سوئیس و تاریخ نگفته اش

کشور سوئیس در منطقه ای کوچک در قلب اروپا قرار گرفته و چشم انداز های طبیعی بسیاری دارد که به ندرت در مکان دیگری از جهان و در سرزمینی چنین کوچک پیدا می شود.
شهر های کنار دریاچه های خوش منظره و زیبا مثل اینترلیکن، لوزان، لوزرن، مونترکس و وهوی، نخستین مراکز جهانگردی سوئیس بوده اند. در قرن نوزدهم با گسترش کوهنوردی ماجراجویان خارجی در شهر های مرتفعی چون زرمات گرد هم جمع میشدند. اهمیت دیگر سوئیس از نظر جهانگردی، اسکی است که ورزش زمستانی محبوب بسیاری از مردم دنیا است. سوئیس پایتخت اسکس جهان است و هر سال، میلیونها علاقه مند به ورزشهای زمستانی به این کشور توریستی می آیند.
عمده ترین شهر های جهانگردی سوئیس برن، زوریخ و ژنو هستند.
برن
برن
شهر برن، پایتخت سوئیس و و مرکز کانتون برن در قسمت غربی سوئیس واقع شده است. این شهر، شبه جزیره ای در راس یک بلند به ارتفاع 542 متر است که در پیچ و خم های رودخانه آر قرار دارد. مساحت این شهر، حدود 52 کیلومتر مربع است. چشم انداز های اطراف برن کوه های یخ هستند. دو کوه گرتن با ارتفاع 858 متر و بانتیگر با ارتفاع 947 متر در نزدیکی برن واقعند. این هر در ابتدا محدود به کوهی بود که یک طرف آن مشرف به رودخانه آر بود؛ اما امروزه مرزهای شهر از رودخانه ار گذشته است. بر روی رودخانه پل های زیادی ساخته شده تا به این شهر امکان دسترسی به نقاط مختلف را بدهد.
سه پل که در سه طرف این شهر واقع شده اند، عبارتند از: پل نیدگ در شرق که در سال 1844 ساخته شد، پل کیرچنفلد در جنوب و ساخته شده در سال 1883 و کرن هاوس در شما که در سال 1898 ساخته شد. این شهر بر روی زمین بسیار ناهمواری ساخته شده و اختلاف ارتفاع مناطق مسکونی آن آشکار است.
شهر برن را در سال 1191 دوک برتولد پنجم از خانواده زاهرینگن روی رودخانه آر تاسیس کرد. در سال 1218 امپراتور روم مقدس فردریک دوم آن را به عنوان یک شهر امپراطوری مستقل مطرح کرد.در سال 1353 برن به اتحاد سوئیس پیوست و تبدیل به عضوی با نفوذ د این ملت جدید شد. در سال 1831 این شهر مرکز کانتون برن و در سال 1848 پایتخت سوئیس شد.
برن شهری اداری و دولتی است و دفتر مرکزی سازمانهای بین المللی مختلف در این شهر واقع است.
زوریخ
زوریخ
شهر زوریخ در شمال سوئیس مرکز کانتون زوریخ و بزرگترین شهر آن است. زوریخ با 92 کیلومتر مربع مساحت، در ارتفاع 408 متری از سطح دریا واقع شده است. شهر زوریخ در انتهای شمال غربی دریاچه زوریخ در اطراف لیمات قرار گرفته است که این شهر را به دو قسمت تقسیم می کند.
زوریخ را تپه های جنگلی احاطه کرده اندکه از طرف شمال شامل گابریست، از طرف شرق ، هونگربرگ، کافربرگ، زوریخ برگ، ادلیس برگ اتلیس برگ و اوتلی برگ در ساحل غربی هستند. رودخان سیل در انتهای پلاتزاشپیتز با رودخانه لیمات تلاقی می کند. مرکز تاریخی شهر، لیدنهوف تپه طبیعی کوچکی در سمت چپ ساحل رودخانه لیمات و حدود 700 متری دریاچه است. مرکز مدرن و جدید شهر در غرب رودخانه قرار دارد.
شهر زوریخ در ابتدا زیستگاه هلوتیاها از قبایل سلتی بوده است. رومیها در دوران قدرت یافتنشان آن را تسخیر کردند و توریکوم نام گرفت. زوریخ در قرن نهم تبدیل به یک مرکز کلیسایی و در سال 1218 یک شهر مستقل از امپراتوری روم مقدس گردید. این شهر در سال 1351 به عنوان پنجمین عضو متحد به کنفدراسیون سوئیس پیوست.
ژنو
ژنو
شهر ژنو به مساحت 16 کیلومتر مربع در غرب سوئیس و مرکز کانتون ژنو است. این شهر در جنوب غربی دریاچه ژنو که رودخانه رن به دریا میریزد، واقع شده است. شهر ژنو رسما یک شهر فرانسوی زبان است. رودخانه رن، شهر ژنو را به دو قسمت تقریبا مساوی تقسیم می کند. بخش قدیمی تر شهر در جنوب است. مناطق بازرگانی و مالی و دو منطقه مسکونی قدیمی، اییوکس ویوز و کاروج در آن واقع است. خیابانهای بخش قدیمی شهر، پر پیچ و خم هستند به جز در طول ساحل رودخانه که خیابانهای پهن و اسکله ها مدرن هستند. روی رودخانه رن چند پل ساخته اند که یکی از آنها از جزیره کوچکی به نام روسو می گذرد. شمال رودخانه، کاملا مسکونی است و در آن هتل بزرگی به نام کوارتیئر سنت جرویز وجود دارد و محله لس دلیسز که نویسنده و فیلسوف فرانسوی، ولتر از سال 1755 تا 1758 در خانه ای از این محله زندگی می کرد. ورودی های شهر، بلوارهایی است که تا بیرون دیوارهای شهر قدیمی امتداد دارد. ژنو را دو رشته کوه آلپ و ژورا احاطه کرده اند.
ارتفاع ژنو 373 متر از سطح دریا است و برابر با ارتفاع دو صخره برآمده از دریاچه ژنو متعلق به عصر یخبندان است. این صخره را ژنرال جولیام هنری دوفوار نقطه مرجع همه نقشه برداری ها در سوئیس تعیین کرده است. دومین رود مهم ژنو رودخانه ارو است که در غرب شهر به رودخانه رن میریزد.
شهر ژنو در ابتدا شهری مرزی بوده برای مقابله با سلتهای آلمان که در سال 120 قبل از میلاد مسیح رومیها آن را تصرف کردند، در نیمه اول قرن یازدهم این شهر به امپراتوری روم مقدس پیوست. در سال 1536 ژنو به عنوان شهری مستقل، شکل گرفت و پروتستانهای شهر، اعلان انقلاب کردند. این شهر تاثیر زیادی بر پروتستانهای اروپا داشت و مرکز آموزشی پروتستانهای جوان بسیاری از کشورها بود. در سال 1798 فرانسه به ژنو حمله و آن را محاصره کرد. بعد از سرنگونی ناپلئون، ژنو، دوباره استقلال خود را به دست آورد و در سال 1815 به کنفدراسیون سوئیس پیوست. کنگره وین در سال 1815 قلمرو ژنو را افزایش داد و بی طرفی آن را ضمانت کرد.
سه تا از محبوبترین شهر های سوئیس زا به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه این مطلب نهایت لذت را برده باشید. همچنین در روز های آینده قصد داریم تا مکان های تفریحی و تجاری جذاب سوئیس را به شما معرفی کنیم تا آنها را بهتر بشناسید و طی سفر خود به سوئیس از بازدید از آنها لذت ببرید.
تعطیلات رویایی برکزار کننده تورهای رویایی به کشور سوئیس است. جهت کسباطلاعات بیشتر و رزرو تور ها با ما از طریق شماره تماس 02122243040 در تماس باشید.
جهت مطالعه مطلب سرزمین ساعتهای بزرگ و کوچک اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی با بلند ترین راه پله جهان اینجا کلیک کنید.