مراحل خرید بلیط بازی های جام جهانی

جام جهانی قطر
برای جام جهانی 2022 قطر، 3 مرحله فروش وجود دارد: فاز فروش (1)، فاز فروش (2) و فاز فروش لحظه آخری.

فاز1)
در 19 ژانویه 2022 شروع می شود و قبل از قرعه کشی نهایی به پایان خواهد رسید. این مرحله فروش از یک دوره فروش با انتخاب تصادفی و یک دوره فروش با سیستم فرست کام فرست(first come first) است ; که در ادامه به نحوه برگزاری هر کدام اشاره خواهیم کرد. یعنی در قرعه کشی و اعلام نتیجه نهایی شما بر اساس زمان ثبت درخواست خود برای بلیت طبقه بندی نمی شوید و هیچ اولویتی میان افراد ثبت نام شده وجود ندارد در نتیجه همه افراد شانس یکسانی برای برنده شدن دارند.

فاز 2)
این فاز پس از قرعه کشی نهایی تیم ها برگزار می شود و همانند فاز اول شامل دو مرحله با سیستم انتخاب تصادفی و سیستم فرست کام فرست(first come first) است.
جام جهانی قطر
فاز 3(فاز فروش لحظه آخری)
در طول دوره های فروش قرعه کشی انتخاب تصادفی در فازهای فروش (1) و (2)، متقاضیان بلیط می توانند درخواست بلیط خود را در هر زمان بدون هیچ اولویتی نسبت به تاریخ ارسال، ارسال کنند.
(یعنی به ارسال‌های قبلی هیچ اولویتی داده نمی‌شود و شانس موفقیت بهتری نسبت به ارسال‌های بعدی ندارند.) در این دوره‌های فروش، خرید بلیط به‌عنوان یک تراکنش بلادرنگ و بدون وقفه پردازش نمی‌شود(از سیستم و قانون فرست کام فرست استفاده نمی شود). تمام درخواست‌های بلیت ارسال شده در کل دوره‌های فروش قرعه‌کشی انتخاب تصادفی برای تخصیص بلیت‌ها از طریق قرعه‌کشی انتخاب تصادفی در تاریخ از پیش تعیین‌شده پس از بسته شدن دوره فروش مربوطه جمع‌آوری می‌شوند.
اما در این دوره از فروش خرید بلیط کاملا از قانون فرست کام فرست پیروی می کند.
جام جهانی قطر
سیستم فرست کام فرست(First Come First) چیست؟
در قرعه کشی با روش فرست کام فرست، اولویت قرعه کشی و نتایج با افرادی است که زودتر ثبت نام می کنند. یعنی در این مرحله به محض ثبت نام مشخص میشود که آیا بلیط به نام متقاضی صادر شده است؟و شخص خواستار بلیط در قرعه کشی موفق شده است یا خیر.
متقاضی بلیط ممکن است در تخصیص بلیط هایی که برای آن درخواست کرده است موفق، تا حدی موفق یا ناموفق باشد. تمامی متقاضیان بلیت موفق، تا حدی موفق و ناموفق از طریق ایمیل از نتیجه درخواست های خود مطلع می شوند. اگر درخواست بلیط آنها موفقیت آمیز یا تا حدی موفقیت آمیز باشد، متقاضیان بلیط ایمیلی حاوی اطلاعات بیشتر در مورد پرداخت، از جمله مراحلی که باید دنبال کنند و مهلت پرداخت بلیط دریافت می کنند.

جام جهانی قطر
همانطور که میدانید پیش ثبت نام مرحله دوم بلیط های بازی های جام جهانی قطر آغاز شده و شما عزیزان میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. (توجه داشته باشید که در این مرحله از فروش اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام نمایند. پس همین الان جهت ثبت نام بلیط های خود اقدام نمایید.)
جهت ثبت نام بلیط اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه مطلب آنچا در باره سفر به قطر باید بدانید، اینجا کلیک کنید.

جهت آشنایی با تاریخچه جام جهانی از ابتدا تا امروز اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه مطلب”سفر به قطر از فرودگاه تا اخرین روز” اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه مطلب “ورود و اقامت در قطر در دوران جام جهانی” اینجا کلیک کنید.