رها کردن تحصیل و بازی با لگو ها!

خیلی از پدر و مادرها، وقتی فرزندشان با لگو بازی می‌کند و حجم‌های زیبا و پیچیده‌ای درست می‌کنند، آرزو می‌کنند که فرزندانشان در آینده بتوانند از عهده پیچیدگی‌های زندگی و کار حرفه‌ای هم برآیند و بتوانند به مشاغل عالی برسند.

لگو

اما لحظه‌ای خودتان را جای پدر و مادر ناتان ساوایا ۳۶ ساله بگذارید، وکیلی که در سال ۲۰۰۱ به ناگاه کار کارش دست کشید و ترجیح داد که به عشق دوران کودکی‌اش بپردازد، یعنی ساختن اشکال مختلف با لگوهای رنگی!

 

ناتان ساوایا متولد 10 جولای 1973  در کولویل، واشنگتن  است  و در ونتا، اورگان بزرگ شد. او در دانشگاه نیویورک تحصیل کرد. ساوایا بین دو استودیو خود واقع در شهر نیویورک و لس آنجلس زندگی و کار می کند.

لگو

آثار هنری ساوایا از اولین نمایشگاه انفرادی او توجه منتقدان هنری و علاقه مندان به فرهنگ پاپ را به خود جلب کرده است. آثار هنری او در مؤسسات هنری بزرگ در سراسر جهان به نمایش درآمده است و در مجموعه‌های برجسته خصوصی و عمومی نگهداری می‌شود.

 

ساوایا اولین هنرمند معاصری بود که LEGO® را به عنوان یک رسانه وارد دنیای هنر کرد. کار او با وسواس و زحمت ساخته شده است و هم زیبا و هم بازیگوش است. توانایی ساوایا در تبدیل آجرهای لگو به چیزی جدید، تعهد او به مقیاس و کمال رنگ، روشی که او کنش موضوع را مفهوم‌سازی می‌کند، او را قادر می‌سازد تا یک اسباب‌بازی معمولی را به جایگاه هنرهای زیبا ارتقا دهد. مجسمه‌های منحصربه‌فرد و نمایشگاه تور مشهور او، هنر آجر، همچنان الهام‌بخش خلاقیت و همچنین شکستن رکوردهای حضور در سطح جهانی است.

لگو

ناتان ساوایا با قدردانی از آثار هنری و دستاوردهای فرهنگی خود جوایز و افتخارات متعددی را دریافت کرده است. در سال 2014، با این باور که “هنر اختیاری نیست”، ساوایا بنیاد انقلاب هنر را با هدف اولویت دادن به هنر در مدارس و خانه‌های ما تأسیس کرد. او سخنران Google Zeitgeist، TEDx، Yahoo بوده است! و در کتابخانه کلینتون.

لگو

ساوایا ترکیبی سوررئالیستی از فرم‌ها و هنرمندان است. تصور کنید فرانک لوید رایت با ری هریهاوزن یا آگوست رودن با شیگرو میاموتو تلاقی کرد، و شما شروع به درک این موضوع می‌کنید که ساوایا از کجا آمده است.

 

 

 

یکی از خلاق ترین افراد بشر را به شما معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه این مطلب نهایت لذت را برده باشید.

اگر شما جای ساوایا بودین این کار رو میکردین؟