سائو پائولو کجاست؟

سائو پائولو مرکز ایالتی به همین نام در کشور برزیل و بزرگ‌ترین شهر این کشور و آمریکای جنوبی محسوب می‌شود. این شهر با وجود آسمان‌خراش‌های فراوان ظاهری مدرن به خود گرفته است، اما در عین حال می‌توان رنگ و بوی اتفاقات سنتی را هم در آن مشاهده کرد.
این شهر زیبا در ۲۵ ژانویه ۱۵۵۴ توسط دو مبلغ عضو فرقه مذهبی یسوعی بنیاد شد. در سده هفدهم کشاورزان منطقه اقدام به کشت گندم به منظور صادرات کردند. در سال ۱۷۱۱ رسماً عنوان شهر به آن اعطا شد و در تاریخ ۷ سپتامبر ۱۸۲۲ اعلام استقلال برزیل از پرتغال در سائو پائولو انجام شد.

برزیل
São Paulo San Paolo Brazil Health Day City Brasil

در قرن نوزدهم این شهر شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی بود، که علت عمده آن رواج صادرات قهوه بود. پس از لغو برده‌داری در سال ۱۸۸۸، کشتزارهای قهوه این شهر امواج زیادی از مهاجران از ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی را به‌خود جلب کرد و از سوی دیگر بسیاری از بردگان سابق نیز برای پیدا کردن کار، جذب این شهر شدند. در سال ۱۸۹۷ ایتالیایی‌ها بیش از نیمی از جمعیت این شهر را تشکیل می‌دادند. در آغاز سده بیستم، قیمت قهوه به شدت سقوط کرد و در نتیجه کارآفرینان محلی سرمایه‌های خود را به سوی توسعه صنعتی این شهر سوق دادند. صنعتی شدن این شهر به نوبه خود نیروهای جدیدی از مهاجران کشورهای دوردست از جمله ایتالیایی‌ها، ژاپنی‌ها، و اهالی سوریه و لبنان را به این شهر کشاند. زبان اکثریت جمعیت شهر پرتغالی است. به خاطر حضور قابل توجه مهاجران ایتالیایی در این شهر، زبان گفتاری شهر از زبان ایتالیایی به‌ویژه گویش‌های ونتی و ایتالیایی جنوبی تأثیر زیادی گرفته‌است.
جمعیت برزیل
بر پایه‌ی سرشماری سال ۲۰۱۴، جمعیت شهری سائو پائولو بالغ‌بر ۱۱,۹۶۷,۸۲۵ نفر بوده است، با این وجود جمعیت کل منطقه به عددی بالغ‌بر ۲۱,۰۹۰,۷۹۱ نفر می‌رسد. زبان اغلب مردم این شهر پرتغالی است.
که در گفتار روزانه «سامپا» نیز نامیده می‌شود. این شهر هفتمین شهر بزرگ جهان و بزرگ‌ترین شهر نیم‌کره جنوبی و قاره آمریکا است.
چند عدد از بلندترین ساختمان‌های برزیل ازجمله میرانته دواله، ایتالیا ، آلتینو آرانتس، و برج شمالی آنسکوم در سائو پائولو قرار دارند.
نام این شهر به افتخار پل مقدس نام‌گذاری شده و شعار شهر نیز به زبان لاتین «Non dvcor, dvco» است که به معنی «مرا راه نمی‌برند، رهبری در دست من است» می‌باشد.
سفر به برزیل
سائو پائولو شهری است که هر دو نوع آب و هوای گرمسیری و معتدل را با هم دارد. این شهر در هر زمان از سال برای سفر مقصدی عالی به شمار می‌رود و نیازی به نگرانی در مورد تغییرات ناگهانی فصلی نیست.
اگر به نبال شب‌نشینی‌های طولانی در برزیل هستید، سائو پائولو مکانی عالی برای این کار محسوب می‌شود.

تیم تعطیلات رویایی برگزار کننده تور های رویایی به برزیل در ایام نوروز است که این سفر از شهر سائوپائولو آغاز خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این تور هیجان انگیز اینجا کلیک کنید.