کوه آدم خوار!

کوهی مخروطی شکل در ارتفاعات رشته کوه‌های آند در جنوب‌غربی بولیوی به‌ نام سرو ریکو وجود دارد. این جاذبه گردشگری به یک دلیل بسیار عجیب معروف شده است. کوه آدم خوار!

کوه سرو ریکو بولیوی به یک دلیل بسیار معروف شده است: این کوه انسان‌ها را می‌خورد! در ادامه این مطلب از تعطیلات رویایی با ما همراه باشید تا  راز عجیب این کوه را کشف کنیم.

کوه ادمخوار

سرو ریکو به چه معناست؟

سرو ریکو در زبان اسپانیولی به معنای «کوه غنی و یا کوه گرانبها» است. این نام را استعمارگران اسپانیایی در آن زمان بخاطر مقادیر  زیاد نقره‌ای که در کوه پیدا کردند، روی آن گذاشتند. آنها تصور می‌کردند که تمام این کوه از سنگ نقره تشکیل شده است.

در سال ۱۵۴۵، یک شهر معدنی کوچک در دامنه کوه سرو ریکو بولیوی ساخته شد. ۳ میلیون بومی این شهر مجبور به کار در معادن آن شدند.

تعطیلات رویایی

چرا سرو ریکو به آدم‌خوار معروف شده است؟

هزاران نفر از افرادی که در معادن کار می‌کردند در اثر گرسنگی و کار زیاد کشته شدند. حال نزدیک به ۵ قرن از آن زمان می‌گذرد و خبری از معادن اجباری اسپانیایی‌ها نیست اما این کوهستان همچنان جان مردمان بسیاری را می‌گیرد.

هنوز هم این کوه قربانی می‌گیرد و ده‌ها انسان در اثر حفاری و ریزش معدن جان خود را از دست می‌دهند.

قرن‌ها استخراج معدن، باعث شده است تا سوراخ‌ها و حفره‌های بسیاری در این کوه به وجود بیاید و وضعیت آن را ناپایدار کند و بسیار محتمل است که کل کوه فرو بریزد.

در واقع، ارتفاع کوه در طی این سال‌ها، چند صد متر نشست داشته است و دلیل آن‌ هم استخراج بی‌رویه و غیر اصولی اسپانیایی‌ها در آن زمان است.

طبق گفته‌ یک مورخ به نام «ادواردو گالیانو» از قرن شانزدهم میلادی تا به حال، نزدیک به ۸ میلیون نفر در سرو ریکو مرده‌اند. بسیاری منتقد این رقم هستند و آن را بی پایه و اساس می‌دانند.

شاید این اعداد چندان درست نباشد اما مطمئنا آمار کشته‌شده‌های معدن به اندازه‌ای بوده که به آن لقب «کوهی که انسان می‌خورد» را داده‌اند و این لقب باعث شده این  کوه عجیب بعنوان جاذبه‌ای عجیب در گردشگری شناخته شود.

 

اگر به مطالعه مطالب عجیب گردشگری علاقه دارید حتما مطالب جذاب زیر را مطالعه کنید.

عجیبترین سازه های جهان

عجایب ناشناخته درباره مجسمه ابوالهول

اقامت های ترسناک در ترسناک ترین هتل ها

درباره جیمز وب چه میدایند؟

نام های عجیبی مناطق مختلف کانادا