خریدهای بی نظیر در افریقای جنوبی

آفریقای جنوبی پر از سافاری هایی است که جهانگردان را به تماشای پنج حیوان بزرگ جهان دعوت می کند.اما خرید از مراحل بسیار مهم ما ایرانی ها است و هنگامی که گردشگران به شهرهایی مانند ژوهانسبورگ سفر می کنند، خرید را هم در برنامه سفر خود می گنجانند.
شهر ژوهانسبورگ برای علاقه مندان به خرید مانند بهشت است. علاوه بر مراکز خرید فراوان، چندین فروشگاه صنایع دستی هم دارد که به شدت مورد توجه توریستان است. اگر به دنبال جایی برای خرید هدیه هستید در این شهر وسایل فوق العاده ای خواهید یافت.
بهترین مراکز خرید
مرکز خرید سندتون سیتی
سندتون سیتی بزرگترین مرکز خرید شهر ژوهانسبورگ است که از شیرمرغ تا جان آدمیزاد را در آن می توان پیدا کرد. در این مرکز خرید انواع مغازه های پوشاک، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و … وجود دارند. برخی از مغازه ها برندهای مخصوص آفریقای جنوبی را به فروش می رسانند و قسمتی از مرکز خرید هم به فروشگاه های بزرگ با برندهای بین المللی اختصاص پیدا کرده است. تنوع کیفیتی و قیمتی اجناس به همراه موقعیت عالی مکانی، سندتون سیتی را در بین ساکنین ژوهانسبورگ و البته گردشگران به یکی از محبوب ترین مراکز خرید این شهر تبدیل کرده است.
در مرکز خرید سندتون سیتی میدانی جذاب ساخته شده است که به دلیل وجود مجسمه برنزی از نلسون ماندلا آن را با همین نام می شناسند. اطراف میدان مملو است از رستوران ها و فست فودهای کوچک و بزرگ که انواع غذاهای لذیذ محلی و غیرمحلی در آن ها سرو می شود. همچنین می توانید میوه های خوش طعم آفریقایی را از مغازه های محلی میدان خریداری کنید.

مرکز خرید رز بانک

سه مجموعه مجزا شامل فروشگاه های برند، مغازه های صنایع دستی و ساختمان اداری مرکز خرید زیبای رز بانک را تشکیل داده اند. این مرکز خرید با تلفیقی از معماری آفریقایی و اروپایی بسیار خلاقانه طراحی شده و به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا برحسب سلیقه یکی از بخش های مجموعه را برای خرید انتخاب کنند.
برای خرید اجناسی با برندهای معروف دنیا می توانید به بخش اروپایی بروید و چنانچه به فرهنگ بومی آفریقا علاقه دارید بخش فروشگاه های محلی با انواع سوغاتی های جذاب و رنگارنگ حسابی غافلگیرتان خواهد کرد. در کنار مراکز خرید متنوع وجود چندین رستوران، سینما و فضای تفریحی جذابیت مجموعه را چندین برابر کرده اند.
کیپ تاون یکی از شهرهای مقرون‌به صرفه برای خرید کردن در آفریقای جنوبی است. با رشد و توسعه این شهر، گسترش و تنوع مراکز خرید آن نیز افزایش پیدا کرده است و در این مراکز، میتوان مغازه‌هایی لوکس و مجلل با انواع محصولات از لباس و کیف و کفش گرفته تا زیورآلات دست‌ساز و صنایع دستی و بومی آفریقایی را با کیفیت عالی و قیمت‌های مناسب پیدا کرد.

مرکز تجاری کیپ کوارتر
مرکز تجاری کیپ کوارتر، یک مرکز خرید مدرن و پیشرفته است و با طراحی خاص و محوطه‌ فضای باز به مراکز تجاری اروپایی شباهت دارد و خریداران می‌توانند ساعت‌ها در آن بگردند و از رستوران‌های فضای باز، گالری‌ها و فروشگاه‌های لوازم خانگی گرفته تا مغازه های زیورآلات و فروشگاه‌های لباس و کیف و کفش آن دیدن کرده و هر چیزی که نیاز داشته باشند را به راحتی پیدا کنند. همچنین در مرکز تجاری کیپ کوارتر چندین رستوران‌ و کافه‌، چند سالن زیبایی، سوپر مارکت و یک باشگاه ورزشی نیز وجود دارد.

مرکز خرید کانال واک
مرکز خرید کانال واک یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری شهر کیپ‌ تاون است و وسعت آن به اندازه‌ای است که به راحتی می‌توان فروشگاه، کالا و یا رستوران مورد علاقه‌ خود را در آن پیدا ‌کرد. در این مرکز خرید بیش از ۴۰۰ فروشگاه، رستوران و امکانات تفریحی وجود دارد و یکی از مهمترین امکاناتی که این مرکز خرید به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد مناطق متعددی برای پارکینگ افراد عادی، پارکینگ مخصوص برای افراد معلول و یا مادرانی که فرزند کوچک دارند است.
خرید در افریقای جنوبی
اسکله ویکتوریا اند آلفرد
اسکله ویکتوریا اند آلفرد در پایین کوه تیبل (Table Mountain) و در لبه آب‌های مواج آتلانتیک قرار داشته و مغازه‌هایی با سطح بین‌المللی و باشکوه را در خود جای داده است. برندهای مطرحی از سرتاسر جهان در اینجا به چشم می‌خورند و سینماها، کافی شاپ ها، موزه‌ها، سرگرمی‌های فضای باز و سفر با قایق‌های تفریحی از دیگر مواردی هستند که این مکان برای بازدیدکنندگانش فراهم آورده است.
در این ناحیه اینترنت Wi-Fi رایگان در اختیار خواهید داشت و می‌توانید در کلاس‌های تابستانی چیزی آموخته، یا در رستوران‌های مجلل غذایی میل کنید. از دیگر گزینه‌ها صرف غذا حین گردش و تماشای اقیانوس باورنکردنی و نمای کوهستانی است که شما را محاصره کرده؛ همچنین در اینجا موزه زایتز (Zeit Museum)، هتل سیلو و یک ترمینال کروز لوکس، جایی که می‌توانید به سادگی شاهد اقیانوس پیماهای مجلل باشید نیز وجود دارند.