عجیب ترین غار کریستالی جهان

همان طور که می دانیم در جهان عجایب و پدیده های متعددی وجود دارد که قدرت خالق آن را به نمایش می گذارد، یکی از این پدیده ها که در کشور مکزیک، کشوری در آمریکای شمالی واقع است، غار کریستالی می باشد. غار کریستالی در جهان منحصر به فرد بوده و دیدن آن برای گردشگران تور مکزیک بسیار جذاب خواهد بود.

غار کریستالی

غار کریستالی مکزیک

از دیگر نام های این غار می توان به غار کریستالی، غار بلور و غار نایکا اشاره کرد. نام های بلور و کریستال که از وجود بلور و کریستال های موجود در این غار نشات می گیرد، اما نام نایکا برگرفته شده از وجود این غار در میان کوه های نایکا می باشد.

عده ای از زمین شناسان و دانشمندان هنگامی که در حال کشف بیابان های چی هوآهوآن بودند، به ورودی غاری برخورد کرده و غار کریستالی و حیرت انگیز مکزیک، بزرگترین غار کریستالی در جهان را یافتند.

غار بلور یا غار کریستال 300 متر (980 فوت) زیر زمین بیابان های چی هوآهوآن، در ایالت چی هوآهوآ قرار دارد.

وقتی از دور و ارتفاعات به غار کریستال نگاه می کنیم نعل اسبی را در میان بیابان های چی هوآهوآن و در دل کوه های نایکا می بینیم که درون آن دنیایی از بلور های غول آسا، برنده و تنومند وجود دارد.

امریکای شمالی

دمای هوای غار کریستالی در جهان حدود 58 درجه سانتی گراد بوده و بسیار گرم است. همچنین نمی توان از رطوبت بسیار بالای آن چشم پوشید، رطوبت هوا در غار کریستالی بین 90 تا 99 درصد متغیر است. دمای بالای هوا و همچنین رطوبت بسیار زیاد آن باعث شده افراد بدون در نظر گرفتن تمهیدات امنیتی و بدون داشتن داشتن لباس مخصوص، بیش از 15-10 دقیقه در آن دوام نیاورند و به سرعت از غار خارج شوند، چون در غیر این صورت در درون غار کباب خواهند شد. جالب است بدانید حتی افراد با داشتن لباس های مخصوص، حداکثر حدود 45 دقیقه درون غار دوام می آورند.

با این وجود از عکس های این غار در میابیم که تعدادی به داخل غار نفوذ کرده و شگفتی های آن را کشف کرده است، اما لازم به ذکر است که کشف آن به دلیل صعب العبور بودن آن به طول انجامیده است.

درون غار مملو از کریستال های سفید رنگی است که بزرگی آن به ۱۱ متر ارتفاع، 4 متر قطر و حدود 60 تن می رسد. برای توصیف بزرگی کریستال های درون غار همین بس که بدانید افراد ایستاده در کنار برخی از کریستال ها به اندازه یک انگشت انسان به نظر می رسند. جنس بلور ‌های شفاف این غار، از کوارتز یا در کوهی است.

تعطیلات رویایی

این پدیده به نظر شما هم عجیب امد؟ ایا دوست دارید حتی یک دفعه وارد این غار شوید و فضای حیرت انگیز داخل آن را از نزدیک ببینید؟

 

یکی از عجیبترین  زیباترین غارهای جهان را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه این مطلب نهایت لذت را برده باشید.

ایا میدانستید که تعطیلات رویایی برگزار کننده تورهای جذاب و رویایی به سراسر اروپا است؟ جهت اشنایی با این تور ها روی لینک های زیر کلیک کنید.

تور اسپانیا(مادرید- بارسلون) ویژه نوزدهمین سالگرد تاسیس تعطیلات رویایی با قیمتی استثنایی

تور پرتغال-اسپانیا(لیسبون-مادرید)

تور رویایی ایتالیا(رم-فلورانس- ونیز)

همچنین تور های افریقایی تعطیلات رویایی هم بینظیر خواهند بود.

تور افریقای جنوبی

اگر به مطالعه مطالب عجیب گردشگری علاقه دارید حتما مطالب جذاب زیر را مطالعه کنید.

عجیبترین سازه های جهان

عجایب ناشناخته درباره مجسمه ابوالهول

اقامت های ترسناک در ترسناک ترین هتل ها

درباره جیمز وب چه میدایند؟

نام های عجیبی مناطق مختلف کانادا