طبیعت بکر سوئیس برای گردش گردشگران

همانطور که در مطالب گذشته اشاره شد سوئیس به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب طبیعت بینظیری دارد که بخشی از گردشگران هرساله سوئیس به دلیل طبیعت آن به این مناطق سفر می کنند.
امروز و در این مطلب از تعطیلات رویایی قصد داریم تا تعداد زیادی از مکان های طبیعی این کشور را به شما عزیزان معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با طبیعت بکر سوئیس آشنا شوید.
برن
آب و هوا:
شهر برن، آب و هوای معتدلی دارد؛ گرمترین ماه سال، جولای(مرداد) با متوسط دمای 18 درجه و سردترین ماه سال، ژانویه(دی) با متوسط دمای صفر درجه است؛ ولی دما از یک سال تا سال دیگر متغیر است. پربارانترین ماه سال در این شهر، آگوست(مرداد) با متوسط 108 میلیمتر و کم بارانترین ماه سال، فوریه(بهمن) با متوسط 63 میلیمتر است.
باغ گیاه شناسی
پارکها و باغهای گیاهی
گارتن: تپه ای زیبا در بیرون شهر است و به شکل پارکی که یک طرف آن، چشم اندازی از کل شهر برن و طرف دیگر آن، دورنمایی زیبا از قلل مرتفع سوئیس دارد. شما می توانید سوار قطار گارتن بان شوید تا شما را به نزدیکی تپه بیاورد و در طول مسیر می توانید از مناظر طبیعی بسیار زیبا لذت ببرید. این پارک، رستوران، فست فود و یک کلوپ دارد. در این کلوپ، آخر هفته ها برنامه های فرهنگی مختلفی برگزار می شود. تابستان ها، ستاره های موسیقی ملی، اروپایی و بین المللی برای جشنواره گارتن به این مکان می آیند.
باغ رز:
این باغگلستانی بر روی یک تپه است که در سال 1913 از یک قبرستان قدیمی به پارک تبدیل شده است. جای آن در نزدیکی حفره خرس است و چشم انداز بسیار زیبایی از مرکز قرون وسطایی شهر دارد.

زوریخ
آب و هوا
گرمترین ماه سال در زوریخ، جولای(مرداد) با متوسط دمای 18 درجه سانتیگراد بالای صفر و سردترین ماه سال، ژانویه(دی) با متوسط 1 درجه سانتیگراد زیر صفر است. پربارانترین ماه سال جولای با 128 میلیمتر متوسط بارندگی و کم بارانترین ماه سال، فوریه (بهمن) با متوسط 63 میلیمتر بارندگی می باشد. همچنین متوسط بارندگی در سال1070 میلی متر است.
باغ گیاه شناسی
گردشگاه ها و پارکها:
دریاچ زوریخ: این دریاچه در جنوب شرقی شهر زوریخ واقع شده و چشم انداز بسیار زیبایی دارد.
گردشگاه دریاچه: مکانی زیبا برای گذراندن بعد از ظهر ها یا اخر هفته ها به خصوص در تابستان است. این گردشگاه از بلوو، تفرجگاهی دیگر در کنار ساحل و سه کیلومتر در طول دریاچه تا نزدیکی تیفن برونن امتداد دارد؛ در نیمه های این مسیر، چمنزاری وجود دارد که در روز های آفتابی هزاران نفر در آن دیده می شوند.
اوتلی برگ: تپه ایست در غرب شهر، با ارتفاع 813 متر بالاتر از سطح دریا و برج تلویزیونی اوتلی برگ ترم بالای آن واقع است.
باغ چینی: این باغ کوچک و زیبا را چینیهای شهر کامینگ به نشانه سپاسگزاری به خاطر کمک های علمی و فنی زوریخ به کامینگ، به این شهر تقدیم کرده اند.
ژنو
آب و هوا
در ژنو زمستانهای سرد و عموما ابری است. این شهر، در زمستان، به ندرت، آفتابی می شود؛ زیرا هوا معمولا مه آلود است. در زمستان ممکن است یخبندان، چند روز طول بکشد. از ماه مارس در جه حرارت، بالا می رود و تفریبا در اواخر می هوا تابستانی می شود. تابستانها اغلب، گرم و نسبتا شرجی و صبح های نسبتا خنک و با طراوت است. در فصل تابستان، بارندگی کمتر؛ ولی شدیدتر است و به ندرت طوفان با رعد و برق یا تگرگ رخ می دهد. در اوایل سپتامبر هوا به سرعت خنک می شود. در نوامبر تقریبا سرمای زمستان شروع و شبنم صبحگاهی دوباره دیده می شود. پاییز فصل مه و غبار است و اکتبراغلب بیشتر از تمام ماه های سال، م آلود است. گاهی مه بسیار غلیظ می شود و در مناطق بیرون از شهر دامنه دید را تا کمتر از 100 متر محدود می کند. گرمترین ماه سال در ژنو، جولای است با متوسط دمای 19 درجه سانتیگراد بالای صفر و سردترین ماه سال، ژانویه با متوسط دمای زیر صفر است. پر بارانترین ماه سال، اکتبر با متوسط 91 میلیمتر بارندگی و کم بارانترین ماه سال، فوریه با متوسط 53 میلیمتر بارندگی می باشد.

پارکها و باغ ها:
از آنجایی که بیش از یک چهارم ژنو را پارکهای عمومی تشکیل می دهد، این شهر به شهر پارک ها معروف است. بیشتر پارکها سابقا عمارتهای مجلل و بزرگی بودندکه بعدا برای شهر، وقف شده اند. بسیاری از این پارکها با چشم انداز های بسیار عالی روبه روی دریاچه قرار گرفته اند.

پارک باستیون: سابقا باغ گیاه شناسی و محل اولین دانشگاه ژنو بوده است. درختهای صف کشیده پارک در بین دانشجویان محبوبیت خاصی دارد. برای مسابقات شطرنج ، در قسمت شمالی انتهای پارک قسمت مجزایی هست که استادان پیر و جوان شطرنج از آن استفاده می کنند. دیوار اصلاحات در انتهای پارک، روبه روی دیوار دژ شهر قدیمی است.

باغ انگلیسی: این باغ در ساحل سمت چپ، نزدیک جت دی ایو است و ساعت گل معروف در این پارک قرار دارد. این ساعت، بزرگترین ساعت از این نوع، در جهان و در ژنو، سمبل هماهنگی با طبیعت است. چند مجسمه در این پارک هستند؛ مثل بنای یادبود ملی و فواره ای برنزی که آلکسیز آندری آن را حکاکی کرده است.

لاپرلی دی لاک و پارک موینییر: مروارید دریاچه و مجاور آن، پارک موینییر، زیباترین منطقه ژنو با چشم انداز های روشن و واضحی از قله مون بلان و دریاچه ژنو است. این پارکها پر از گلها و گیاهان متنوع است. موزه تاریخ علم هم در مرکز پارک موینیئر واقع شده و خانه ای قدیمی است.

تعدادی از مکان های طبیعی سوئیس را به شما عزیزان معرفی کردیم تا اگر عاشق طبیعت و سفر هستید در سفر خود به آنها مراجعه کنید و از سفر خود لذت ببرید.
تیم تعطیلات رویایی برگزار کننده تورهای رویایی به سراسر اروپا است. همچنین در حال حاضر آفرهای ویژه ای را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم. جهت اطلاع از این افر ها و همچنین رزرو تور ها با ما از طریق شماره تماس 02122243040 در ارتباط باشید.

جهت مطالعه مطلب سوئیس و تاریخ نگفته اش اینجا کلیک کنید.
اگر نمیدانید که چرا حداقل یک بار باید به سوئیس سفر کنید، اینجا کلیک کنید.
اگر اهل سفر کردن و خرید در کنار یگدیگر هستید حتما اینجا کلیک کنید.