گردش در پایتخت تاریخی ایتالیا

پایتخت ایتالیای پرشور، رم باستانی، شهر گلادیاتور‌های معابد میترایی، کلیسا‌های باسیلیک، قلب تپنده مذهب کاتولیک، شهر تابستان‌های داغ و موزه خیابان‌های دوست داشتنی، اینجا خانه امپراتوری رم غربی با هزاران اثر هنری و بنای تاریخی است. رم یعنی کلسیوم سزار‌های باستانی تا رنسانس میکل آنژ و آثار جاودانه برنینی و داوینچی که در هر گوشه شهر ردی از خود به جای گذاشته است. اینجا را شهر ابدی راز‌های سر به مهر تاریخ اروپا می‌نامند. اینجا رم است، شهری که بارها باید دید و هر بار با عطر قهوه و طعم پیتزای ایتالیایی، پذیرای گردشگران خود می‌باشد. در ادامه این قصد داریم تا برخی از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری ایتالیا را به شما معرفی کنیم.

مرکز موسیقی پارکودلا:
طی سالیان سال رم یک مکان مناسب برای اجرای کنسرت‌های کلاسیک نداشت تا اینکه در سال ۱۹۹۷ طرح اولیه سالن موسیقی پارکودلا توسط رنزو پیانو ارائه شد. جالب است بدانید که ارائه این مطرح با استقبال شدیدی روبه‌رو شد و در همان سال ۱۹۹۷ شروع به ساخت کردند. ساخت این بنای زیبا در سال ۲۰۰۲ به پایان رسید و این مرکز مجهز کاملا قابل بهره‌برداری و آماده برای برگزاری کنسرت‌ها بود. این مرکز شامل ۳ سالن با ظرفیت‌های ۲۸۰۰، ۱۲۰۰ و ۷۰۰ نفر و یک آمفی تئاتر رو باز با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر که بین این ۳ تالار محصور شده است. اما امکانات این مجموعه به ۳ سالن و یک آمفی تئاتر ختم نمی‌شود. شما می‌توانید از ادیتوریوم، کتابخانه جامع موسیقی، موزه‌ی ساز‌های سنتی، فروشگاه‌های آلبوم‌های موسیقی، رستوران‌ها و استودیو‌های ضبط پیشرفته با امکانات و خصوصیات منحصر به فردنیز استفاده کنید و یک روز به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

رومن فروم:
رومن فروم قلب امپراتوری رم باستان بوده است. فروم نامی‌بوده است که رمیان به میدان مرکزی شهر خود اختصاص داده بودند. این میدان محل فعالیت‌های مهم مذهبی، سیاسی و اجتماعی بود. مورخان بر این باورند که مردم برای اولین بار در سال ۵۰۰ قبل از میلاد، هنگام تاسیس جمهوری رم، ملاقات علنی را در مجلس روباز آغاز کردند. این منطقه به شکل مستطیل در زمینی کم ارتفاع و بین تپه‌های پالاتین و کاپیتولین واقع شده است. بسیاری از برجسته‌ترین معابد و بنا‌های این شهر باستانی در این منطقه واقع شده است که سالانه بیش از ۴/۵ میلیون نفر به آن مراجعه می‌کنند تا از عظمت آن حیرت‌زده شوند.
برخی از مشهور‌ترین آثار تاریخی که در رومن فروم واقع شده‌اند عبارتند از: مجلس سنا، معبد زحل، طاق تیتوسی، معبد وستا، روسترا، معبد کرچک و پوللوکس و… .

پله‌های اسپانیایی:
پله‌های اسپانیایی، معروف‌ترین راه پله شهر رم هستند. این محل هم از نظر مردم محلی و هم از نظر گردشگران بین‌المللی، یکی از محبوب‌ترین محل اجتماعات شهر رم است. علاوه بر آن این پله‌ها یکی از بلند‌ترین و عریض‌ترین راه‌پله‌های اروپا نیز به شمار می‌رود. این پله‌ها که تعداد آن‌ها به ۱۳۵ تا می‌رسد، میدان اسپانیا در پایین را به کلیسای باشکوه ترینتا‌دی‌مونتی در بالا وصل می‌کنند. فواره‌ای قایقی شکل در پایین این راه‌پله‌ها توسط پیترو برنینی پدر معمار بزرگ باروک‌جیان لورنز و برنینی ساخته شده است.

معبد پانتئون:
معبد پانتئون رم یکی از بنا‌های تاریخی ارزشمند ایتالیا محسوب می‌شود. این معبد زیبا دارای بزرگترین و وسیع‌ترین گنبد آجری در تاریخ معماری است و از ابن جهت سازه‌ی بسیار مهمی است. میکلانژ در مورد این اثر تاریخی گفته است: ساخت پانتئون رم کار فرشتگان است نه انسانها!!!
واژه پانتئون یک صفت یونانی به معنی 《 به احترام تمام خدایان》 است. در واقع پانتوئون اولین بار به عنوان معبدی برای تمام خدایان ساخته شد. این کلیسا که تا به امروز باقی مانده است از مصالح و بتی ساخته شده است که هنوز هم بسیاری از صاحب نظران مواد تشکیل دهنده آن را یک شگفتی می‌دانند. با اینکه سال‌های زیادی از قدمت این کلیسای زیبا می‌گذرد، اما کوچک‌ترین آسیبی به آن وارد نشده است و هیچ چیز نتوانسته حتی قسمت کوچکی از آن را ویران کند. ترکیبات مصالحی که در آن به کار رفته است، هنوز هم کاملا مشخص نشده و گفته می‌شود که این مصالح بسیار شبیه به روزگار مدرن است. این کلیسا یکی از شگفتی‌ها تاریخ ایتالیا است.
تعدادی از جذاب‌ترین مکان‌های تاریخی رم پایتخت ایتالیا را به شما معرفی کردیم و امیدواریم با مراجعه به آنها بهترین خاطرات برای شما ساخته شود.
آیا می‌دانستید که مرز‌های ایتالیا از اواسط ماه می به روی گردشگران باز خواهد شد؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
تلفن:۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت مطالعه تاریخچه کشور ایتالیا اینجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #غذا ی محلی #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #تور # کیش # تفریح #تاریخ #خوشگذرانی #میکامال #تفریح #تجارت #تجاری #تله کابین #اکواریوم #تونل باد #بازدید #گردش #تهران #عمارت قزاقخانه #قاجار #ناصرالدین شاه قاجار #مظفرالدین شاه قاجار #تاریخ #ایتالیا #گردش #تاریخچه ایتالیا #گردش در ایتالیا #رم #گردش در رم #میکلانژ #دیدنی #معبد پانتئون #پله های اسپانیایی #سالن موسیقی #کنسرت #رومن فروم