واقعیت های جالب درباره جشن کلگری

آنچه درباره نمایش سوارکاری کلگری(Calgary Stampede) نمی‌دانید

گاو بازی

کلگری شهری در استان آلبرتای کانادا است که در حدود 80 کیلومتری شرق رشته‌کوه‌های راکی قرار گرفته و رودخانه بو (Bow River) را احاطه کرده است.  این شهر پایتخت نفتی کانادا محسوب می‌شود. کلگری با جمعیت 1.2 میلیون نفری، بزرگ‌ترین شهر آلبرتا و پنجمین شهر بزرگ در کانادا است.

کلگری در میان 5 شهر برتر برای زندگی در روی زمین قرار دارد. با توجه به وجود علفزارهای وسیع در کلگری، شهر هنوز به عنوان شهر گاوچران یا Cow Town شناخته می‌شود. این شهر هنوز تصوراتی از غرب وحشی (Wild West) به شما می‌دهد. نمایش سوارکاری کلگری هر ساله به مدت 10 روز برگزار می‌شود که بزرگترین رویداد در فضای باز در جهان است.

در این مراسم نمایشگاه‌های گوناگون، بزرگترین مسابقات سوارکاری در جهان، کنسرت‌ها، نمایش‌های صحنه‌ای، مسابقات گاری‌سواری، رقابت‌های کشاورزی و رژه برگزار می‌شود. کلگری تمیزترین شهر در جهان است. با وجود اینکه به شهر گاوچران‌ها معروف است، ولی مردم آن به خود می‌بالند که شهرشان از نیویورک و لندن هم پاکیزه‌تر است.

جشن کانادایی

کلاه کابوی خود را به سر بگذارید و روانه ی بزرگترین نمایش فضای باز دنیا یعنی نمایش سوارکاری کلگری شوید. سالانه بیش از یک میلیون نفر به شهر کلگری کانادا می آیند تا شاهد این مسابقه ی سوارکاری 10 روزه باشند که در ماه جولای برگزار می شود. در فاصله ی یک رانندگی یک ساعته از شهر کلگری، رشته کوه های راکی (Canadian Rockies) و اماکن توریستی چون بنف (Bnaff) و جاسپر (Jasper) قرار دارند. دنیایی از فعالیت های ماجراجویی و جذاب در آنها انتظار شما را می‌کشند.

گاوبازی در کانادا

در این فستیوال برای صبحانه پنکیک رایگان برای همه سرو می‌شود و همه‌ی بازدیدکنندگان یک کلاه کابوی بر سر دارند. دو گونه از پرخطرترین فعالیت‌هایی که در این مسابقات انجام می‌شوند، نوع خاصی از گاوبازی و درشکه‌سواری است. در این نوع گاوبازی، یک گاو نر و فردی سوار بر اسب در زمین هستند. فرد اسب‌سوار، طنابی را به سمت گاو پرت می‌کند که باید دور گردن گاو قرار بگیرد. فرد باید به سرعت از اسب پیاده شود و به سمت گاو رفته و با گرفتن سه پای گاو، او را مهار کند.

 

 

یکی از محبوبترین و البته جالب ترین جشن های کانادایی را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که با شرکت در آن زیباترین خاطرات را برای خود بسازید.

تیم تعطیلات رویایی برگزار کننده تور های جذاب و رویایی به کانادا است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور های دلخواه خود همین حالا با ما تماس بگیرید.

تلفن:02122243040

 

مطالب کانادایی ما را حتما دنبال کنید.

آشنایی و اقامت در هتل های جذاب کانادا

در سفر به مونترال از این کافه ها دیدن کنید.

نام های عجیب مناطق مختلف کانادا

با مشاهیر کانادایی بیشتر آشنا شوید.

در سفر به کانادا حتما به شهر بازی بروید.