سفر در طولانی ترین رودخانه کانادا

همانطور که در مطالب قبل گفته شده است، کانادا سرزمین دوستداران و عاشقان طبیعت است. این کشور زیبا و پهناور مملوء از رودخانه‌ها و دریاچه‌های فراوان است که امروز قصد داریم یکی از بلند‌ترین رودخانه‌های آن را به شما عزیزان معرفی کنیم.
نام این رودخانه برگرفته از یک کاشف بریتانیایی است که با ۱۲ خدمه و در ۳ قایق در آب‌های این رودخانه سفر کردند و در تلاش بودند تا به اقیانوس آرام برسند.
ویژگی‌های این روخانه چیست؟ از کجا عبور می‌کند؟ چند کیلومتر بر روی زمین جاری شده است؟ و… این‌ها سوالاتی هستند که ما پاسخ آن‌ها را داده ایم و امیدواریم که از آشنایی با این پدیده خارق‌العاده لذت ببرید.
۱) رودخانه مکنزی از کجا عبور می‌کند؟
مکنزی بزرگترین و بلند‌ترین رودخانه کانادا است. منبع این رودخانه دریاچه برده بزرگ در ارتفاع ۱۵۶ متری سطح دریا است و از غرب و از شمال غربی کانادا می‌گذرد. هنگامی که رودخانه مکنزی به دریای بوفورت در اقیانوس منجمد شمالی می‌ریزد، یک دلتا تشکیل می‌دهد که حدود ۸۰ کیلومتر عرض دارد و از غرب با کوه‌های ریچاردسون و از شرق با تپه‌های کاریبو هم مرز است. این رودخانه بزرگ و عظیم سه کانال اصلی دارد که به شرح زیر هستند:
۱. کانال شرقی که از کنار اینوویک در لبه شرقی دلتا عبور می‌کند.
۲. کانال peel در غرب که از کنار آکلاویک(Aklavik ) عبور می‌کند.
۳. کانال میانی که خروجی اصلی را به دریای بوفورت منتقل می‌کند.


۲) طول رودخانه مکنزی چقدر است؟
رودخانه مکنزی با طولی حدود ۱۶۵۰ کیلومتر طولانی‌ترین رودخانه کانادا است. اما اگر کل سیستم این رودخانه را در نظر بگیریم به طولی حدود ۴۲۴۱ متر می‌رسیم که با این حساب این روخانه دومین رودخانه طولانی آمریکای شمالی و دوازدهمین رودخانه طولانی جهان خواهد بود.

با ذوب برف و یخ در فصل‌های بهار و تابستان، رودخانه مکنزی مملوء از رسوبات معلق و جامدات محلول می‌شود.همچنین در طول سال بار بیشتری از چنین موادی را نسبت به رودخانه‌های قطبی دیگر حمل می‌کند. بیشتر این جامدات از رشته‌کوه‌هایی سرچشمه می‌گیرند که از غرب به مکنزی سرازیر می‌شوند. اما در مقابل آن‌ها آب‌هایی که از رودخانه گریت بیر(Great Bear) از سمت شرق به مکنزی میریزند، شفاف هستند.

۳) چند نوع از گونه‌های جانوری داخل و یا اطراف این رودخانه وجود دارند؟
پنجاه و چهار گونه ماهی در این رودخانه جذاب یافت می‌شود که بسیاری از آن‌ها به صورت دسته جمعی بین مکنزی و شاخه‌های آن حرکت می‌کنند.
برخی از این ماهی‌ها دور‌ترین مسافت‌ها را می‌پیمایند تا از دریا به آب شیرین این رودخانه برسند و تخم‌ریزی کنند.
همچنین پرندگان مهاجر از جمله غاز‌های برفی، قو‌های تندرا و… از رودخانه مکنزی به عنوان مسیر مهاجرت استفاده می‌کنند و ماه‌های فصل تابستان را در دلتا می‌گذرانند. همچنین اطراف ساحل این رودخانه و دلتا حیواناتی مانند گوزن، راسو، قورباغه و… یافت می‌شوند.
قطعا بازدید از این رودخانه یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های سفر به کانادا است.
شما عزیزان می‌توانید از طریق آژانس تعطیلات رویایی جهت اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
تلفن: ۲۲۲43040

جهت آشنایی با آخرین شرایط سفر به کشور کانادا در شرایط کرونااینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی با بهترین دانشگاه های کانادا اینجا کلیک کنید.
جهت اطلاع از بهترین شغل های کانادا با درامد بالا اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی هرچه بیشتر با کشور کانادا اینجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #ویزا آنلاین #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #کار #ویزای کاری #دانشگاه لوند #دانشگاه گوتنبرگ #دانشگاه KTH #دانشگاه اوپسالا #کانادا #بهترین کشور ها برای تحصیل #ارزانترین کشور ها برای تحصیل #مهاجرت #اقامت تحصیلی #کانادا #تحصیل در کانادا #دانشجو #شهر هایدانشجویی #ارزان ترین شهر های کانادا برای تحصیل #سوئد #دانشگاه #ارزان #المان #دانشگاه #ویزا #ارزان ترین شهر ها #تحصیل در خارج #ویزا ی تحصیلی کانادا #IRCC #کرونا #سفر در دوران کرونا #سفر به کانادا #سفر به کانادا در دوران کرونا #پاسپورت #ویزا