محل تولد کریستینو رونالدو کجاست؟

کریستینو رونالدو کجا به دنیا آمد؟
مادیرا بدون شک یکی از زیبا‌ترین جزایر جهان است.فرش‌های جنگلی، کوه‌های تهدید آمیز و حیات وحش عجیب و غریب دنیایی دور از جزایر منورکا و مایورکا است که همه‌ی ما آن‌ها را می‌شناسیم و دوست داریم. اما چشم‌انداز‌های چشمگیر، شناخته شده و آب و هوای گرم در طول سال، این جزیره را به مقصدی فوق‌العاده محبوب برای تعطیلات در تابستان تبدیل کرده است.

جزیره مادیرا به وصعت ۸۰۱ کیلومتر مربع یکی دورترین از مناطق عضو اتحادیه اروپا است. این جزیره در جنوب غربی پرتغال، در اقیانوس اطلس بین دو قاره اروپا و آمریکا، واقع شده است. جزیره‌ای که بسیاری آن را یکی از بهشت‌های روی زمین می‌خوانند.
اگر قصد سفر به این جزیره به وسیله هواپیما را دارید، هواپیمای شما در فرودگاه کریستینو رونالدو در فونشال به زمین می‌نشیند. بله همانطور که شما حدس زدید، کریستینو رونالدو، این ستاره مشهور فوتبال در این سرزمین به دنیا آمده است.
این فرودگاه بسیار خطرناک است زیرا باند آن‌ تنها ۱۶۰۰ متر است که بین کوه و صخره‌های جزیره و دریا قرار گرفته است.
✔) این جزیره شامل ۶ نوع آب و هوای متفاوت است.
مادیرا یک جزیره گرمسیری است اما حضور کوهستان‌های وسیع باعث شده است تا این جزیره شامل ۶ منطقه آب و هوایی مجزا باشد!
همچنین جالب است بدانید که جنگل Laurissilva در بلندترین نقطه جزیره قرار دارد که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
✔) حضور دروازه‌های جهنم در این جزیره
وقتی کاوشگران برای اولین بار در سال ۱۴۲۰ به مادیرا آمدند، معتقد بودند که سخره‌های تاریک مجمع‌الجزایر نشانه‌ی دروازه‌های جهنم هستند. امروزه آن‌ها به عنوان یکی از زیبا‌ترین جاذبه‌های طبیعی این جزیره به شمار می‌روند.
✔) گیاهانی در این جزیره رشد می‌کنند که در هیچ جای دنیا یافت نمی‌شوند.
باغ‌های گیاه شناسی مادیرا به دلیل مجموعه‌ای زیبا از گیاهان گرمسیری منحصر به فرد، شهرت جهانی دارد. آب و هوای نیمه گرمسیری جزیره و خاک آتشفشانی غنی، شرایط مناسب رشد را برای ۲۵۰۰ نوع گیاه عجیب و غریب ایجاد می‌کند. این باغ‌ها همچنین وظیفه حفاظت از گیاهان بومی مادیرا را به عهده دارند که برخی از این گیاهان در طبیعت بسیار کم‌یاب هستند و یا گاها منقرض شده‌اند.
✔)مادیرا حامی قدیمی‌ترین درخت اروپا
منطقه فانال در این جزیره، به دلیل ترکیب جنگل‌هایش بسیار چشم‌نواز است. محلی‌ها می‌گویند این منطقه میزبان مسن‌ترین درختان در قاره اروپا و جهان است.فانال در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و از آن محافظت ویژه‌ای به عمل می‌آید. به دلیل آب و هوای آتش فشانی در این بخش از جزیره، هوا غالبا غبار آلود است.
✔) مدیرا یکی از بهترین نقاط جهان برای دیدن نهنگ‌ها است.
آب‌های اطراف مادیرا مملوء از زندگی دریایی است که به شما این فرصت را می‌دهد تا پرندگان، دلفین‌ها و ۱۵ گونه مختلف نهنگ را از نزدیک ببینید. جالب است بدانید که نهنگ‌ها اغلب از این منطقه به عنوان گذرگاهی امن استفاده می‌کنند.
✔)غذا‌های به یاد ماندنی و خوش طهم مادیرا
یکی دیگر از تجربیات به یاد ماندنی این جزیره، غذا‌های آن است. ماهی‌های تازه در کنار صیفی‌جاتی که اغلب محصولات تازه مدیرا هستند. در میان این غذا‌ها می‌توان به شمشیر ماهی مخصوص مدیرا اشاره کرد. غذایی که حتما باید در آن جزیره امتحان بکنید، این ماهی به همراه موز سرخ شده و کاموراجا به همراه صیفی‌جات شور است که یکی از مشهور‌ترین امضا‌های سرآشپز‌های مدیرا به حساب می‌آید.

یکی از جذاب‌ترین و ناشناخته‌ترین جزایر ونیا رو به شما معرفی کردیم و امیدواریم که سفر به این منطقه بهترین خاطرات در زندگی شما برایتان ساخته شود.

اگر به سفر به جزایر سر سبز و زیبا علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را مطالعه نمایید.

تاریخچه جزیره بالی
مکان های دیدنی بالی، بهشت روی زمین
سفری خوش طعم به بالی
تفریحات بالیایی