کشتی عجیبی که تاریخ آن هرگز پیدا نشد!

واقعاً در کشتی مری سلست چه اتفاقی افتاد؟ بیش از یک قرن پس از ناپدید شدن خدمه او، سناریویی در حال ظهور است !
این کشتی در سال 1861 در جزیره اسپنسر، نوا اسکوشیا، کانادا ساخته شد و آمازون نام گرفت. پس از اولین سفر خود در 18 مه سال 1861، با چندین اتفاق ناگوار روبرو شد. در طول اولین سفر، کاپیتان آن به ذات الریه مبتلا شد و پس از مدتی درگذشت. پس از درگذشت وی کشتی او در چندین نوبت آسیب دید. به ویژه در اکتبر 1867، زمانی که در خلیج کاو، جزیره کیپ برتون به گل نشست. سال بعد آمازون به ریچارد دبلیو هینز آمریکایی فروخته شد که نام آن را به مری سلست تغییر داد. این کشتی در طی چندین سال بعد دستخوش تغییرات ساختاری قابل توجهی شد و در نهایت به گروهی فروخته شد که شامل کاپیتان بنجامین اسپونر بریگز بود.
همان طور که گفته شد کشتی ماری سلست ساخت کشور کانادا بود.اما در 5 دسامبر 1872(149 سال پیش) با شرایط کاملا عادی و بادبان های نیمه برافراشته اما بدون سرنشین در میان اقیانوس اطلس پیدا شد! در تاریخ 3 نوامبر 1872 کشتی ماری سلست از بندر نیویورک به قصد سفر به ایتالیا با بار 1701 بشکه الکل صنعتی، هشت خدمه و همسر و دختر دو ساله ناخدا شروع به حرکت کرد. اما کشتی بیتانیایی دیگراتیا این کشتی را در حالی پیدا کرد که وضعیت عادی داشت اما همه افراد داخل کشتی ناپدید شده بودن ولی بار کشتی و مواد غذایی که برای 6 ماه دست نخورده باقی مانده بود!
این درحالی بود که اخرین یادداشت ناخدای ماری سلست نشون داد که آنها در فاصله 185 کیلومتری از جزیره آسورش بودند ولی در فاصله 644 کیلومتری در جنوب شرقی این جزیره پیدا شدن.

به دلیل فقدان تنها قایق نجات کشتی و چندین وسیله معمولی دریانوردی، علت رها کردن کشتی و ناپدید شدن ده سرنشین آن یکی از اسرار تاریخ دریانوردی است که همچنان پاسخی برای آن یافت نشده‌است.
داستان‌ها و رمان‌های زیادی از نویسندگان مختلف دنیا همچون رمانی از آرتور کانن دویل برگرفته از داستان کشتی ماری سلست نوشته شده‌است و داستان‌ها و افسانه‌های زیادی در میان مردم دربارهٔ این کشتی رواج پیدا کرده‌است. اما نمی توان اطمینان داشت آنها واقعی هستند زیرا هنوز هیچ نظر قطعی مبنی بر دلیل قطعی غرق شدن کشتی وجود ندارد!

در سال 2001، کلایو کاسلر، رمان نویس و ماجراجوی پرفروش، ادعا کرد که لاشه مری سلست را پیدا کرده است، اما تجزیه و تحلیل بعدی از الوارهای پیدا شده از کشتی که او پیدا کرد نشان داد که چوب حداقل متعلق یک دهه پس از غرق شدن مری سلست است.

به نظر شما برای این کشتی عجیب چه اتفاقی افتاده است؟
یکی از عجیبترین اتفاق های تاریخ را برای شما عزیزان شرح دادیم و امیدواریم که از مطالعه آن نهایت لذت را برده باشید.
تعطیلات رویایی برگزار کننده تور های رویایی به سراسر دنیا است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تور ها و رزرو آنها با ما از طریق شماره تماس 02122243040 در ارتباط باشید.

جهت مطالعه مطلب زیباترین مومیایی در دل معبد کاپوچین اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی با انسانهایی که ممکن است حتی وجود آنها را باور نکنید، اینجا کلیک کنید.
آمریکا را واقعا چه کسی کشف کرد؟ جهت کشف پاسخ این سوال اینجا کلیک کنید.