اتاقی که بیش از 45 دقیقه غذاب آور است!

سکوت و تاریکی دو ویژگی هستند که انسان به سختی با آنها کنار می آید و گاهی تحمل آن برایش دشوار می شود. منظورمان از تاریکی اتاق های تاریک در شب و سکوت، سکوت در خانه ای وسط جنگل نیست. منظور ما از سکوت، سکوت بینهایتی است که در برخی از مکان های بسیار کم یاب در طبیعت مانند برخی از غارها و یا مکان هایی که به دست انسانها ساخته شده است.
بله درست حدس زدید. امروز قصد داریم تا یکی از ساکت ترین نقاط جهان را که توسط انسان ها ساخته شده است را به شما همراهان عزیز تعطیلات رویایی معرفی کنیم. تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا راز این اتاق عجیب و شاید گاهی ترسناک را کشف کنیم.
این اتاق توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده است که به معنای واقعی کلمه می توانید صدای افکار خود را بشنوید. این اتاق برای تست سخت افزار های مایکروسافت به کار میرود.

آزمایشگاه مخصوص صدای مایکروسافت در مقر اصلی این شرکت در «ردموند» واشنگتن، به عنوان ساکت ترین نقطه روی زمین شناخته شده و این موضوع در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شده است. به طرز عجیبی غیر قابل باور به نظر می رسد اما میزان سکوت در این اتاق خارق العاده و ضد پژواک برابر با 20.6- دسی بل برآورد شده که به شکلی شگفت انگیز ساکت است. و این به معنای آن است که صدای درون این اتاقک ۲۰.۳ دسی بل کمتر از آستان شنوایی انسان است.برای درک بهتر و مقایسه باید بدانید که صدای تنفس آرام انسان ها در یک اتاق بسیار ساکت حدود ۱۰ دسی بل است. طبق تحقیقات انجام شده ما نمیتوانیم بیشتر از 45 دقیقه در این اتاق دوام بیاوریم و بعد از این مدت دچار توهم می شوید و گاها مواردی وجود داشته اند که در این موقعیت تعادل خود را نیز از دست داده اند و زمین خوردند!
ساکتترین مکان جهان
مایکروسافت از این اتاقک برای تست تجهیزات صوتی مانند میکروفن ها، دریافت کننده های صوتی، هدفون ها و اسپیکرها یا برای تحلیل کلیک ها و لرزش های تولیدی توسط ابزارهای کامپیوتری مانند کیبوردها، موس ها، فن ها و ماژول های نوری روی پنل های لمسی و نمایشگرها استفاده می کند.
این شرکت بزرگ و قدرتمند ۱.۵ میلیون دلار هزینه کرده تا ساکت‌ترین اتاق دنیا را در کمپ اختصاصی خود بسازد و بتواند به بهترین نحو از آن استفاده کند.
اما شاید برای شما نیز جالب باشد که معماری و شیوه ساخت این اتاق یه چه صورت است که تا این حد جاذب صدا و لرزش است و انسان را متوهم می کند؟
این اتاق برای رسیدن به این سطح از سکوت، با یک ساختار شبیه پیاز ساخته شده است به طوری که از شش لایه بتون و فولاد ساخته و به نحوی از دیگر ساختمان های اطراف جدا شده است. در کف، سقف، دیوارها و هر سطح دیگری که در این اتاق وجود دارد نیز تیغه های فایبرگلاس کار گذاشته شده که قبل از آنکه این امواج شانسی برای انعکاس یافتن در درون اتاق داشته باشند شکسته شوند. . کف اتاق نیز خود یک شبکه از کابل های معلق جذب کننده صداست که کمک شایانی به شرایط سکوت می کنند.

هاندراج گوپال، دانشمند صدا و سخن و طراح اصلی اتاق بی‌پژواک کمپانی مایکروسافت در این رابطه گفته: «به محض اینکه کسی وارد اتاق می‌شود، احساسی ناملموس و غریب به او دست می‌دهد که نمی‌توان به سخن آن را توصیف کرد. همچنین به گفته او در دنیای واقعی، گوش های ما مرتباً در معرض صداهای مختلف در سطوح مختلف قرار می گیرند. به همین دلیل مقداری فشار هوا در پرده صماخ گوش وجود دارد. اما با ورود به اتاق بدون پژواک ، این فشار مداوم دیگر وجود ندارد، زیرا هیچگونه انعکاس صدایی توسط دیوارهای اطراف صورت نمی گیرد. و همین موضوع گاهی اوقات باعث ایجاد توهم می شود.
اگر تا اینجا همراه ما بودین به نظرتون می تونین بیشتر از 45 دقیقه در این اتاق دوام بیارید؟
یکی از جالبترین و عجیب ترین مکان های دنیا را که شاید تا امروز از وجود آن خبر نداشته اید را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه این مطلب نهایت لذت را برده باشید.

آژانس تعطیلات رویایی برگزار کننده تور های رویایی با قیمت های ویژه به اروپا است. جهت اطلاع از قیمت، شرایط و رزرو تور ها با ما تماس بگیرید. تلفن:02122243040

جهت مطالعه مطلب کشتی عجیبی که هرگز پیدا نشد اینجا کلیک کنید.
جهت اشنایی با زیباترین مومیایی تاریخ اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی با انسانهای عجیب که توانایی های خارق العاده دارند اینجا کلیک کنید.
قایقرانی دختر 21 ساله در طول اقیانوس تنها در 21 روز. بله با وجود این سن کم اما به یکی از مشهور ترین افراد در این زمینه تبدیل شد. جهت آشنایی با او اینجا کلیک کنید.