بزرگترین رستوران زیر دریایی جهان در نروژ

تا به امروز مطالب زیادی درباره هتل ها، نمایشگاه ها و … شنیده ایم که آن ها را زیر دریا ساخته اند و گردشگران زیادی برای بازدید به آنها مراجعه می کنند تا از زیبایی آنها لذت ببرند. اما ما امروز در این مطلب از تعطیلات رویایی قصد داریم تا یکی دیگر از زیباترین سازه های زیر آب را به شما معرفی کنیم که قطعا وسوسه خواهید شد تا به آن مراجعه کنید و از زیبایی های بی اندازه آن بهره ببرید.
بعد از مطالعه این مطلب دلیل خوبی برای بازدید از نروژ جنوبی خواهید داشت. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
صرف شام در پنج متر زیر سطح دریا!! “Under” در Lindesnes اولین و بزرگترین رستوران زیر آب در جهان است. Gaute Ubostad، یکی از بنیانگذاران این پروژه بسیار خاص می گوید: “ما گردشگران را از سراسر جهان جذب خواهیم کرد. این هدف ماست.” طبق پیش بینی های انجام شده ممکن است این رستوران آنقدر خاص و جذاب به نظر برسد که ممکن است رقابت سختی برای یک صندلی در رستوران وجود داشته باشد.
جالب است بدانید که جنوبی ترین رستوران نروژ (under) اولین ستاره میشلین خود را در سال 2020 به عنوان اولین رستوران زیر آب در لیندزنس دریافت کرد.البته رستوران جذاب Under در سال 2021 نیز یک ستاره میشلن دیگر دریافت کرده است.
در واقع، Under بزرگترین رستوران زیر آبی جهان با ظرفیت 100 مهمان است که در سال 2019 افتتاح شد . اما در شب های معمولی از 40 مهمان پذیرایی می کند.
این مکان جذاب و شگفت‌انگیز در Lindesnes اولین رستوران زیر آب در اروپا است.
رستوران زیر دریایی
چندین محیط تحقیقاتی که بر توسعه دانش در زیست‌شناسی دریایی متمرکز هستند، درگیر هستند تا تجربه‌ای بهتر و بدون نقص برای مهمانان فراهم کنند.
همچنین این رستوران زیبا پیشنهادی ویژه برای علاقه مندان به معماری به حساب می آید. زیرا این ساختمان خود یک گوهر معماری است که مانند آن نه تنها در اروپا بلکه در تمام جهان یافت نمی شود. در نتیجه ایده های بی نظیری را در اختیار علاقمندان قرار می دهد.
شکل یکپارچه 34 متری ساختمان که نیمه غرق شده در دریا است، سطح آب را می شکند و مستقیماً روی بستر دریا، پنج متر زیر آن قرار می گیرد. این سازه به گونه‌ای طراحی شده است که در طول زمان به طور کامل با محیط دریایی خود ادغام شود، زیرا زبری پوسته بتنی به عنوان یک صخره مصنوعی عمل می‌کند و از لمپت‌ها و کلپ برای ساکن شدن در آن استقبال می‌کند. این سازه به گونه ای ساخته شده است که با دیوارهای بتنی ضخیم که در برابر خط ساحلی سنگلاخ قرار گرفته اند، فشار و شوک ناشی از شرایط ناهموار دریا را تحمل می کنند. مانند یک پریسکوپ غرق شده، پنجره عظیم رستوران منظره ای از بستر دریا را در طول فصول و شرایط آب و هوایی متفاوت ارائه می دهد که همین عامل باعث جذب گردشگران زیادی شده است.
رستوران زیر دریایی
یک دیوار شیشه ای ، منظره ای پانوراما از دریا را فراهم می کند.
وقتی به رستوران قدم می گذارید، سفر زیردریایی بی نظیر شما آغاز می شود. در اینجا می توانید تا عمق پنج متری بدون لباس غواصی فرود بیایید. فقط از پله ها پایین بروید و سفر جذاب خود را اغاز کنید.

در پایین رستوران، مفهوم “نمای اقیانوس” معنایی کاملاً جدید پیدا می کند. در آنجا، یک دیوار شیشه ای بزرگ، بینشی منحصر به فرد از زندگی شلوغ در دریا را به شما می دهد.
همچنین بسته به زمان سال می توانید انواع گونه های ماهی را تماشا کنید که در کنار آن شنا می کنند. گونه های معمولی ماهی در این منطقه عبارتند از: پولاک و کاد، خرچنگ های رنگارنگ، جوجه تیغی، خرچنگ، خرچنگ در نبردهای گلادیاتورها، سگ ماهی خاردار (یعنی کوسه کوچک) و جلبک دریایی و… . همچنین می توانید اجرای زنده ای از دریای خروشان و طوفانی زمانی که طبیعت در آشوب است را به شکلی واضح و زنده ببینید.
اما تمام ذابیت های این رستوران به مکان، نوع معماری و… آن ختم نمیشود. شما می توانید طعم های بی نظیر غذاهای دریایی را نیز به بهترین شکل در این رستوران تجربه کنید.
ماهی صید محلی، پرندگان دریایی و همچنین گوسفند وحشی در منوی این رستوران وجود دارد
البته تجربه رستوران فقط مربوط به ماهی هایی نیست که در بیرون شنا می کنند. ماهی و غذاهای دریایی که در بشقاب شما سرو می شود نیز بخشی از لذت های این رستوران هستند. طبیعتاً در Under انتخابی عالی از غذاهای دریایی وجود خواهد داشت. اما شما همچنین می توانید طعم پرندگان دریایی و گوسفندان وحشی را نیز که در مجمع الجزایر اطراف چرا کرده اند، بچشید.

سرآشپز این رستوران Under Nicolai Ellitsgaard Pedersen نام دارد و این بدان معناست که غذاهای فوق العاده ای آنجا انتظار شما را می کشند! پدرسن قبلا سرآشپز رستوران لذیذ “Måltid” در مرکز شهر Kristiansand بود و همچنین وی در رستوران ستاره دار میشلین Henne Kirkeby Kro در دانمارک کار کرده است.
یکی از بینظیر ترین و البته کم یاب ترین رستوران های دنیا را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که از چشیدن طعم غذاهای دریایی این رستوران در سفر خود نهایت لذت را ببرید.
آژانس تعطیلات رویایی برگزار کننده تور های بی نظیر اروپایی و اسیایی در ایام نوروز است. شما می توانید در ایام نوروز از این خدمات با بهترین قیمت استفاده نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از مقاصد، قیمت و شرایط تور ها می توانید از طریق شماره تماس زیر با ما در ارتباط باشید.
تلفن:02122243040

اگر به مطالعه مطالب عجیب گردشگری علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را حتما مطالعه نمایید.(جهت مطالعه هر مطلب روی نام آن کلیک کنید.)
مکانهایی که بازدید از آنها جرئت میخواهد!
عجیبترین مکان های آلملن که آنها را ندیده اید!
هیجان انگیز ترین سرزمین اروپای شرقی
شهر های عجیبی که از وجود آنها خبر نداریم!
جزیره ای که تصور نمی کنید مسکونی باشد.
اتاقی که تحمل آن بیش از 45 دقیقه عذاب آور است!