غرق در تاریخ 2500 ساله یونان


یونان یکی از جذاب‌ترین و خارق العاده ترین کشورهایی است که به دلیل مرموز بودن آن گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند. یکی دیگر از جذابیت های این کشور که امروز قصد داریم راجع به آن صحبت کنیم، موزه زیر آب آن است که به تازگی در این کشور افتتاح شده است.
نخستین موزه زیر آب کشور یونان که شامل مجموعه ای از ظروف سفالی متعلق به قرن پنجم میلادی است، افتتاح شد. این موزه شامل مجموعه ای از کوزه ها و ظروف سفالی متعلق به قرن پنجم پیش از میلاد است که با عنوان 《پارتنون کشتی های غرق شده》 شناخته می‌شود و در کنار سواحل جزیره الوینسوس قرار دارد.
این موزه زیبا و جذاب در سال ۲۰۲۰ افتتاح شد اما امروزه به دلیل محدودیت های کرونایی خالی از گردشگر است و فعلا به گردشگران اجازه بازدید از موزه داده نخواهد شد. بازدید از موزه ۲۵۰۰ ساله خارق‌العاده نه تنها شما را در تاریخ هزاران ساله خود غرق خواهد کرد بلکه به شما این اجازه را خواهد داد تا یک تجربه بی نظیر از غواصی نیز داشته باشید. همچنین برای افرادی هم که توانایی رفتن به زیر آب را ندارند و یا از اعماق اقیانوس ها می‌ترسند راه‌حل‌های اندیشیده شده تا آنها نیز بتوانند از زیبایی‌های این موزه لذت ببرند. آنها می توانند از دور دوربین های واقعیت مجازی استفاده کنند و بدون مراجعه به زیرا از زیبایی های بی مانند آن لذت ببرند.

این مجموعه به دلیل داشتن کوزه‌های سفالین سالم به عنوان یکی از مهم ترین نمونه های کشف شده به شمار می‌رود که در سال ۱۹۸۵ توسط یک ماهیگیر کشف شد.
علاوه بر این موزه لاشه های بیشتری در این منطقه در میان بزرگترین بخش‌های دریایی کشور کشف شده است که چشم انداز به گشایش موزه های بیشتری را نشان می دهد جالب است بدانید که از زمان افتتاح موزه ۲۵۰۰ ساله تا قبل از بسته شدن آن به دلیل شرایط ویژه کرونا حدود ۳۰۰ نفر از آن بازدید کردند.
تورهای بازدید و گردش در موزه با ظرفیتی حدود ۶ نفر سوار بر قایق بر بالای آن رفته و از آن جا در دل آب های آزاد شیرجه می‌زند تا علاوه بر تاریخ از غواصی هیجان انگیز آن نیز لذت ببرند.
یکی از جذاب ترین موزه های یونان را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

جهت مطالعه مطلب همه چیز درباره یونان اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی با میراث جهانی یونسکو در یونان اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی با جشنواره های جذاب یونان اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب بهترین غذا های یونان اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب عجایب نا گفته از یونان اینجا کلیک کنید.

#شهر #شهر زیر دریا #بایا #باستان #باستان شناسی #دریا #خلیج #اقیانوس #آتشفشان #آثار باستانی #شهر زیر دریایی بایا#تعطیلات رویایی #آژانس تعطیلات رویایی #سفر #مسافرت #سفر رفتن #موزه #گردش # تفریح #بازدید #یونان #موزه زیر آب #دریا # اقیانوس #دریاچه #کشتی #کوزه #کوزه سفالی #تاریخ #2500 #تاریخ 2500 ساله #گردش در یونان # غواصی #غواص #شنا #قایق #تاریخ غنی #موزه گردی