جزیره ای که تصور نمیکنید مسکونی باشد!

شاید یکی از لذتبخش ترین شیوه های زندگی براش شما زندگی کردن در جزیره ای خلوت، به دور از تکنولوژی و سراسر ارامش است. اما همه چیز آنگونه که شما فکر می کنید نیست. بار و بار ها در رویاهایتان به این فکر کرده اید که اگر یک جزیره اختصاصی داشتید میتوانستید به دور از هیاهو و استرس در ان به زندگی ارام بپردازید اما زندگی در همه جزیره های این کره خاکی به دور از استرس و مملوء از آرامش نیست! در این مطلب از تعطیلات رویایی قصد داریم تا شما را با یکی از جالبترین و در عین حال پر استرس ترین جزایر دنیا آشنا کنیم. جزیره ای که در آن تنها یک خانه قرار دارد! تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.
کوچکترین جزیره جهان عنوانی است که به جزیره ای به نام جاست روم ایناف داده اند. جزیره جاست روم ایناف (Just Room Enough Island) یا جزیره یک اتاقه، جزیره ای است که تقریبا به اندازه یک زمین تنیس است.
در نگاه اول این جزیره به نظر خیلی جالب می آید. کلبه کوچک در یک جزیره کوچک که یک درخت در آن قرار داشته و ساحل آن به اندازه چند صندلی پلاستیکی و یک میز پیک نیکی فضا دارد. اما کمی که به زندگی در آن فکر میکنیم پی میبریم که زندگی در آن در بسیاری از مواقع ترسناک خواهد بود. به دلیل بالا آمدن سطح آب و موج ها هر لحظه امکان دارد تا این کلبه از بین برود و نابود شود. در سال ۲۰۱۷ عکس هایی از این کلبه گرفته شد که کیسه هایی از شن در جلوی درب آن قرار داده شده بود تا از ورود آب به درون خانه در زمانی که بارش زیاد است جلوگیری نماید. بنابراین هرچند که زندگی در این جزیره ممکن است جذاب به نظر برسد اما با کمی تفکر در باره آن به ترسناک بودن آن نیز پی میبریم!
کوچکترین جزیره دنیا
این جزیره بسیار کوچک یا بهتر است بگوییم کوچکترین جزیره جهان در نیویورک و در میان رودخانه سنت لارنس(همان رودخانه ای است که نیویورک را از اونتاریو جدا کرده است) و در نزدیکی خلیج الکساندریا واقع شده است. همانطور که گفته شد این جزیره تنها 306 متر مربع مساحت دارد. بله، جزیره ای که فقط در آن یک خانه کوچک و یک درخت به چشم می خورد و به جز آن ها، هیچ چیز دیگری در این جزیره جا نمیشود! اگر کسی در کنار آن خانه و آن درخت در کوچکترین جزیره جهان بایستد، نمی تواند حتی اندکی جا به جا شود ! چرا که این جزیره کوچک فقط برای یک درخت و یک خانه جا دارد ، بنابراین خانه ای که در این جزیره ساخته شده است نمیتواند از حیاط خیلی بزرگی برخوردار باشد!
کوچکترین جزیره دنیا
اکنون که تا اینجا همراه ما بوده اید قطعا این سوال برایتان پیش آمده است که چگونه این جزیره به جزیره ای مسکونی تبدیل شد؟
جزیره جاست روم ایناف در گذشته های دور با نام جزیره هاب شناخته می شد. در آن دوره از زمان این جزیره کوچک هیچ صاحب مشخصی نداشت و هیچ کسی از آن استفاده خاصی نمی کرد. اما در سال 1950 میلادی یک خانواده ثروتمند و مشهور به نام (سایزلند) آن را به عنوان مکانی برای سپری کردن تابستان های خود خریداری کردند. بنابراین یک کلبه کوچک و تقریبا به اندازه مساحت جزیره در آن ساختند. اما جالبترین اتفاق زمانی بود که کلبه ساخته شد. بعد از ساخت کلبه و به دلیل موقعیت بسیار ویژه آن این جزیره مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفت به طوری که حتی اجازه ندادند خانواده سایزلند فقط یک سال را در آرامش به زندگی در این جزیره بپردازند.
کوچکترین جزیره دنیا
یکی از زیباترین، جالبترین و گاهی ترسناکترین جزایر جها را به شما عزیزان و همراهان همیشگی تعطیلات رویایی معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه این مطلب نهایت لذت را برده باشید.
تعطیلات رویایی برگزار کننده تور های جذاب و رویایی به سرتاسر اروپا است. جهت اطلاع از تور ها و رزرو انها از طریق شماره تماس زیر با ما در ارتباط باشید.
تلفن:02122243040
اگر به مطالعه مطالب هیجان انگیز در سراسر دنیا علاقه دارید پیشنهاد می کنیم که مطالب زیر را حتما مطالعه نمایید.
حهت آشنای یبا اتاقی که تحمل آن بیش از 45 دقیقه عذاب آور است اینجا کلیک کنید.
جهت مطالع مطلب کشتی عجیبی که تاریخ آن هرگز پیدا نشد اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب یباترین مومیایی در دل معبد کاپوچین اینجا کلیک کنید.