جایگاه ویژه افراد کم توان در جام جهانی

در پی برگزاری بازی های جام جهانی و تهیه ظرفیت مناسب برای علاقمندان تماشای بازی ها توسط فیفا، حتی برای افراد معلول یا افراد با توانایی های جسمی محدود هم چاره اندیشیده اند و جایگاه های ویژه ای به آنها اختصاص داده اند تا این افراد نیز بتوانند در ورزشگاه های قطر حضور پیدا کنند و از تماشای بازی ها و تشویق تیم منتخب خود نهایت لذت را ببرند.
در هر استادیوم و برای همه مسابقات، فیفا بلیط اختصاصی برای خرید افراد معلول و افراد با تحرک محدود ارائه می دهد.
جام جهانی قطر
چهار نوع بلیط دسترسی وجود دارد:

بلیط کاربران دارای ویلچر: برای کاربران ویلچر و اسکوترهای حرکتی که برای حمل و نقل افراد معلول و افراد دارای تحرک محدود طراحی شده است، در دسترس است. لطفاً توجه داشته باشید که چنین کاربرانی باید ویلچر دستی یا برقی خود را به همراه داشته باشند زیرا در استادیوم ارائه نمی شود. تماشاگران با بلیط ویلچر، مجاز خواهند بود با ویلچر دستی یا برقی یا اسکوتر حرکتی وارد ورزشگاه شوند. به دلایل ایمنی و امنیتی، ویلچرهای دستی یا برقی و اسکوترهای حرکتی باید ویژگی های خاصی را داشته باشند مانند: آنها می توانند 3-4 چرخ داشته باشند. حداکثر ابعاد مجاز شامل 80 سانتی متر عرض و 130 سانتی متر طول است. همچنین توجه داشته باشید که حداکثر سرعت این ویلچرها نباید بیش از 6 کیلومتر در ساعت باشد.

بلیط رفاهی دسترسی آسان: این نوع صندلی برای افراد معلول یا افراد دارای تحرک محدود که از ویلچر استفاده نمی کنند اما ممکن است نتوانند زانوهای خود را خم کنند یا به فضای بیشتری برای دسترسی به صندلی خود نیاز دارند، با استفاده از عصا در دسترس است. همانطور که گفته شد، این صندلی ها فضای اضافی را برای افراد معلول فراهم می کند. در صورت امکان، این صندلی ها دارای دسترسی پله ای نیز هستند.
بلیط استاندارد دسترسی آسان: بلیط برای افراد معلول یا افراد با تحرک محدود که نیازی به محل استفاده از ویلچر ندارند، اما نیاز به صندلی با حداقل دسترسی پله‌ای دارند که نزدیک به امکانات رفاهی (مانند سرویس های بهداشتی و…) باشد.

به متقاضیان موفق(متقاضیانی که در قرعه کشی ها برنده و موفق به دریافت بلیط برای مشاهده بازی ها شده اند) بلیط های دسترسی در انواع «کاربر ویلچر»، «استاندارد دسترسی آسان» و «امکانات دسترسی آسان» یک بلیت اضافی به صورت رایگان برای یک همراه برای کمک و همراهی آنها در مسابقه ارائه می شود. همراه باید بتواند تمام کمک های لازم را به دارنده بلیط دسترسی ارائه کند. همراه تا حد امکان نزدیک به دارنده بلیط دسترسی می‌نشیند. با این حال، مکان دقیق صندلی اضافی را نمی توان تضمین کرد. به این موضوع توجه کامل داشته باشید که فیفا نمی تواند اطمینان حاصل کند که صندلی همراه بلافاصله در مجاورت دارنده بلیط دسترسی باشد.

همه متقاضیان بلیت دسترس‌پذیری می‌توانند با استفاده از پورتال فروش بلیت جام جهانی 2022 قطر در طول مراحل فروش مشخص شده، به‌صورت آنلاین درخواست دهند.

همه مشتریان متقاضی یا خرید بلیط دسترسی باید مدرکی مبنی بر واجد شرایط بودن ارائه دهند تا ثابت کنند که واجد شرایط خرید آن هستند. لطفاً مطمئن شوید که می توانید مدرک واجد شرایط بودن خود را بارگذاری کنید زیرا در طول فرآیند درخواست بلیط از شما درخواست می شود و واجد شرایط بودن شما توسط یک تیم اختصاصی تأیید می شود.

برای بلیط‌های ویلچر، استاندارد دسترسی آسان یا بلیط‌های رفاهی دسترسی آسان، مدارک زیر که صلاحیتشان اثبات شده است، پذیرفته می‌شوند (لطفاً توجه داشته باشید که مجوزهای پارکینگ در دسترس به عنوان مدرک معتبر پذیرفته نمی‌شوند):

مشتریان قطری: گواهی درجه ناتوانی یا گواهی پزشکی
مشتریان بین المللی: گواهی پزشکی یا مدرکی که معمولاً و به طور گسترده در کشور محل اقامت مشتری پذیرفته شده است.

لطفاً توجه داشته باشید که دسته‌های بلیت دسترس‌پذیری برای خرید در همه محصولات بلیت، مانند بلیط‌های مسابقه انفرادی، سری بلیط‌های خاص تیمی و سری بلیط‌های چهار استادیوم، در دسترس خواهند بود.

اگر از افراد کم توان هستید و علاقمند به مشاهده بازی های جام جهانی دیگر هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد و با خیالی آسوده می توانید از نزدیک به تشویق تیم منتخب خود بپردازید.
همانطور که میدانید پیش ثبت نام مرحله دوم بلیط های جام جهانی قطر آغاز شده است و به دلیل وجود سیستم فرست کام فرست اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام نمایند. پس اگر هنوز اقدام به ثبت نام نکرده اید همین الان از طریق لینک زیر اقدام نمایید.
جهت ثبت نام بلیط های جام جهانی اینجا کلیک کنید.

جام جهانی قطر

جهت مطالعه مطلب آنچا در باره سفر به قطر باید بدانید، اینجا کلیک کنید.

جهت آشنایی با تاریخچه جام جهانی از ابتدا تا امروز اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه مطلب”سفر به قطر از فرودگاه تا اخرین روز” اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه مطلب “ورود و اقامت در قطر در دوران جام جهانی” اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه مطلب مراحل خرید بلیط های جام جهانی اینجا کلیک کنید.