خیابان 30 سانتی متری!

چه زمانی یک خیابان دیگر خیابان نیست و از آن نمی توان به عنوان یک خیابان یادکرد؟
در جهان خیابان های باریک و معروفی وجود دارد که حتی به جاذبه گردشگری تبدیل شده اند و گردشگران زیادی از آن ها دیدن می کنند. این خیابان ها به اندازه ای باریک هستند که افرادی که تا حدودی اضافه وزن دارند جرات رد شدن از میان آن ها را ندارند چون ممکن است در وسط آن گیر بیفتند! از طرفی مطمئنا کسانی که فوبیا و ترس جاهای باریک را دارند حتی به چند کیلومتری این خیابان ها هم نزدیک نمی شوند.
طبق کتاب رکوردهای گینس، باریک ترین خیابان جهان در شهر قدیمی روتلینگن در آلمان واقع شده است. این خیابان یا بهتر است بگوییم کوچه در واقع یک کوچه باریک به نام Spreuerhofstraße است که بین دو خانه نزدیک به هم ساخته شده است.
باریک ترین خیابان جهان
قطعا وقتی از باریک ترین خیابان صحبت می کنیم تصور شما به سمتی می رود که کمترین عرض خیابان حدود 1 الی 2 متر باشد اما کاملا تصور اشتباهی است!
عرض “خیابان” در باریکترین نقطه خود تنها 31 سانتی متر و در قسمت های دیگر این خیابان به طور متوسط 40 سانتی متر عرض دارد. جالب است بدانید که طول این کوچه حتی به اندازه تمام کوچه ها و یا خیابان های جهان نیز نیست! طول این کوچه تنها 3.8 متر است. اما با این خصوصیاتی که به اطلاع شما رساندیم چرا هنوز آن را به عنوان یک کوچه میشناسند؟ از آنجایی که در زمین شهرداری واقع شده است، مردم روتلینگن اصرار دارند که این یک خیابان عمومی است و آن را یک خیابان رسمی می دانند.
چیز زیادی برای دیدن در Spreuerhofstrasse وجود ندارد، اما افراد زیادی برای بازدید از کوچه هر ساله به آلمان سفر می کنند! برای استفاده از خیابان باید از بین دو دیوار اجری و بسیار نزدیک به هم رد شد. همچنین وقتی باران می‌بارد، از ناودان یک خانه نیمه‌چوبی قدیمی، به داخل کوچه آب می‌چکد. همانطور که گفته شد، تعداد زیادی گردشگر از آسیا و آمریکا برای بازدید از کوچه هجوم می‌آورند، اما بازدیدکنندگان لزوماً تشویق نمی‌شوند تا از طریق خیابان رد بشوند زیرا احتمال زیادی وجود دارد که آنها بین دو دیوار خیابان گیر کنند!. همچنین هر کسی که بیش از 1.8 متر قد داشته باشد برای عبور از آن باید خم شود. نکته جالب و شاید گاهی اوقات خنده داری که در باره این خیابان وجود دارد تفکر برخی از مردم محلی است. برخی از مردم محلی معتقدند که این خیابان میتواند معیار مناسبی برای اندازه گیری تاثیر رژیم غذایی انها باشد!!
باریک ترین خیابان جهان
این خیابان در سال 1726 و پس از اتش سوزی گسترده شهر ساخته شد و در سال 2007 به عنوان باریک ترین خیابان جهان وارد کتاب رکوردهای گینس شد.
در انتهای این کوچه خانه نیمه‌چوبی تقریباً متروکه ای قرار دارد که در اثر گذر زمان و قدمت آن شروع به خم شدن کرد و خیابان را باریک‌تر کرد. مقامات می ترسیدند که اگر خانه بیش از حد خم شود، ممکن است خیابان آنقدر باریک شود که انسان ها دیگر نتوانند از آن استفاده کنند و در آن صورت به طور قطعی نام خیابان از آن سلب می شد. خانه را هم نمی‌توانستند خراب کنند زیرا خیابان خیلی عریض تر میشد و در آن صورت رکورد خود را در کینس از دست میداد. بنابراین شهر تصمیم گرفت تا ساختمان را تقویت کند که اتفاقات ناخوشایند بعد آن دیگر اتفاق نیوفتد و نام این خیابان همچنان در کتاب گینس باقی بماند.
یکی از جذابترین و پربازدید ترین مکان های آلمان را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. شما می توانید با سفر به کشور آلمان و بازدید از این کوچه جالب یکی از بهترین خاطره های سفر را برای خود رقم بزنید.
تعطیلات رویایی ارائه دهنده انواع تورهای رویایی جذاب به سراسر اروپا است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور ها با ما از طریق شماره تماس 22243040 تماس بگیرید.
جهت آشنایی هرچه بیشتر با آلمان اینجا کلیک کنید.
آیا میدانستید در المان بیش از 2100 قلعه زیبا و جالب وجود دارد که پشت در ها و دیوار های هرکدام داستان های جالب و هیجان انگیزی از تاریخ وجود دارد. اگر شما هم علاقه دارید تا در باره این داستان ها بدانید مطلب قلعه های آلمان را مطالعه نمایید. جهت مطالعه این مطلب اینجا کلیک کنید.