منحصر به فرد این قطار که قطعا باب میل بسیاری از مسافرین آن واقع شده است، آن است که قطار برای گشت و گذار در طول مسیر هم توقف می کند. مسیری که از دریاچه بایکال می گذرد، در کنار لوکوموتیو بخار عصر شوروی توقف می کند و به سمت “اولان باتور” پایتخت مغولستان می رود. همچنین برای کمک به مسافران جهت خو گرفتن با آب و هوای سرد این مناطق، امکانات اقامتی پنج ستاره در مسکو و ولادیوستوک برای آنها را فراهم می کند. سفر با این قطار می تواند یکی از تکرار نشدنی ترین سفر های عمر هر گردشگری باشد.
اگر شما هم به سفر های بی شمار و متعدد علاقه دارید و البته به دنبال یک تجربه جدید در سفر های خود هستید، سفر با این قطار ها خالی از لطف نخواهد بود.
تعدادی از بینظیر ترین و لوکس ترین قطار های جهان را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریک که با سفر با آنها تجربه های بی نظیری را کسب کنید.

تیم تعطیلات رویایی برگزار کننده تور های جذاب نوروزی با قیمت های بسیار ویژه است. اگر هنوز برای سفر های نوروزی خود تصمیم نگرفته اید و یا برای آنها برنامه ریزی نکرده اید، همین الان با ما تماس بگیرید تا بهترین برنامه های سفر را در اختیار شما قرار دهیم و بهترین تور ها را به شما عزیزان معرفی کنیم.
تلفن:02122243040
اگر به مطالعه مطالب هیجان انگیز و عجیب گردشگری علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را حتما مطالعه نمایید.(جهت مطالعه هر مطلب روی نام آن کلیک نمایید.)
بزرگترین رستوران زیر دریایی جهان در نروژ

مکانهایی که بازدید از آنها جرئت میخواهد!
عجیبترین مکان های آلملن که آنها را ندیده اید!
هیجان انگیز ترین سرزمین اروپای شرقی
شهر های عجیبی که از وجود آنها خبر نداریم!
جزیره ای که تصور نمی کنید مسکونی باشد.
اتاقی که تحمل آن بیش از 45 دقیقه عذاب آور است!