مجسمه هایی که در بوداپست باید ببینید!

هر چیزی که رازی در پشت سر خود داشته باشد، هم ترسناک است و هم هیجان انگیز! این حس را هر کسی تجربه کرده است و این یکی از احساسات مشترک بین انسان هاست. همه ی ما در زندگی خود به دنبال کشف رازهای زیادی هستیم. برخی از آن ها مهم، برخی واقعا بی اهمیت و برخی هم جالب هستند. راز مجسمه های بوداپست از آن دسته رازهایی است که دانستن آن ها می تواند جالب و هیجان انگیز باشد. ما در ادامه این مطلب از تعطیلات رویایی قصد داریم تا برخی از هیجان انگیزترین مجسمه های بوداپست را به شما عزیزان معرفی نماییم.

مجسمه های بوداپست

 پسران خیابان پل

این اثر شگفت‌انگیز از چندین مجسمه در نزدیکی منطقه‌ی خرید کوروین (Corvin) واقع شده و گروهی از پسرانِ در حال بازی با سنگ‌های مرمری در مسیر رفتن به مدرسه را به تصویر می‌کشد. مجسمه‌ها به‌اندازه‌ی کافی مسحورکننده هستند، اما این سه تندیس درواقع داستان «پسران خیابان پل» را روایت می‌کنند؛ داستان گروهی از پسران که در کتابی مشهور به همین نام از فرانک مولنار، نویسنده‌ی مجاری، آمده است. او در کتاب خود دو گروه از بچه‌ها را به‌تصویر می‌کشد که بر سر یک تکه زمین متروکه باهم به جنگ می‌پردازند. پسران خیابان پل یکی از مشهورترین داستان‌های کلاسیک در ادبیات مجارستان است و در مدارس ابتدایی این کشور تدریس می‌شود. صحنه‌ای که این مجسمه‌ها روایت می‌کنند، یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات در بخش‌های اول کتاب است. جایی که پسران برای اولین بار متوجه تهدیدی برای زمینشان می‌شوند.

مجسمه های بوداپست

شاهزاده کوچک

این منطقه همراه با مجسمه‌ی موجود در آن در میان توریست‌ها و مردم محلی بسیار محبوب است، زیرا این ناحیه‌ی مخصوص عابر پیاده یک پارک خلوت با نمایی عالی به رودخانه‌ی دانوب و قلعه‌ی بودا از فاصله‌ی دور محسوب می‌شود. هنرمندی که این مجسمه را ساخته، از دختر کوچک خود الهام گرفته است. دختری که ردای بلند پدر را به تن کرده و تظاهر می‌کند که یک شاهزاده است.

امره ناگی

امره ناگی (Imre Nagy) یکی از مشهورترین نخست وزیران مجارستان بود که نقشی تعیین‌کننده در انقلاب ۱۹۵۶ علیه اتحاد جماهیر شوروی داشت. هرچند این عمل درنهایت منجر به اعدام وی شد، اما این سرآغاز به دست‌ گرفتنِ کنترل مجارستان از سوی مردم این کشور بود. مردم همواره نگاه این مجسمه به‌سوی مجلس مجارستان را به عشق ناگی به کشور تعبیر می‌کنند.

مجسمه ی کفش های کرانه رود دانوب

از معروف ترین و شناخته شده ترین جاذبه های بوداپست که راز مجسمه های بوداپست را کمی غمگین می کند، مجسمه ی کفش های کرانه ی رود دانوب است. این مجسمه ها که در نزدیکی مجلس سنای مجارستان ساخته شده اند، نگاهی بسیار غمگین و مفهومی به جریانات قرن ۱۹ مجارستان و غرق و کشته شدن بسیاری از شهروندان مجارستانی ساخته شده اند. این کفش ها که در واقع ۶۰ جفت هستند، تنها نمایندگانی از هزاران مجارستانی است که به دست Arrow Cross کشته شدند.

مجسمه های رود دانوب

مجسمه‌ی افسانه‌ای Anonymus

می‌گویند با لمس قلم مجسمه‌ی افسانه‌ای Anonymus، در پارک شهر بوداپست، به توانایی نوشتن شما، برکت داده خواهد شد. شما ممکن است این افسانه را باور نکنید اما سطح براق و تمیز قلم نشان‌دهنده‌ی این است که هنوز بسیاری از مردم این کار را انجام می‌دهند و به آن باور دارند.