در سوئیس چه چیزی در انتظار ما است؟

اگر تا امروز ما را همراهی کرده باشید قطعا خبر دارید که در مطالب گذشته سوئیس را به خوبی و به صورت کامل به شما عزیزان معرفی کردیم. جهت آشنایی کامل با سوئیس و تاریخ آن اینجا کلیک کنید.
اما امروز و در این مطلب از تعطیلات رویایی قصد داریم تا شما را با مکان های جالب و دیدنی سوئیس ان هم در سه شهر فوق توریستی ژنو، برن و زوریخ آشنا کنیم . تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا سوئیس را بهتر از هر کس دیگری بشناسید.
برن

شهر برن یکی از زیبا ترین و جالبترین شهر های سوئیس است؛ با فوارههای زیبا، برجهای قرون وسطایی، پیاده رو ها و گردشگاه های سرپوشیده و معماری های مجلل و با شکوه. شهری سرسبز که عطر و رنگ گلهای مختلف آن در بهار و تابستان، جلوه ای زیبا به شهر می دهند. مرکز شهر برن تا حد زیادی ظاهر قرون وسطایی دارد و یونسکو آن را جزو میراث فرهنگی جهانی ثبت کرده است.
برج ساعت سوئیس
1) برج ساعت که زیت گلاگ نیز نامیده می شود، مشهورترین مکان دیدن برن و نزدیک مرکز شهر قدیمی است. این برج، ساعتی پرکار و استوانه ای قرون وسطایی با عروسکهای محرک دارد. راهنمای درون برج نحوه کار این ساعت را نشان می دهد.

2) حفره های خرس
شهر برن پیوندی نا گسستنی با خرس ها دارد. بر طبق یک افسانه، اسم این شهر از کلمه آلمانی برای خرس مشتق شده است و کاشف این شهر، دوک برتولد پنجم، اسم آن را نام اولین حیوانی گذاشت که در آن شکار کرد. در حفره های خرس شهر برن می توانید خرسهای واقعی را ببینید. این خرسها را حتی می توان هنگام شنا در رودخانه ها دید. یکی از این حفره ها که از قرن شانزدهم باقی مانده است، در انتهای خیابان پل نیدگ قرار دارد.

3) پارلمان
این ساختمان که در اواخر قرن نوزدهم بنا شده است، مکان و محل استقرار بخشی از حکومت فدرال است.

4) ترام دی پوت
درست روبه روی حفره خرس، ترام دی پوت اولین ایستگاه تراموای شهر برن قرار دارد. این ساختمان اکنون محل دفاتر جهانگردی است.
خانه اینشتین
5) خانه آلبرت اینشتین
این خانه منزل مسکونی اینشتین فیزیکدان معروف آلمانی است و در آن تعداد زیادی عکس و اسناد اصیلی از زندگی، کار و سخنرانی های اینشتین وجود دارد. میز کار اینشتین چشم اندازی زیبایی از خیابان و برج ساعت شهر دارد.
زوریخ
1) گراس مونستر
کلیسای بزرگ سبک رومی است که در شهر قدیمی، نزدیک دریاچه زوریخ قرار دارد. در این کلیسا در سال 1519 ، زوئینگلی به عنوان کشیش منصوب شد. ساختمان اولیه، حدود سال 820 به عنوان کلیسای چارلمین ساخته شد. برجهای این کلیسا چشم انداز های زیبایی از شهر دارد.
کلیسای فرامونستر سوئیس
2) فرامونستر
کلیسای قدیمی به سبک گوتیک(صومعه صابق) که پنجره های آن را مارک شاگال نقاشی کرده است. این کلیسا قبل از سال 874 میلادی ساخته شده است.
3) کونست هاوس سوئیس
یکی از موزه های بزرگ سوئیس است. برخی از بزرگترین مجموعه های هنر مدرن کلاسیک در دنیا شامل آثاری از مونچ، پیکاسو، براک و… در این موزه قرار دارند. ویژگی های خاص این موزه، مجسمه های مدرن گیاکامیتی و نقاشی قرن هجدهم سورئالیسم، فوسلی است، که هر دو سوئیسی بوده اند.
4) موزه قهوه یوهانا یاکوبز
یک موزه تخصصی است که درمورد گیاه قهوه و جنبه های متفاوتی از فرهنگ شکل گرفته در حول محور قهوه را شرح می دهد.
ژنو
1) جت دی ایو:
یکی از معروفترین نماد های شهر ژنو فواره ای است که آب را تا ارتفاع 140 متر به هوا پرتاب میکند. این فواره در سال 1891 ساخته شده و در شب نمای بسیار زیبایی دارد.
2) بینز دس پاکیوز:
در ساحل غربی واقع شده که از سال 1932 تا امروز میزبان بازدیدکننده هایی بوده که برای دیدن سوناهای و حمامهای خاص آن، به آنجا می آیند. زیباترین عامل جذب گردشگری در ساحل شرقی، ساعت گل در باغ انگلیسی است. این ساعت از 6500 گل تشگیل شده است و سالی چند مرتبه با آرایشی جدید تزئین می شود.
3) باتیمنت دیس فورسز موتریسز
این دستگاه اولین ماشین برقی هیدرولیکی ژنو بوده که در سال 1886 ساخته شدهو آب و برق شهر را فراهم کرده است. امروزه این ساختمان بزرگ تبدیل به سالن اپرایی با 985 صندلی و چشم اندازی از رودخانه رن شده است.
ساعت گل در سوئیس
4) آرامگاه پلین پالیز
این آرامگاه، در مرکز شهر واقع و محل دفن بسیاری از شهروندان برجسته و مهم ژنو مثل جان کالوین، هنری دوفوار، جیمز فیزی و… است. در این آرامگاه سنگ قبر های جالبی وجود دارد که قدمت برخی از آنها به سال 1482 می رسد.

تعداد زیادی از مکانها ی دیدنی و کمتر معرفی شده را به شما عزیزان معرفی ککردیم و امیدواریم که از آشنایی با آنها لذت برده باشید و با بازدید آنها در سفر خود بهترین خاطرات را برای خود رقم بزنید.
تعطیلات رویایی برگزار کننده تور های رویایی به سراسر اروپا از جمله سوئیس زیبا است. همچنین تور های سوئیس از آفر برخوردار است. جهت اطلاع از شرایط تور ها و همچنین رزرو آنها با ما از طریق شماره تماس 02122243040 در تماس باشید.

جهت مطالعه مطلب تاریخ سوئیس اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب سوئیس سرزمین ساعتهای بزرگ و کوچک اینجا کلیک کنید.
جهت اشنایی با بلند ترین پلکان جهان اینجا کلیک کنید.