سفر به قطر از فرودگاه تا اخرین روز

اگر تا امروز صفحه تعطیلات رویایی را دنبال کرده باشید، با شیوه و جزئیات سفر به قطر آشنا شده اید(جهت اگاهی از جزئیات سفر به قطر اینجا کلیک کنید.)، اما امروز قصد داریم تا شرایط و امکانات فرودگاهی ، حمل و نقل وبازارهای معروف قطر را به شما عزیزان معرفی کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
با توجه به اینکه کرونا در قطر به شدت اوج گرفته ‌‌است، تقریبا همه جا و در همه مواقع کنترلهای سختی انجام میگیرد. توجه داشته باشید که نصب اپلیکیشن احتراز روی گوشی ها تقریبا الزامی و برای ورود به هرجا، نیاز به نشان دادن سلامت از نظر کرونا واجب است.

فرودگاه قطر
فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه یکی از فرودگاه‌های مهم و برتر در دنیاست که قطب اصلی پروازهای شرکت هواپیمایی قطر ایرویز محسوب می‌شود. فرودگاه حمد با وجود این‌که فرودگاهی تازه تأسیس به شمار می‌رود، اما در طول همین مدت کوتاه فعالیت خود حدود دویست میلیون مسافر را جابه‌جا کرده است و از این نظر یکی از پررفت و آمدترین فرودگاه‌های دنیاست که به عنوان پلی میان پروازهای ترانزیت از غرب به شرق دنیا و بالعکس تلقی می‌شود.
تبدیل ارز در فرودگاه دوحه چگونه است؟
چندین دستگاه خودپرداز در سالن ورودی این فرودگاه برای تبدیل ارز وجود دارد. همچنین شرکت تراولکس، کلیه خدمات تبدیل ارز را برای مسافران در فرودگاه انجام می‌دهد.


تاکسی
ایستگاه تاکسی در خارج ساختمان فرودگاه حمد و در اختیار مسافرین است. کرایه تاکسی‌های کاروا (Karwa) معمولاً بر اساس کیلومترشمار محاسبه می شود. همچنین توجه داشته باشید که برای کرایه تاکسی باید حتما ارز محلی همراه خود داشته باشید.

اتوبوس
حمل و نقل عمومی
شش دستگاه اتوبوس عمومی که از فرودگاه حرکت کرده و مسیرهای متعددی در شهر دوحه و اطراف آن را پوشش می‌دهند، در دسترس مسافران هستند. برای یافتن بهترین مسیر می‌توانید از نقشه دوحه کمک بگیرید.

سرویس المها در این فرودگاه
المها سرویس استقبال مسافرین در فرودگاه حمد است که می‌توانید به صورت آنلاین آن را رزرو کنید و تمامی کارهایی که لازم است در فرودگاه انجام دهید، از جمله مراحل کنترل پاسپورت، دریافت کارت پرواز و گذراندن مراحل امنیتی و حمل چمدان را به نماینده شرکت المها بسپارید. در حالی‌که در سالن اختصاصی به استراحت می‌پردازید و یا از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های آن بصورت رایگان استفاده می‌کنید.
خورد و خوراک در فرودگاه الحمد
در فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه حدود بیست فروشگاه غذایی، کافی‌شاپ و رستوران وجود دارد که از غذاهای عربی گرفته تا فست فودهای آمریکایی و غذاهای بین‌المللی، ایتالیایی، دریایی و … متنوع در آن سرو می‌شود. اکثر این رستوران‌ها به صورت دائمی باز هستند و مشکلی از لحاظ خورد و خوراک در این فرودگاه نخواهید داشت.
سایر امکانات فرودگاه بین المللی حمد دوحه
همچنین علاوه بر امکانات بینظیر بالا می توانید از دیگر امکانات فرودگاه بین‌المللی حمد، مانند زمین بازی کودکان، داروخانه، مرکز خدمات درمانی، سالن بدن‌سازی، سالن استراحت، نمازخانه، خدمات اسپا و ماساژ و یا دوش و حمام نیز استفاده نمایید.

واحد پول قطر
اگر قصد سفر به کشور قطر را دارید، یکی از مهمترین اطلاعات مورد نیاز برای سفری راحت، آشنایی با واحد پول آن کشور است. دانستن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا در خرید کالاهای مورد نیاز خود دچار مشکل نشوید.
علامت اختصاری
ریال با علامت اختصاری QR و کد ایزوی QAR، یکای پول رایج در کشور قطر می‌باشد.

زیر واحد پول قطر
درهم (Dirham)
درهم یک یکای پول کسری است که در کشور قطر به کار گرفته می‌شود.

در سفر به قطر آیا می توانیم از مراکز خرید و بازار ها خریدی به یادماندنی داشته باشیم؟
از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های هر سفر، خرید کردن است. خرید در سفر خارجی برای بعضی افراد جذاب‌تر است زیرا می‌توانند بدون واسطه، محصولات و برندهای معتبر را خریداری نمایند.

مرکز خرید ویلاجیو (Villaggio)
همانطور که از نام این مرکز خرید مشخص است، مرکز خریدی به سبک ایتالیایی ها است. این مرکز خرید یک طبقه که در منطقه اسپایر دوحه قرار دارد، روزانه پذیرای 50 هزار بازدیدکننده است. نکته جذاب در مورد این مرکز خرید، کانال آب 150 متری است که می‌توان در آن قایق‌سواری کرد و شما را به یاد شهر ونیز ایتالیا می‌اندازد.
ساعت و جواهرات، لباس، لوازم خانه، کفش و لوازم ورزشی، ازجمله محصولاتی است که می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید.
مرکز خرید فستیوال سیتی (Festival City Mall)
فستیوال سیتی از مراکز خرید قطر است که در شمال دوحه قرار دارد و بزرگ‌ترین پاساژ این کشور است. بیش از 500 برند بین‌المللی و محلی، در این پاساژ، فروشگاه دارند و از کتاب گرفته تا کفش ورزشی را می‌توانید از این مرکز خرید خریداری نمایید.

سیتی سنتر
سیتی سنتر دوحه جایی است که علاوه بر خریداران، روزانه پذیرای بازدیدکنندگانی است که با هدف تفریح به این مرکز خرید می‌آیند. تعداد بازدیدکنندگان روزانه این مرکز خرید، در تعطیلات به 70 هزار نفر می‌رسد. سیتی سنتر علاوه بر طبقه همکف، 4 طبقه دیگر هم دارد.
تعداد زیادی از بانک‌های قطر و بانک‌های بین‌المللی در طبقه همکف این مرکز خرید، شعبه دارند. زمین اسکیت روی یخ سیتی سنتر نیز در وسط طبقه همکف قرار گرفته و جای خوبی برای سرگرمی محسوب می شود.
بازار واقف (Souq Waqif)
بازار سنتی واقف مرکز خریدوفروش انواع اجناس در قلب دوحه، جای خوبی برای خرید و گشت‌وگذار است. بازار واقف که بیش از 100 سال قدمت دارد، در قدیم مرکز تجاری دوحه بوده است. بخش زیادی از این بازار در سال 2003 در آتش‌سوزی از بین رفت اما دولت قطر آن را بازسازی کرد.
در این بازار انواع محصولات و اجناس را پیدا می‌کنید؛ لباس‌های سنتی، ادویه، صنایع دستی و سوغاتی‌های قطر را می‌توانید از این بازار بخرید. تنوع محصولات این بازار، شما را یاد بازارهای ایران می‌اندازد.

حمل و نقل شهری در قطر
شرکت مواصالات کاروا (Mowasalat Karwa) مسئول حمل و نقل عمومی قطر و رشد و پیشرفت این شبکه است. این شرکت در حال ساخت شبکه ریلی وسیع برای قطار است که شامل راه آهن های خارج شهر و همینطور مترو برای دوحه است، هرچند هنوز تا کامل شدن این شبکه چند سالی مانده است.
شبکه اتوبوس قطر رفت و آمد به کل دوحه و همینطور اتصال آن به شهرهای اطراف را ممکن می کند. قبلا تاکسی های شهر نارنجی و شخصی بودند اما امروز جای آن ها را خودروهای فیروزه ای گرفته است. در قطر می توانید از سه وسیله حمل و نقل عمومی استفاده کنید: اتوبوس، تاکسی و لیموزین است که همه این ها متعلق به شرکت مواصالات هستند.

جزئیاتی دیگر از سفر به قطر را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که سفر خوبی را در پیش رو داشته باشید.
همانطور که میدانید فروش بلیط های بازی های جام جهانی آغاز شده است و شما عزیزان می توانید از طریق لینک زیر اقدام به خرید نمایید.
جهت خرید بلیط بازی های جام جهانی اینجا کلیک کنید.

جهت اشنایی با بلیط های جام جهانی و نحوه خرید آنها اینجا کلیک کنید.