طولانی ترین زیپ لاین در کجا قرار دارد؟

امارات همواره یکی از برترین کشورها در احداث جاذبه ها و تفریحات حیرت انگیز بوده و همیشه در این راستا حرفی برای گفتن داشته است. این بار و در ادامه این مطلب از تعطیلات رویایی  می خواهیم به بررسی طولانی ترین زیپ لاین جهان در این کشور بپردازیم.

تعطیلات رویایی

طولانی ترین زیپ لاین جهان

طولانی ترین زیپ لاین جهان در راس الخیمه بر فراز مرتفع ترین کوه امارات (کوه جیس در دامنه رشته کوه های الحجر) واقع شده و در همین مدت کوتاهی که از احداث آن گذشته، به یکی از پرطرفدارترین تفریحات این کشور تبدیل شده است. عملیات طراحی و احداث این زیپ لاین مهیج را شرکت “تورو وِردِ” عهده دار بوده و در نهایت آن را پروازِ جبل جیس نامیدند. علاقمندانی که قصد دارند این تفریح مهیج را تجربه کنند می توانند با استفاده از تور امارات و یا تور دبی خود را به راس الخیمه برسانند و تجربه ای فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنند.

زیپ لاین دوبی

مراحل ساخت

فرآیندهای مربوط به مطالعات و عملی بودن پروژه و همچنین تست خاک و شبیه سازی های لازم بیش از 1 سال به طول انجامید که از این میان ایجاد حفره های لازم در کوه هاجر 6 ماه از این زمان را به خود اختصاص داد. سرانجام در سال 2018 این پروژه عملیاتی شد و طولانی ترین زیپ لاین جهان به مرحله ساخت رسید.

برای استفاده از این تفریح باید جلیقه مخصوص این ورزش را که هارنس نام دارد به تن کنید، سپس اپراتور هارنس را به وسیله یک قرقره به کابل متصل می کند تا شما بتوانید به نقطه مقابل حرکت کنید. این کار را می توانید به صورت نشسته، معلق و یا خوابیده هم انجام دهید.

آژانس تعطیلات رویایی

ویژگی های زیپ لاین راس الخیمه

زیپ لاین راس الخیمه این امکان را برای گردشگران فراهم می کند تا بر روی کابلی 6 تُنی با سرعت بی مثال 150 کیلومتر در ساعت بتوانند به پرواز در آسمان این کشور بپردازند و اوج هیجان را تجربه کنند. در این مکان دو لاین در جوار یکدیگر قرار گرفته که می توانید به مدت 2 الی 3 دقیقه با دوستانتان به طور همزمان از تجربه این هیجان لذت ببرید. لازم به ذکر است که بدانید در انتهای این پرواز هیجان آور بر روی یک پلتفرمی که معلق است، فرود می آیید و این تجربه به پایان می رسد.

سریال تعطیلات رویایی

طول این زیپ وایر 2.83 کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا 1680 متر می باشد که در نوع ِ خود بی همتا بوده و سبب جلب توجه جهانگردان شده است. مرتفع ترین و طولانی ترین زیپ لاین دنیا معادل با 28 زمین فوتبال می باشد. این زیپ لاین هیجان انگیز از انرژی خورشیدی هم بهره می برد و با امکانات و تجهیزات منحصر به فردی که دارد، توانسته در گینس ثبت شود.

سوار شدن بر این زیپ لاین شورانگیز در طبیعت بکر راس الخیمه خاطره ای فراموش نشدنی را برای توریست ها به ارمغان می آورد.

ایا میدانستید که تعطیلات رویایی برگزار کننده تورهای جذاب و رویایی به سراسر اروپا است؟ جهت اشنایی با این تور ها روی لینک های زیر کلیک کنید.

تور اسپانیا(مادرید- بارسلون) ویژه نوزدهمین سالگرد تاسیس تعطیلات رویایی با قیمت استثنایی

تور پرتغال-اسپانیا(لیسبون-مادرید)

تور رویایی ایتالیا(رم-فلورانس- ونیز)

همچنین تور های افریقایی تعطیلات رویایی هم بینظیر خواهند بود.

تور افریقای جنوبی

اگر به مطالعه مطالب عجیب گردشگری علاقه دارید حتما مطالب جذاب زیر را مطالعه کنید.

عجیبترین سازه های جهان

عجایب ناشناخته درباره مجسمه ابوالهول

اقامت های ترسناک در ترسناک ترین هتل ها

درباره جیمز وب چه میدایند؟

نام های عجیبی مناطق مختلف کانادا