روز سوم در افریقای جنوبی چگونه میگذرد؟

همانطور که در مطالب گذشته گفته ایم، کشور آفریقای جنوبی را تنها با سفر می‌توان خوب شناخت، سرزمینی با مناظر رویایی که طبیعت بکری را در خود جای داده و میزبان خوبی برای ماجراجویانی است که از راه دور و نزدیک به آنجا می‌روند. علاوه بر سواحل تماشایی، کوه‌های بلند و پارک‌های ملی وسیع، مناطقی همچون شبه جزیره کیپ پوینت و دماغه‌ی آن در حوالی شهر کیپ تاون یکی از عمده‌ترین دیدنی های آفریقای جنوبی محسوب می‌شود که بازدید از آن به هر گردشگری که دنبال کشف زیبایی‌ها است،‌ توصیه می‌شود.
سفر به آفریقا
کیپ پوینت کجاست؟
این منطقه در بخشی از پارک طبیعی حفاظت‌شده گیاهان به نام ( Cape Florl) قرار گرفته و با چشم‌انداز جذابی که دارد، مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. شبه جزیره و دماغه کیپ پوینت شبیه به یک پنجه کشیده در جنوب قاره آفریقا به نظر می‌رسد که با داشتن زیبایی‌های منحصر به فرد خود، شما را غافلگیر می‌کند. با قدم زدن در این جزیره بکر، گونه‌های متعدد گیاهی را می‌بینید که با شکل و شمایل خاص خود جلوه‌ای منحصر به فرد به این منطقه بخشیده‌اند و وسوسه می‌شوید تا لحظاتی چند در کنارشان توقف کنید و به عکاسی کردن مشغول شوید. در ادامه گشت و گذارتان، سواحل صخره‌ای را می‌بینید که در کنار اقیانوس جا خوش کرده‌اند و صحنه‌ی رویایی را در جلو چشمان هر گردشگری ایجاد کرده‌اند. این‌ها تمام دیدنی‌های شبه جزیره کیپ پوینت نیست و آب و هوای خوب آنجا نیز طراوت و تازگی را تقدیمتان می‌کند. به دلیل وجود جذابیت‌های فراوان شبه جزیره کیپ پوینت، این منطقه در فهرست میراث طبیعی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است و حالا با شهرت جهانی خود، میزبان مسافرانی از سراسر دنیاست.
دماغه امید نیک
دماغه امید نیک
دماغه امید نیک که در اواخر قرن 15 میلادی با هدف کشف مسیری به سمت هند توسط پرتقالی‌ها کشف شد، نخستین سکونتگاه اروپائیان در آفریقای جنوبی محسوب می‌شود.
دماغه امید نیک (The Cape of Good Hope) در حقیقت شبه جزیره‌ای است که در نزدیکی شهر کیپ تاون در کشور آفریقای جنوبی قرار دارد. دماغه امید نیک به شکل یک برآمدگی صخره‌ای در راس شبه جزیره کیپ واقع شده و در زمان‌های گذشته برای دریانوردان دارای اهمیت زیادی بوده است زیرا کشتی‌هایی که از اروپا حرکت می‌کردند، می‌دانستند که با رسیدن به این نقطه، مسیر حرکت خود که تا کنون به سمت جنوب بود را باید به سمت شرق تغییر دهند. امروزه بخش عمده‌ای از شبه جزیره کیپ از جمله دماغه امید نیک، به عنوان بخشی از پارک ملی تیبل مونتاین (Table Mountain) به حساب می‌آید. موضوع دیگری که باید درباره این منطقه عنوان کرد، نام خاص و ویژه آن است زیرا‌ دماغه امید نیک دارای یکی از رومانتیک‌ترین نام‌ها در بین مناطق و عارضه های جغرافیائی است.
پیشینه نامگذاری این منطقه با عنوان دماغه امید نیک به قرن پانزدهم میلادی و دوران اکتشافات دریایی بازمی‌گردد. در این زمان قدرت‌های اروپائی از جمله اسپانیا و پرتقال با هدف شناسایی منابع جدید ثروت، اقدام به اعزام کشتی‌های اکتشافی به مناطق ناشناخته جهان می‌کردند. نخستین دریانورد اروپائی که به دماغه امید نیک رسید، یک دریانورد پرتقالی به نام بارتولومئو دیاس (Bartolomeu Dias) بود که در پی شناسائی جنوبی‌ترین بخش قاره آفریقا، به منظور دسترسی به مناطق شرقی کره زمین بود زیرا هدف اصلی این سفر دریایی، پیدا کردن راهی به سمت هندوستان از جنوب آفریقا تعیین شده بود. سفر این مکتشف پرتغالی با مخاطرات، هیجان‌ها و رویدادهای ناخوشایندی مانند درگیری با بومیان همراه بود. در این منطقه آن‌ها دچار طوفان شده و کشتی‌هایشان دچار آسیب شد. بر اساس برخی متون تاریخی؛ دیاس نام این دماغه را دماغه طوفان‌ها (Cape of Storms) گذاشت اما بعدها و به پیشنهاد شاه ژان دوم (King John II) پادشاه پرتغال که گمان می‌کرد این نام ناخوشایند می‌تواند موجب ترس دریانوردان از سفر به هندوستان از مسیر فوق شود، نام این محل تغییر کرده و این دماغه با عنوان دماغه امید نیک شهرت یافت.

سواحل کلیفتون
سواحل کلیفتون یکی از معروف‌ترین دیدنی های آفریقای جنوبی محسوب می‌شود که در این شهر واقع شده است. آب‌های فیروزه‌ای به همراه صخره‌های خوش‌فرم و ساحلی تمیز با شن‌های سپید رنگ تنها بخشی از جذابیت‌های سواحل کلیفتون به شمار می‌رود. سواحل چهارگانه کلیفتون با اقامتگاه‌های لوکس و شیک، این روزها به انتخاب اول گردشگران خوش‌سلیقه تبدیل شده است و مکانی مناسب برای گذران تعطیلات و یا ماه‌عسلی خاطره‌انگیز خواهد بود. در این سواحل علاوه بر لذت بردن از چشم‌اندازهای بی‌نظیر سواحل می‌توانید از انواع ورزش‌های آبی و تفریحات دریایی مانند شنا، غواصی و قایق‌سواری لذت ببرید و اگر به ورزش علاقه‌ای ندارید، می‌توانید یک نوشیدنی خنک که در ساحل به فروش می‌رود، تهیه کنید و با استراحت زیر نور دلپذیر ساحل آرامشی وصف‌ناشدنی را تجربه نمایید. در این سواحل کافی است سر خود را برگردانید و از مناظر شگفت‌انگیز کوهستان سر شیر (Lion’s Head) که در نزدیکی ساحل قرار دارند لذت ببرید. در کنار تمامی این تفریحات دریایی و زیبایی‌های ساحلش، هر زمانی هم که به سواحل کلیفتون بروید، حتما برخی از افراد را خواهید دید که در حال بازی والیبال هستند و عده‌ای هم به بازی‌هایی مانند تاچ راگبی و فریزبی مشغول هستند و اوقات فراغت خوشی را برای خود رقم زده‌اند.
تعطیلات رویایی تور جذاب آفریقای جنوبی را به شما عزیزان ارائه میدهد و شما می توانید در روز سوم سفر خود از تمامی جاذبه های بالا دیدن کنید و در طبیعت بکر آفریقا غرق شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، دریافت برنامه سفر به طوز کامل و همچنین رزرو تورها با ما تماس بگیرید.
تلفن: 02122243040

جهت مشاهده برنامه روز اول در تورهای افریقا اینجا کلیک کنید.