ترسناک ترین مکان های ایران

عجایب ایران بی شمار است و افسانه های خوفناکی درباره آن ها گفته می شود. مناطقی وهم آلود و پر رمز و راز که به واسطه همین افسانه ها و داستان ها، بسیاری از این مناطق حالا به جاذبه ای توریستی تبدیل شده اند و بسیاری از این مناطق حالا به جاذبه ای توریستی تبدیل شده اند و بسیاری برای تجربه هیجان های بی مانند به این مناطق سفر می کنند.
دریاچه گنج
دریاچه گنج:
دریاچه ای زیبا، مرموز و خطرناک به نام تخت سلیمان است که در تکاب استان آذربایجان غربی قرار گرفته است. همچنین کوهی بلند در قسمت شمال شرقی آن قرار دارد که به تخت بلقیس معروف است.مردم بوم این منطقه معتقدند که دریاچه با کوبیده شدن عصای حضرت سلیمان در زمین پدید آمده است و گنجی با ارزش و باستانی در عمق این دریاچه پنهان شده است.
دریاچه گنج در مرکز محوطه باستانی تخت سلیمان قرار دارد و جلوه خاصی به این مکان بخشیده است. ایندریاچه درواقع چشمه ای آهکی می باشد که آب سفره های زیر زمینی را با فشار زیادی به سطح زمین پمپاژ می کند. همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، با توجه به برخی از عقاید مردم محلی ،کف این دریاچه مملوء از گنج است. این آب دارای املاح فراوانی است که همین عامل غواصی را در آن غیر ممکن ساخته است.
این دریاچه در طول سالیان دراز و در اثر انباشته شدن لعاب های حاصل از ترکیبات موجود در آب ایجاد شده است. همین تصاویر از کف دریاچه باعث شده است تا عده زیادی تصور کنند که گنج با ارزشی در عمق این دریاچه قرار دارد.
پای افراد جسور و ماجراجوی زیادی برای یافتن این گنج، به دریاچه کشانده شده و دریاچه همه آن ها را بلعیده و حتی جسد آن ها را نیز به خشکی پس نداده است.
باغ سنگی
باغ سنگی:
سیرجان با نام کهن شیرگان یکی از مهمترین شهر های تاریخی ایران است که از سالها قبل از ظهور دین اسلام تا به امروز اهمیت خود را حفظ کرده است.
در بین تمامی جاذبه های جالب و عجیب سیرجان، باغی اسرار آمیز وجود دارد که خبری از سرسبزی در آن نیست. از درختان این باغ، به جای میوه سنگ آویزان است. اطراف این باغ بیابان هایی وجود دارد که حس دلهره آوری به آن داده و به عجیب بودن آن ها کمک کرده است. آویزان کردن هر سنگ و احداث هر یک از درختان طی سالهای طولانی انجام شده است و برای شخصی به نام درویش خان از معنای خاصی برخوردار بودند. درویش خان اسفندیار پور، شخصی ناشنوا و لال بود که در اطراف این منطقه، زمین هایی برای کشاورزی داشت. هر گاه در زندگی درویش خان اتفاقی روی می داد، یک سنگ و درخ جدید بنا می کرد. به عنوان مثال سنگی را که شبیه به سر تراشیده انسان است، به مناسبت سربازی رفتن پسرش بر درخت آویخت و با سنگ هایی که به مناسبت مرگ دوستان و عزیزانش آویزان شده اند و او به جای سنگ مزار هر روز به آن ها سر میزد.
قبرستان اجنه
گورستان اجنه:
سیستان و بلوچستان سرزمینی با تاریخ کهن و افسانه های شنیدنی اش، جاذبه های طبیعی و اماکن تاریخی متعددی دارد که بازدید از آن ها می تواند یکی از بهترین انتخاب های گردشگران و ماجراجویان به شمار می رود. روستای تیس یکی از معروف ترین مکان های دیدنی چابهار است که قدمت آن به 2500 سال پیش و دوران هخامنشیان بر می گردد.
در این روستا گورستانی با سنگ قبر های عظیم الجثه وجود دارد که تبدیل به مکانی جالب برای ماجراجویان علاقه مند به دنیای ماوراءالطبیعه شده است.
مردم بومی این روستا بر این باورند که این گور ها محل دفن آدمیزاد نیست و اجنه در آن ها دفن شده اند!! در گورستان جن، قبر ها کنار هم بر روی سطحی صخره ای حفاری شده اند. این شیوه حفر شدن جای سوال بسیار دارد و در آخر پاسخ را به دنیای اجنه می کشاند.
افراد بومی اعتقاد دارند شب ها صدا های عجیبی در این روستا شنیده می شوند و با تاریک شدن هوا جن ها بر سر مردگان خود مویه می کنند و هر کس شبانه گذرش به این گورستان بیافتد، مورد نفرین آن ها قرار می گیرد و بعد از چند روز با عذابی سخت میمیرند.
غار قاتل
غار قاتل:
غار پراو با طول 1454 متر و عمق 752 متر، در دل کوه پراو میان کوه طاق بستان و کوه بیستون قرار دارد و از مکان های دیدنی و هیجان انگیز کرمانشاه به شمار می رود.
تصور بیشتر ما از غار، حفره ای است که در دل کوه ها با قندیل های زیبای آویخته از سقف. اما غار های منحصر به فرد زیادی هم هستند که متفاوت بوده و گاه غارنوردی در آن ها حتی به قیمت از دست دادن جان تمام می شود.
وجود حفره ها و تنگناهای عمیق سرشار از سکوت و سیاهی و حتی گاهی صدای جانورانی جون خفاش ها در دالان های تنگ، همیشه مکانی هیجان انگیز برای علاقه مندان به ژانر وحشت بوده است.

ترسناک ترین مکان های ایران را که شاید تا به حال از وجود آن ها خبر نداشته اید را به شما معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده باشید اگر از طرفداران هیجانات ترسناک هستید، حتما به این مکان های دیدنی سر بزنید و خاطراتی تکرار نشدنی را برای خود رغم بزنید.

اگر به گشت و گذار در تهران علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را حتما مطالعه نمایید.(جهت مطالعه هر مطلب روی نام آن کلیک کنید)
اولین بنای ساخت یونانیان در تهران
مکانی ساده برای عبادت که بعدا کلیسا شد!
نامزد دهکده های گردشگری در ایران

#آژانس تعطیلات رویایی #گردش #گردشگری #گردش در تهران #گردشگر #تهران #گردش در روز تعطیل #دیدن #بازدید #گردش در روز تعطیل #گردش در دوران کرونا #دیدنی #تاریخ #تاریخی#خانواده #تاریخ صفویه #گئورگ مقدس #ارامنه #ارمنستان #مذهب #ایین #عبادت #ترسناک # ترسناک ترین مکان های ایران #غار قاتل #روستای سنگی #گورستان اجنه #باغ سنگی #دریاچه گنج