کشف قبرستانی در دل اقیانوس آرام

کشف اسرارآمیزترین نقاط جهان هر روز ما را با یک حقیقت عجیب روبرو می کند قطعا نمی توانیم به چنین مکان هایی سفر کنیم اما می توانیم با همین جعبه جادویی کوچک بهترین لذت را از تصاویر و اطلاعات آن ببریم.

تعطیلات رویایی| تالاب ارواح| قبرستان گمشده| خرید بلیط| تورهای ارزان| بلیط هواپیما|خرید بلیط هواپیما

ناوگان ارواح تالاب تراک، گورستانی عجیب در اعماق آب!
تالاب چووک، که قبلاً آتول تروک نام داشته، قسمتی از جزیره مرجانی است.شهر Weno در جزیره Moen به عنوان پایتخت جزیره مرجانی شناخته می شود و با 13700 نفر بزرگترین شهر در FSM است.
تاریخچه تالاب تراک
تالاب تراک در ماقبل تاریخ:
مشخص نیست که جزایر چوک برای اولین بار چه زمانی استقرار فته اند، اما شواهد باستان شناسی نشان می دهد که جزایر فیفن و جزایر وینه در قرن اول و دوم قبل از میلاد دارای سکونتگاه های انسانی بوده اند. شواهد بعدی نشان می دهد که سکونتگاه های انسانی گسترده در قرن چهاردهم پس از میلاد در چوک ظاهر شدند.

تعطیلات رویایی| بلیط قطار| بلیط هواپیما| تور ارزان| قبرستان گمشده| خرید تور ارزان

تالاب تراک در استعمار:
اولین مشاهده توسط اروپایی ها توسط در نورد اسپانیایی Álvaro de Saavedra در هیئت کشتی فلوریدا در ماه اوت سپتامبر 1528 ثبت شد. تالاب چووک به دلیل قرار گرفتن در قسمت جزایر کارولین تحت سلطه امپراطوری اسپانیا بود.در اواخر قرن نوزدهم، تالاب چوک محل سکونت چندین قبیله بود که درگیر جنگ های متناوب بودند و همچنین تاجران جمعیت کمی را تشکیل می دادند.

 

کنترل اسپانیایی ها بر جزایر فقط به صورت اسمی بود. اسپانیایی ها در سال 1886 برای برافراشتن پرچم بر فراز چوک توقف کردند و در سال 1895 به عنوان بخشی از تلاش برای اعمال کنترل و مذاکره صلح بین قبایل متخاصم چوکی بازگشتند.

 

جزایر کارولین در سال 1899، پس از خروج اسپانیا از اقیانوس آرام در پی جنگ اسپانیا و آمریکا، به امپراتوری آلمان فروخته شد.

 

در طول جنگ جهانی اول، نیروی دریایی ژاپن وظیفه تعقیب و نابودی اسکادران  شرقی آلمان و حفاظت از خطوط کشتیرانی برای تجارت متفقین در اقیانوس آرام و اقیانوس هند را بر عهده داشت.

در جریان این عمل ، نیروی دریایی ژاپن دارایی های آلمان را در گروه های مارنا، کارولین، جزایر مارشال و پالائو تا اکتبر 1914 تصرف کرد.

چوک پس از شکست آلمان در جنگ جهانی اول، تحت فرمانی از سوی جامعه ملل، تحت مالکیت امپراتوری ژاپن قرار گرفت.

معنی چووک (تراک)
چووک در زبان چوکی به معنای کوه است. این تالاب تا سال 1990 عمدتاً به عنوان Truk (تلفظ نادرست Ruklcitation) شناخته می شد. نام های دیگر عبارتند از Hogoleu، Torres، Ugulat، و Lugulus.

 

تالاب تراک چووک چیست؟
جزایر چوک”Truck Atoll پایگاه اصلی نیروی دریایی امپراتوری ژاپن در اقیانوس آرام جنوبی در طول جنگ جهانی دوم بود. این مکان محل حمله بزرگ ایالات متحده در طول عمل تگرگ در فوریه 1944، و عملیات زندانی، یک حمله کوچک توسط نیروهای بریتان یی و کانادایی در ژوئن 1945 بود.

 

در سال 1944، ظرفیت تروک به عنوان یک پایگاه در یی از طریق حمله هوایی نیروی در یی از بین رفت. ژاپنی ها که یک هفته قبل از حمله ا لات متحده توسط اطلاعات هشدار داده شده بود، کشتی های جنگی بزرگتر خود ( رزمناوهای سنگین و ناوهای هواپیمابر) را به پالائو منتقل کرده بودند.

تعطیلات رویایی| تور| تور اروپایی| تور ارزان| خرید بلیط

هنگامی که نیروهای آمریکایی جزایر مارشال را تصرف کردند، از آنها به عنوان پایگاهی برای حمله صبح زود در 17 فوریه 1944 به تالاب تروک استفاده کردند. عملیات Hailstone به مدت سه روز به طول انجامید، زیرا هواپیماهای مستقر در ناوهای آمریکایی دوازده کشتی جنگی کوچکتر ژاپنی ( رزمناوهای سبک، ناوشکن و کشتی های کمکی) و سی و دو کشتی تجاری را غرق کردند و 275 هواپیما را عمدتاً روی زمین منهدم کردند. پ مدهای این حمله باعث شد “تالاب تروک به بزرگترین قبرستان کشتی ها در جهان تبدیل شود”.

 

حملات در اکثر موارد به تروک به عنوان یک تهدید بزرگ برای عملیات متفقین در مرکز اقیانوس آرام پا ن داد. پادگان ژاپنی در انیوتوک در طول تهاجمی که در 18 فوریه 1944 آغاز شد و کمک  به نیروهای ا یالات متحده در فتح آن جزیره کرد، از هرگونه امید واقعی برای تقویت و پشتیبانی محروم شد.

 

تروک توسط نیروهای متفقین (عمدتاً ا لات متحده) منزوی شد، زیرا آنها به پیشروی خود به سمت ژاپن، با حمله به سایر جزایر اقیانوس آرام، مانند گوام، سایپان، پالائو و ایوو جیما ادامه دادند.

از 12 تا 16 ژوئن 1945 مجدداً توسط بخشی از ناوگان بریتانیان  اقیانوس آرام در طی عملیات Inmate مورد حمله قرار گرفت. نیروهای ژاپنی در تروک و سایر جزایر مرکزی اقیانوس آرام، قبل از تسلیم شدن ژاپن در اوت 1945، با کمبود غذا مواجه شدند و با گرسنگی مواجه شدند.

 

زمانی که اویک در 18 فوریه 1944 توسط بمب افکن های اژدر انتقام جویان غرق شد، نزدیک به 700 خدمه حضور داشتند. بقا ی انسان، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود، تنها مربوط به یکی از این 700 نفر است که از این حمله جان سالم به در نبرده است. در واقع، تنها چند نفر از خدمه نجات یافتند.

اگر به ارواح اعتقاد دارید، ممکن است به این فکر کنید که آیا تالاب تروک آن چه که اکنون از سال 1990 به عنوان مرداب چوک شناخته می شود، خالی از سکنه است یا خیر.

 

اکنون تالاب تروک که با نام تالاب چوک نیز شناخته می شود همان پایتخت کشتی غرق شده جهان است و اگر شما از علاقه مندان به شکسته ها و کشتی های غرق شده در تاریخ هستید بازدید از تالاب تروک برای شما ضروری است.

 

بقایای انسان تالاب تروک شامل جمجمه انسان، استخوان پا و استخوان دنده است. بقا ی انسان را می توان در سه فروند از 48 غرق تالاب تروک چووک از جمله لاشه های Oike، Shinkoko Maru و Yamagiri پیدا کرد. اینها چیزی است که از بیش از 4500 جان انسان از دست رفته در تالاب تروک طی عملیات Hailstone در سال 1944 باقی مانده است.
شروع غواصی در تالاب تراک (چوک)
در اواخر دهه 1960 بود که غواصان ورزشی شروع به غواصی در این منطقه کردند و ژاک کوستو در سال 1969 مستندی به نام مرداب کشتی های گمشده را در اینجا فیلمبرداری کرد.

 

امروزه، تالاب چوک محلی جذاب برای غواصان شده است که از سرتاسر جهان به اینجا می آیند تا غرق شده های به خوبی حفظ شده را تجربه کنند، هنوز هم مقادیر ز دی از آثار باستانی وجود دارد.

 

یکی از عجیبترین مناطق گردشگری و البته تاریخی چهان را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه آن نهایت لذت را برده باشید.

ایا میدانستید که تعطیلات رویایی برگزار کننده تورهای جذاب و رویایی به سراسر اروپا است؟ جهت اشنایی با این تور ها روی لینک های زیر کلیک کنید.

تور پرتغال-اسپانیا(لیسبون-مادرید)

تور رویایی ایتالیا(رم-فلورانس- ونیز)

همچنین تور های افریقایی تعطیلات رویایی هم بینظیر خواهند بود.

تور افریقای جنوبی

اگر به مطالعه مطالب عجیب گردشگری علاقه دارید حتما مطالب جذاب زیر را مطالعه کنید.

عجیبترین سازه های جهان

عجایب ناشناخته درباره مجسمه ابوالهول

اقامت های ترسناک در ترسناک ترین هتل ها

درباره جیمز وب چه میدایند؟

نام های عجیبی مناطق مختلف کانادا