عجیبترین سازه های جهان

در اینبخش عجیب ترین خانه هاي دنیا و همچنین عجیب ترین مکان هاي دنیا رابه شـما معرفی می‌کنیم. جهانی کـه مـا در آن زندگی می‌کنیم بـه خودی خود دارای شگفتی هاي بسیاری می‌باشد، دراین بین انسان هم گاهی اوقات و بـه هر نحوی دستی دراین شگفتی ها دارد، از رسوم و ظواهر عجیب‌وغریب گرفته تا ساختن منازل و سازه هاي عجیب و جالب. در ادامه با تعطیلات رویایی همراه شوید تا با انها آشنا شویم.

تعطیلات رویایی

خانه‌ ای در وسط رودخانه

این خانه کـه روی سنگی در رودخانه‌ي درینا «Drina River» ساخته شده اسـت، در نزدیکی شهر باجینا باستا «Bajina Basta» از شهر هـای صربستان قرار دارد کـه حدود 160 کیلومتر از بلگراد «پایتخت صربستان» فاصله دارد.

درسال ۱۹۶۸ گروهی از مردان جوان این خانه را روی این سنگ ساختند. بـه گفته‌ي یکی از مالکان خانه کـه از افرادی بود کـه در ساخت آن مشارکت داشت، سازندگان خانه عقیده داشتند کـه این سنگ در وسط رودخانه محل ایده‌آلی برای ساخت پناهگاهی کوچک اسـت.

خانه های عجیب

خانه‌ ای به شکل هواپیما

دراین تصویر خانه‌اي بـه شکل هواپیما را مشاهده میکنید کـه درروستای مزیارة در لبنان قرار دارد. درروستای مزیارة خانه‌هاي مسکونی جالبی را می توان یافت کـه شبیه معبدهای یونان باستان و خرابه‌هاي مصر هستند و این یکی نیز بـه شکل ایرباس A380 ساخته شده اسـت.

خانه های عجیب

خانه‌ ای در پشت‌ بام ساختمانی مسکونی

در این جا ساختمانی را میبینید کـه ظاهراً غیرقانونی ساخته شده اسـت. این خانه با گیاهان سبزی کـه آنرا پوشانده‌اند در بالای ساختمان مسکونی ۱۹ طبقه‌اي در گوانگژو واقع در استان گوانگدونگ چین قرار دارد و یکی از عجیب ترین خانه هاي دنیا اسـت.

این ساختمان کـه مساحتی حدود ۴۰ کیلومتر مربع را دربرمی‌گیرد، ۱۰ سال پیش ساخته شده اسـت. بـه گزارش رسانه‌هاي محلی، مراجع قانونی مربوطه درسال ۲۰۱۲ این خانه را کشف کرده‌اند، ولی ازآن زمان نتوانسته‌اند مالک آنرا پیدا کنند.

خانه خورشیدی

خانه‌ خورشیدی

دراین تصویر نمای داخلی اتاقی در داخل هلیودوم‌ «Heliodome» را مشاهده می کنید کـه خانه‌ي خورشیدی زیست‌اقلیمی «bioclimatic» اسـت کـه در Cosswiller «شرق فرانسه» در حومه‌ي Alsacian ودر نزدیکی شهر استراسبورگ فرانسه قرار دارد. این خانه بـه صورت ساعت آفتابی سه‌بعدی طراحی شده اسـت کـه در زاویه‌ي ثابتی نسبت بـه حرکت‌هاي خورشید تنظیم شده اسـت.

این مسئله موجب می شود کـه در طول ماه‌هاي تابستان داخل خانه سایه باشد و دمای آن خنک بماند. درطول پاییز، زمستان و بهار نیز نور خورشید از پنجره‌هاي بزرگ خانه وارد آن می شود، زیرا دراین فصل‌هاي سال موقعیت خورشید در آسمان پایینتر اسـت و بنابر این فضای داخل خانه گرم میشود.

تمساح

خانه‌ ای به شکل تمساح

دراین تصویر تیری آتا «Thierry Atta» را مشاهده میکنید کـه اطراف خانه‌ي خودرا جارو می کند. این خانه کـه بـه شکل کروکوديل ساخته شده اسـت، در پایتخت سابق کشور ساحل عاج، یعنی شهر آبیجان قرار دارد

آتا شاگرد موسی کالو «Moussa Kalo» بود. موسی کالو هنرمندی بود کـه این خانه را طراحی کرد و ساخت و اکنون فوت کرده اسـت.

 

چند تا از این خانه های عجیب و غریب را میشناسید؟

اگر به مطالعه مطالب عجیب و جذاب گردشگری علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم حتما مطالب زیر را مطالعه نمایید.

عجایب ناشناخته درباره مجسمه ابوالهول

تنها جایی که انسان بالاتر از عقابها می نشیند.

اقامت های ترسناک در ترسناکترین هتل ها

نام عجیب مناطق مختلف کانادا