انچه برای سفر به قطر باید بدانید

همانطور که میدانید جام جهانی 2022 در قطر برگزار خواهد شد و شما عزیزان برای سفر به این کشور باید با تمام جزئیات آن آشنا باشید تا بتوانید یک سفر به دور از استرس را تجربه کنیئپد و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. این مطلب و مطالب روز های آینده تعطیلات رویایی را حتما دنبال کنید چرا که اطلاعات جامع و مفیدی درباره جام جهانی نیز در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید…
سفر به قطر
قطر
جمعیت قطر به طور کلی دو میلیون نفر است که هشتاد درصد آنها در دوحه زندگی میکنن ، از تعداد نفراتی که در قطر زندگی می کنند، سیصد هزار نفر قطری و بقیه اصالتا اهل قطر نیستند.
شاید عجیب به نظر برسد اما از سال ۱۹۸۹ مجوز سفر توریستی به قطر صادر شد. دوحه بزرگترین و مهم ترین شهر قطر است. به قول قطری ها دوحه یعنی قطر و قطر یعنی دوحه.
بعد از دوحه الوکره و الریان شهرهای بزرگ قطر محسوب میشن، الریان حومه شهر دوحه و الوکره در فاصله کوتاهی از دوحه قرار دارد.
قطر در کجا و در چه موقعیتی قرار دارد؟
از نظر موقعیت جغرافیایی قطر در نزدیکی شبه جزیره عربستان و در حقیقت در قسمت جنوب خلیج فارس واقع شده است و سرزمین پست و کم ارتفاعی به شمار می رود. قطعا میدانید که قطر آب و هوایی گرم و بیابانی دارد. مردم قطر بسیار ثروتمند و از سطح رفاهی خوبی برخوردار هستند.
سفر به قطر
اشنایی با شهر ها و استانهای قطر:
دوحه پایتخت قطر
کشور قطر استفاده از مدرنیته در کنار رسوم سنتی را در دستور کار خود قرار داده است. دوحه پایتخت الماس گونه قطر و حتی آسیا است.
جمعیت قطر حدود 2 میلیون نفر است اما جالب است بدانید که یک میلیون از انها در دوحه سکونت دارند. و مابقی جمعیت در سراسر کشور زندگی می کنند.
شهر الریان قطر
دشت سیلابی قطر یا همان الریان یکی از شهرهای مهم کشور قطر است. الریان به علت آن که ارتفاع کمی دارد، در زمان بارش باران تبدیل به یک دشت سیلابی می‌شود و به همین علت به آن الریان نیز می گویند و در حقیقت الریان شامل دو منطقه است. شهر الریان به دو منطقه شمالی (قدیمی) و جنوبی (جدید) تفکیک‌شده است. این شهر یکی از شهر‌های اقتصادی و خوش‌نشین این کشور است. در شهر الریان مهاجران بسیاری ساکن هستند. توجه داشته باشید که این شهرد همانند پایتخت (دوحه) جزو استان دوحه به شمار می آید.
شهر الخور قطر
از دیگر مناطق مهم قطر استان الخور و شهر الخور است. این شهر الخور مرکز استان الخور است و شهری ساحلی با جمعیتی متناسب می باشد که بسیاری از ساکنان آن را مهاجران تشکیل داده اند. به‌طورکلی در قطر اقتصاد ضعیف معنایی ندارد و شهر الخور یکی از قطب‌های مالی مهم کشور قطر است.
شهر الراویس
‏‎ الروایس شهری در شبه جزیره قطر است که عمدتا به خاطر مناظر طبیعی اش شناخته می شود. این شهر در گذشته یک روستای کوچک ماهیگیری بوده و قایق های بادبانی محلی آن ها به نام داو بسیار معروف هستند. در سفر به قطر متوجه میشوید که شنا کردن در سواحل الروایس طرفداران زیادی دارد.
سفر به قطر
اقتصاد قطر را بهتر بشناسیم
. ال ان جی یا همان گاز مایع به مقدار زیادی در قطر یافت می شود و اقتصاد قطر هم تا حدود زیادی به این گاز بستگی دارد. البته این بدان معنا نیست که تنها درآمد این کشور از گاز است. در سال 2014 درآمد کشور پادشاهی قطر حدود 40 میلیارد دلار تخمین زده شد. این کشور در میدان گازی پارس جنوبی که مشترک‌المنافع با ایران است، زیرکی بسیاری به خرج داد و پیشرو در استخراج گاز بود. به همین دلیل به میزان قابل‌توجهی بیشتر از ایران توانست گاز مایع استخراج کند. رشد سریع اقتصادی این کشور به همین دلیل بوده است. شاید ندانید که بیشترین درآمد سرانه سالانه کشورهای حوزه خلیج فارس متعلق به قطر است. قطر با درآمد سرانه سالانه 130 هزار دلار بیشترین مقدار را به خود اختصاص داده است. این کشور با داشتن کرسی اوپک و سوم بودن در لیست ذخایر گازی پس از ایران و روسیه، یک کشور طلایی می‌باشد. یکی از ویژگی‌های مهمی که باعث شده است، قطر در صدر ثروتمندان جهان قرار بگیرد، این است که تورم در این کشور کنترل می‌شود و در حال حاضر تورم این کشور4/0 درصد است.
تنها صادرات قطر نفت و گاز نیست که این کشور را غنی از ثروت کرده است. گردشگری یکی از راه‌های درآمدزایی پول‌ساز برای قطری‌ها بوده است. تولید فیلم‌های مختلف هالیوودی و بالیوودی نیز در سالیان اخیر به نفع این کشور بوده است و آن‌ها از این طریق نیز درآمد کسب کرده اند.
سفر به قطر
آیا قطر یک کشور توریستی است؟
قطر از نظر توریستی کشوری غنی محسوب نمیشود، اکثر مکانهای توریستی جدید هستن و به تازگی ساخته شده اند. البته قطری ها به شدت تلاش میکنن تا با امارات رقابت کنند، اما راه طولانی در پیش رو دارند.
تماشای تمام جذابیت های شهری و توریستی قطر یک یا نهایتا دو روز طول وقت از شما خواهد گرفت و در طول این دو روز شما تمام زیبایی های این کشور را می توانید ببینید. در ادامه قصد داریم تا برخی از این مکان ها را به شما عزیزان معرفی کنیم.
فرمانروایان کشور قطر همواره دست به کارهای عجیبی جهت توسعه گردشگری این کشور زده اند. پروژه هایی که عجیب، مجلل و بسیار زیبا هستند؛ اما برای این زیبایی، هزینه‌های گزافی هم پرداخت می‌شود. تپه‌های ماسه ای همیشه محلی برای ضبط موزیک ویدیوها و فیلم‌های بین المللی بوده‌اند؛ اما این تپه‌ها بیشتر به این دلیل معروف هستند که مکانی برای کارناوال‌های جهانی به شمار می آیند؛ همچنین رانندگانی که با ماشین‌های معمولاً شاسی بلند در این تپه‌ها مشغول به رانندگی می‌شوند نیز زیاد به چشم می خورند زیرا قطر مکان خوبی برای آفرود است.
تعدادی قلعه در قطر‎ وجود دارد که اکثر آن‌ها در شهر الریان واقع شده¬اند. یکی از این قلعه ها الوجبح نام دارد که در سال 1892 در نبرد الوجبح پایگاه نبرد اصلی میان عثمانیها و قطریها بوده است.
شهر آموزش و پرورش یا شهرک آموزشی، که اداره اکثر دانشگاههای قطر را بر عهده داره، در سرتاسر مناطق الغرافه، الریان و الشاجوب در شهر الریان، چندین موسسه بنیادی قطر مانند پارک علم و فناوری قطر و مرکز کنوانسیون ملی قطر، در این ایجاد شده و گسترش یافته است.
سفر به قطر
کنده کاری‌های آلیسایی یکی از مکان های جذاب در این شهر کوچک است که دارای یک مجموعه غنی 250 ساله شامل حدود 900 پتروگلیف است. در حال حاضر از طرف دولت، بازدید از این حکاکیها برای بازدید کنندگان در سفر به قطر آزاد شده و این امر قرار است که به گردشگری قطر بسیار کمک کند.
اما جاذبه های گردشگری قطر به اینها ختم نمی شود. شما در سفر خود به قطر می توانید از موزه ی شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی و موزه هنر های اسلامی نیز بازدید نمایید.
موزه هنر های اسلامی
موزه هنرهای اسلامی در دوحه، پایتخت قطر، بزرگ‌ترین موزه اسلامی به شمار می‌رود. در آن آثار باستانی اسلامی چون کتاب‌های خطی، پارچه‌های نفیس، سنگ‌های گران‌بها و سکه‌های قدیمی از طلا، نقره و برنز که قدمت برخی از آن‌ها به پیش از اسلام و عهد ساسانیان باز می‌شود، به نمایش گذاشته شده است.
خوشنویسی، الگوهای اسلامی، جواهرات و منسوجات از سه قاره، این موزه را تبدیل به یک مجموعه قدیمی از آثار باستانی از قرن ۷ام تا ۱۹ام کرده است.
موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی
موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی (Sheikh Faisal Bin Qassim Al Thani) یکی از موزه‌های شگفت‌انگیز و جالب در قطر است. این موزه در ۲۳ کیلومتری غرب دوحه واقع شده است. این موزه یک مجموعه شخصی از شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی، یکی از امیران کشور است.
شیخ فیصل این مجموعه را از سن ۱۰ سالگی خود جمع‌آوری کرده است. او برای نگهداری آن‌ها یک قلعه می‌سازد و وسایلی را که طی سفرهایش به دست می‌آورد، مانند کتاب‌های مذهبی قدیمی، منسوجات، بسته‌های قدیمی سیگار و حتی بمب‌های عثمانی قرن ۱۸ را در آن نگهداری می‌کند.
بیش از ۱۵ هزار اثر هنری در موزه وجود دارد و در یک سالن، قایق‌های مروارید سنتی و اتومبیل‌های قدیمی آمریکایی را نگه می‌دارند.
در این مطلب با
با موقعیت جغرافیایی، شهر ها، اقتصاد، جاذبه های توریستی و… قطر آشنا شدید. همانطور که در ابتدا هم گفتیم در روز های اینده اطلاعات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد پس صفحه ما را حتما دنبال نمایید.
همانطور که میدانید فروش بلیط های بازی های جام جهانی آغاز شده است و شما عزیزان می توانید از طریق لینک زیر اقدام به خرید نمایید.
جهت خرید بلیط بازی های جام جهانی اینجا کلیک کنید.

جهت اشنایی با بلیط های جام جهانی و نحوه خرید آنها اینجا کلیک کنید.