جذابترین بیمارستان نمکی جهان

قطعا همه ما از خواص بینظیر درمانی نمک خبر داریم. نمک، نه تنها برای زندگی، بلکه برای سلامتی بسیار ضروری است. به گفته کارشناسان، آمریکایی ها حداقل 500 میلی گرم سدیم برای سالم نگه داشتن بدن خود مصرف می کنند. جالب آن است که اوکراینی ها نیز به این شگفتی پی برده و از نمک برای درمان برخی از بیماری های خود استفاده می کنند. اما موضوع به اینجا ختم نمی شود اوکراینی ها آنقدر به معجزه نمک در درمان برخی از بیماری ها ایمان دارند که یک بیمارستان نمکی ساخته اند!
بیمارستان نمکی
در ادامه این مطلب از تعطیلات رویایی قصد داریم تا عجیبترین بیمارستان نمکی دنیا را به شما عزیزان معرفی کنیم.
همانطور که گفته شد، اوکراینی‌ها برای درمان برخی از بیماری‌ها از جله بیماری های تنفسی‌ روش غیرمعمولی دارند. آنها به یک معدن نمکی در عمق ۳۰۰متری زمین در روستای سولوت‌وینو می‌روند و مدت زمانی را در این فضای نه‌چندان دلچسب و خوشایند که به یک مرکز درمانی تبدیل شده سر می‌کنند یا بهتر است بگوییم بستری می‌شوند. بله همانطور که متوجه شدید اولین بیمارستان نمکی دنیا در عمق 300 متری زمین و در یک معدن نمک واقع شده است. چند دهه‌ای می‌شود که بیمارستان آلرژیکی سولوت‌وینو از بیماران مبتلا به آسم، زکام ناشی از حساسیت و انسدادهای برونشی مختلف هستند، پذیرایی میکند. . این بیماران با این باور به راهروهای تاریک و مرطوب این معدن می‌آیند که هوای آغشته به نمک آن، خواص ضداحتقان و درمانی دارد که البته باور غلطی نیست و حدود 90 درصد از این بیماران با بهبودی کامل از آن مرخص می شوند.
بیمارستان نمکی
اما فقط مکان و شیوه معماری این بیمارستان همه را حیرت زده نمی کند بلکه موقعیت مکانی آن نیز عجیب است. این بیمارستان در مرز اوکراین و رومانی واقع شده است! دیگر مسئله جالب در سولوت‌وینو ترکیب افرادی است که در آن کار می‌کنند و بستری هستند. از آنجا که این بیمارستان در مرز اوکراین با رومانی واقع شده، بسیاری از نیروی‌کار رومانیایی به راحتی هر روز صبح با پای پیاده به اوکراین می‌آیند تا در بیمارستان کشور همسایه خود کار کنند. به‌طور تقریبی همه نیروی‌انسانی این بیمارستان به ۳ زبان صحبت می‌کنند؛ روسی، اوکراینی و رومانیایی و می توان گفت تنها این بیمارستان تنها بیمارستان چند ملیتی جهان است که البته تنش چندانی هم بین ملیت‌های مختلف دیده نمی‌شود. مسئله جالب دیگر اتاق ویژه سیگار کشیدن در این بیمارستان است که وجود آن در کلینیک درمانی که با هدف درمان بیماری‌های تنفسی برپا شده است، بسیار عجیب است. در اصل بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی اجازه ندارند در کلینیک سیگار بکشند، اما گاهی پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان آن را نادیده می‌گیرند.
بیمارستان نمکی
اگر شما بیمار شوید حاضرید مدت زمانی را در این بیمارستان سپری کنین؟
یکی از عجیبترین بیمارستانهای دنیا را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده باشید.
آژانس تعطیلات رویایی برگزار کننده تور های رویایی به سراسر جهان با قیمت های ویژه است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط، قیمت و زمان تور ها با ما تماس بگیرید.
تلفن:02122243040
اگر به مطالعه مطالب عجیب گردشگری علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم که مطالب زیر را حتما مطالعه نمایید.(جهت مطالعه هر مطلب روی نام آن کلیک کنید.)
شهر های عجیبی که از وجود آنها خبر ندارید!
خطرناک ترین زن دنیا
جوانترین جهانگرد دنیا
جزیره ای که تصور نمیکنید مسکونی باشد!
اتاقی که بیشتر از 45 دقیقه تحمل آن عذاب آور است.
کشتی عجیبی که تاریخ آن هرگز پیدا نشد!
تولد سینما از کجا آغاز شد؟