کانادا هم دریای مرده دارد!

قطعا نام دریای مرده را همه ما شنیده‌ایم و از خواص بی‌نظیر آن مطلع هستیم.
دریای مرده در اسرائیل شهرت جهانی دارد که به عنوان یکی از اولین استراحتگاه ‌های جهان شناخته شد و مردم هزاران سال است که از سراسر جهان به دنبال تجربه شناوری روی آب‌های شور هستند و یا اینکه به امید درمان بیماری‌های مختلف به این منطقه سفر می‌کنند.
اما…
اما نیازی نیست تا دریای مدیترانه را طی کنید تا به دنبال آرامش باشید یا در آب شناور شوید. شما می‌توانید به ساسکاچوان سفر کنید.
بسیاری از مردم از جمله کانادایی‌ها نمی‌دانند که کانادا دریای مرده خود را دارد. دریاچه مانیتو در نزدیکی واتروس در ساسکاچوان بزرگترین دریاچه آب شور در این کشور و یکی از انگشت شمار‌ترین دریاچه‌های آب شور(غلظت زیاد) در جهان است. ریاچه مانیتو که در نیمه راه بین رجینا و ساسکاتون واقع شده است، ۱۴ مایل طول و ۱ مایل عرض دارد.

چه چیزی باعث می‌شود که اجسام و انسان‌ها تا این میزان بر روی ایم آب ‌ها شناور بمانند؟ این دریاچه ها راه ورودی و یا خروجی برای آب ندارند و تنها تامین کننده آب آنها آب باران و برف است بدون جریان مداوم آب برای مدتی طولانی آرام است و با وقوع پدیده تبخیر از طریق خورشید و یا تبخیر سطحی شوری آب در نزدیکی کف دریاچه افزایش می یابد و در نتیجه این فرآیند آنقدر ادامه پیدا می کند تا جایی که آب دیگر نمی تواند نمک را در حالت حل شد نگه داره و اصطلاحا می گویند که آب سیر شده است. در نتیجه چگالی حاصل از مواد معدنی افزایش یافته و تقریباً به ۵ برابر چگالی اقیانوس ها می رسد و این به آن معنا است که از اجسام موجود در آب شور بیشتر از آب شیرین شناور هستند. بنابراین در دریاچه های نمکی غرق شدن غیر ممکن است.
اما حالا بیایید تفریحات سرگرم‌کننده را کنار بگذاریم و به این دریاچه ها به عنوان یک محله درمانی نگاه کنیم.

دریاچه های نمکی مانند مانیتو به دلیل خواص درمانی خود نیز مقاصد گردشگری مورد توجهی به حساب می آیند تراکم مواد معدنی مانند نمک های سدیم منیزیم و پتاسیم برای افرادی که از بیماری هایی مانند پسوریازیس و آرتریت رنج می‌برند بسیار مفید است و درد آنها را تسکین می دهد همچنین شناوری بر روی آب این کار را برای کسانی که دارای مشکلات حرکتی هستند آسان تر می کند.
بله همانطور که متوجه شدید این دریاچه فوق العاده مکانی مناسب برای تفریح و درمان است و شما هم می توانید از مراجعه به آن نهایت لذت را ببرید.
آژانس تعطیلات رویایی ارائه دهنده انواع خدمات جهت اخذ ویزای توریستی کانادا است جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
تلفن: ۲۲۲۴۳۰۴۰

جهت آشنایی با بلند‌ترین رودخانه کانادا اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی هرچه بیشتر با کشور کانادا اینجا کلیک کنید.